افراد بد خواب تا سه برابر بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند افرادی که شب ها دچار بدخوابی هستند نسبت به افراد دیگر تا سه برابر بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی قرار می گیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خواب شبانه می تواند روی سلامتی قلب موثر باشد. در صورتی که خواب ضعیف همراه با […]

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند افرادی که شب ها دچار بدخوابی هستند نسبت به افراد دیگر تا سه برابر بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی قرار می گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خواب شبانه می تواند روی سلامتی قلب موثر باشد. در صورتی که خواب ضعیف همراه با جنبه های فردی سلامتی همراه شود میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد تا سه برابر افزایش دهد.

طبق این مطالعات حدود ۶۸۲۰ بزرگسال در میانگین سنی ۵۳ سال مورد بررسی قرار گرفتند. مشخص شد افرادی که از سلامت خواب کافی برخوردار نبودند با ۵۴ درصد افزایش خطر بیماری قلبی روبرو خواهند بود. این پژوهشگران برای بررسی خواب از دستگاهی موسوم به اکتیگرافی استفاده کردند که طی آن سلامت خواب همانند منظم بودن، رضایت و هوشیاری افراد در ساعات بیداری، زمان خواب، مدت خواب و کارایی آن بررسی شد.

 همچنین در این بررسی هر گونه افزایش در مشکلات سلامت خواب با بیماری قلبی مرتبط دانسته شد. خطر بروز بیماری قلبی با افزایش مشکلات مربوط به سلامت خواب در افرادی که داده های خواب آنها بررسی و مشکل دار بوده است بسیار بیشتر بود. سومی لی از پژوهشگران این تحقیق در مورد یافته های خود گفته است: در این یافته ها اهمیت مشکلات سلامت خواب و ارتباط آن با خطر بیماری قلبی نشان داده شده است. در این پژوهش برای نخستین بار مشخص شد در میان بزرگسالان سالم وجود مشکلات خواب با افزایش خطر بیماری قلبی همراه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال