انجام سه مأموریت جدید با هدف شناخت هر چه بیشتر سیاره زهره

دانشمندان تلاش دارند تا شناخت بیشتری از سیاره زهره به دست آورند. به همین منظور این سیاره به عنوان یک مورد جذاب در مطالعه هدف ماموریت های جدید برای شناخت بیشتر قرار گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از دانشمندان تلاش دارند تا اطلاعات بیشتری درمورد خواهر زمین یعنی سیاره […]

دانشمندان تلاش دارند تا شناخت بیشتری از سیاره زهره به دست آورند. به همین منظور این سیاره به عنوان یک مورد جذاب در مطالعه هدف ماموریت های جدید برای شناخت بیشتر قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از دانشمندان تلاش دارند تا اطلاعات بیشتری درمورد خواهر زمین یعنی سیاره زهره به دست آورند. البته برای کشف این سیاره به اطلاعات زیادی نیاز است هم اکنون نیز یک فضاپیمای اختصاصی داده‌هایی را با هدف مطالعه این سیاره ارسال می کند. پیش از این نیز ناسا طی ماموریت ماژلان در سال ۱۹۹۴ ۱ بازدیدکننده رباتیکی را به این سیاره ارسال کرده بود.

اکنون آژانس فضایی اروپا با همکاری ناسا ماموریت‌های جدیدی را برای بررسی و مطالعه این سیاره آغاز خواهند کرد. برنامه های مربوط به مطالعه این سیاره در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی شد. و طبق آنچه متخصصان در کنفرانس علوم قمری و سیاره‌ای اعلام کردند این ماموریت ها در یک چارچوب زمانی با نام دهه زهره انجام می گیرند.

یورن هلبرت از آژانس فضایی آلمان در مورد این پروژه می گوید: اکنون توانستیم به طور خارق العاده ای به جای صحبت در مورد ماموریت های پیشنهادی زهره آنچه این ماموریت ها در زهره انجام خواهند داد برسیم.

دو ماموریت شناسایی زهره با نام وریتاس VERITAS و داوینچی DAVINCI توسط ناسا انجام خواهند گرفت. از طرفی آژانس فضایی اروپا نیز ماموریتی با نام انویژن EnVision را در این سیاره آغاز خواهد کرد. در سال ۲۰۲۷ اولین ماموریت برای شناخت زهره توسط وریتاس انجام می گیرد. طی اولین ماموریت قرار است اطلاعاتی سطحی از زهره از پایان ماموریت ماژلان تاکنون جمع‌آوری ‌شود. این اطلاعات شامل داده هایی در مورد ترکیب سنگ ها، فعالیت های زمین شناسی و هسته این سیاره خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال