مردم سراسر جهان می توانند ماموریت آرتمیس ۱ را به صورت زنده ردیابی کنند

ناسا اعلام کرد امکان ردیابی ماموریت آرتمیس یک برای مردم فراهم شده است و آنها می توانند به صورت زنده پیشروی فضاپیمای اوریون تا مدار ماه و سپس بازگشت به زمین را ردیابی کنند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت بازگشت ناسا به کره ماه حدود ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد. […]

ناسا اعلام کرد امکان ردیابی ماموریت آرتمیس یک برای مردم فراهم شده است و آنها می توانند به صورت زنده پیشروی فضاپیمای اوریون تا مدار ماه و سپس بازگشت به زمین را ردیابی کنند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت بازگشت ناسا به کره ماه حدود ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد. طبق گزارش اخیر آژانس فضایی ایالات متحده عموم مردم می توانند ردیابی این فضاپیما را در لحظه و به صورت زنده مشاهده کنند. با کمک یک ابزار آنلاین امکانرصد فضاپیمای اوریون در طول سفر 6 هفته‌ای به مدار ماه و بازگشت به زمین فراهم خواهد شد.

 وب سایت AROW قرار است کلیه تصاویر و اخبار این مأموریت را یک دقیقه پس از جدا شدن از موشک ارائه کند. کلیه علاقمندان نیز می‌توانند به شکل دقیق اوریون و محل حرکت آن و دیگر اطلاعات مانند فاصله آن از ماه و مدت ماموریت را مشاهده کنند. به گفته ناسا وب سایت AROW وظیفه نمایش داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای اوریون را بر عهده دارد. این داده‌ها به مرکز کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون ارسال می شود.

 فضاپیمای اوریون پس از پرتاب با کمک موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا در فاصله های بیش از ۲۵۰ هزار مایلی از زمین قرار میگیرد و سپس به سمت مدار ماه حرکت کرده و به فاصله ۶۲ مایلی سطح ماه خواهد رسید. این فضاپیما توسط شرکت لاکهید مارتین توسعه داده شده است و می تواند بدون اتصال به یک ایستگاه فضایی در فضا باقی بماند و سپس بازگردد. هدف از این ماموریت نیز آمادگی موشک SLS برای حمل فضانوردان در برنامه های آینده ناسا است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال