از صدای افراد می توان برای تشخیص افسردگی استفاده کرد

به تازگی اپلیکیشنی توسعه داده شده که می تواند از طریق صدای افراد بیماری افسردگی را در آنها تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از یک برنامه کاربردی گوشی هوشمند که به زودی منتشر خواهد شد می توان با تجزیه و تحلیل صدای کاربر به وجود بیماری افسردگی در […]

به تازگی اپلیکیشنی توسعه داده شده که می تواند از طریق صدای افراد بیماری افسردگی را در آنها تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از یک برنامه کاربردی گوشی هوشمند که به زودی منتشر خواهد شد می توان با تجزیه و تحلیل صدای کاربر به وجود بیماری افسردگی در وی پی برد. به گفته کارشناسان هم اکنون حدود ۲۶۴ میلیون نفر در جهان به اختلال افسردگی دچار هستن.د به همین دلیل وجود اپلیکیشنی که بتواند از طریق علائم افراد به وجود این بیماری پی ببرد بسیار کاربردی خواهد بود. به طور معمول افسردگی با علائمی مانند اعتماد به نفس پایین، اختلال در خواب، اختلال در تغذیه، خستگی، بی حالی و احساس درد بدون دلیل شناسایی می شود.

طبق مطالعه جدیدی که انجمن صوتی آمریکا انجام داده از طریق وارونگی صوتی می توان سیگنالهای صوتی را تجزیه و تحلیل کرد. در جلسه ای که توسط انجمن صوتی آمریکا به صورت مجازی برگزار شد کارول اسپی ویلسون از دانشگاه مریلند تشخیص سلامت روانی افراد را از طریق حالات گفتاری شخص تایید کرد. وی مدعی شد به دلیل تغییرات گفتاری در زمان ابتلا به افسردگی از طریق تجزیه و تحلیل سیگنال های صوتی و حالت گفتاری فرد می‌توان این تغییرات را شناسایی کرد.

 وی ادامه داد به دلیل وجود افسردگی فرد حرکات روانی کند تری خواهد داشت. به طور مثال سرعت فکر کردن در افراد کاهش پیدا کرده و مکالمه‌ی آنها با مکث بیشتری همراه خواهد بود.

ویلسون معتقد است با استفاده از فناوری ردیابی افسردگی مانند برنامه‌ای که در تلفن‌های همراه نصب می شود می توان از افزایش تعداد افراد مبتلا به این مشکل و در نتیجه کاهش میزان خودکشی کمک کرد. در حالت ایده‌آل نیز ممکن است با استفاده از چنین برنامه هایی ردیابی وضعیت سلامت روان افراد جامعه نیز انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال