احتمالا قطعات ماهواره نظامی روسیه این هفته با زمین برخورد کند

احتمال می‌رود بخش‌هایی از یک ماهواره نظامی روسیه به همراه یک مرحله از موشک روسی این هفته به زمین برخورد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب موشک حامل سنگین نآنگارا در ۲۷ دسامبر از پایگاه فضایی پلستسک انجام شد و قرار بود در مدار ۲۲۰۰۰ مایلی زمین قرار بگیرد. اما به […]

احتمال می‌رود بخش‌هایی از یک ماهواره نظامی روسیه به همراه یک مرحله از موشک روسی این هفته به زمین برخورد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب موشک حامل سنگین نآنگارا در ۲۷ دسامبر از پایگاه فضایی پلستسک انجام شد و قرار بود در مدار ۲۲۰۰۰ مایلی زمین قرار بگیرد. اما به دلیل شعله ور شدن در مدار نزدیک به زمین باقی ماند.

 البته به گفته محققان محموله 20 تنی این موشک تا روز پنجشنبه در جو زمین می سوزد. اما امکان دارد برخی از قطعات آن مجدداً به زمین برخورد کند. ردیابی موشک نشان می‌دهد احتمال برخورد آن در اقیانوس آرام است. اما نمی توان به طور دقیق تر محل برخورد را مشخص کرد. از طرفی موشک آنگارای مدرن با هدف ارسال ماهواره های ناوبری جاسوسی و یا تسلیحاتی برای روسیه و اهداف این کشور اهمیت زیادی دارد. همچنین قرار است این موشک برای ارسال ربات و یا انسان به ماه در همکاری با چین مورد استفاده قرار بگیرد.

 در این آزمایش پرواز این موشک و پیشران پرسی یک محموله ساختگی از ماهواره را با خود به مدار حمل کردند. اگرچه پرتاب آن مشکلی نداشته است اما در مرحله بالایی پیشران پرسی مشکلی رخ داد. احتمالاً این پیشرانه ها در زمان ارسال محموله به فراتر از مدار نزدیک به زمین کار نکرده و باعث شد این محموله در همان فاصله ۱۵۰ مایلی باقی بماند. کاهش ارتفاع محموله در این مدار باعث سقوط آن به زمین طی هفته آینده خواهد شد. احتمالاً روز پنجشنبه این قطعات وارد جو زمین شدند.

تاکنون بارها ماهواره و موشک های مختلف وارد جو زمین شده اما در حال کنترل بودند و زمان و مکان دقیق فرود آن کاملا مشخص بود. اما مرحله بالایی پیشرو پرسی این موشک بدون کنترل بوده و زمان دقیق و محل فرود آن مشخص نیست.