تصویب قانون استفاده از درگاه USB-C برای تمامی گوشی های هوشمند

قانون استفاده از یک درگاه شارژ سیمی برای تمامی گوشی های هوشمند توسط قانون گذاران اتحادیه اروپا مورد موافقت قرار گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از پاییز سال ۲۰۲۴ تمامی گوشی های هوشمند تنها با درگاه شارژ سیمی USB-C ارائه خواهد شد. گوشی های آیفون اپل نیز از این قاعده مستثنا […]

قانون استفاده از یک درگاه شارژ سیمی برای تمامی گوشی های هوشمند توسط قانون گذاران اتحادیه اروپا مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از پاییز سال ۲۰۲۴ تمامی گوشی های هوشمند تنها با درگاه شارژ سیمی USB-C ارائه خواهد شد. گوشی های آیفون اپل نیز از این قاعده مستثنا نخواهند بود. تمامی شرکتهای عضو این اتحادیه نیز ملزم به رعایت این قانون هستند .علاوه بر گوشی، دیگر محصولات الکترونیکی مانند تبلت ها، هدفون‌ها، کنسول های بازی و کتابخانه ها نیز زیر پوشش این قانون خواهند بود.

اتحادیه اروپا مدت زمان زیادی را برای تصویب این قانون در نظر گرفت. اما در نهایت توافق روی جزئیات نیز حاصل شد. خبر تصویب این قانون نیز طی توئیتی توسط کمیته بازارهای داخلی و حمایت از مصرف کنندگان در پارلمان اروپا منتشر شد. در این بیانیه اعلام شد از پاییز سال ۱۴۰۳ این قانون به طور رسمی اجرا میشود.

 البته پارلمان و شورای اروپا نیز باید این قانون را برای اجرایی شدن به تصویب برسانند. الکس اگیوس سالیبا سخنگوی پارلمان اروپا در مورد تصویب این قانون می‌گوید: امروز استفاده از شارژر مشترک در اروپا توسط این قانون عملی شد. بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل استفاده از شارژرهای متعدد در هر دستگاه جداگانه کلافه بودند. اما اکنون همه وسایل الکترونیکی قابل حمل می توانند تنها از یک شارژر استفاده کنند.

یکی از اهداف اتحادیه اروپا همگام سازی استاندارد های شارژ سریع و همچنین کاهش زباله های الکترونیکی بوده است. این قانونگذاران قصد دارند دستگاه های آینده را بی نیاز از شارژر جداگانه ارائه کنند. زیرا تنها با یک شارژر می توان همه دستگاه ها را شارژ کرد. به گفته این اتحادیه این قانون از تولید ۱۱ هزارتن زباله و هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو در سال جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال