استقامت موفق به شناسایی مولکولهای آلی در خاک مریخ شد

دهانه برخوردی جزرو جایی است که مریخ نورد استقامت موفق به کشور تعداد زیادی مولکول آلی شده است. محققان احتمال می دهند در این مولکول ها نشانی از میکروب های باستانی مشاهده شود ‌. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استقامت که از سال ۲۰۲۱ در مریخ حضور دارد برای شناسایی نشانه هایی […]

دهانه برخوردی جزرو جایی است که مریخ نورد استقامت موفق به کشور تعداد زیادی مولکول آلی شده است. محققان احتمال می دهند در این مولکول ها نشانی از میکروب های باستانی مشاهده شود ‌.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استقامت که از سال ۲۰۲۱ در مریخ حضور دارد برای شناسایی نشانه هایی از حیات تلاش می کند‌. این مریخ نورد در کف دهانه جزرو به ساختار سطح شناسی مشغول است. یکی از وظایف آن بکارگیری ابزارهای مخصوص برای کشف مولکول های آلی است. این ترکیبات می تواند نشانه ای از وجود حیات باشد.

در بررسی های اخیر این مریخ نورد نشانه هایی از وجود مولکول های آلی در سنگ های دهانه جزرو کشف شده است. این ترکیبات از کربن و هیدروژن تشکیل شده اند. همچنین ممکن است عناصر دیگر مانند اکسیژن، فسفر، گوگرد، نیتروژن نیز در آنها باشد.

اخترزیست شناسان معتقدند این سرنخ می تواند بسیار مهم باشد زیرا کربن در زمین پیوند محکمی با فرآیندهای بیولوژیکی دارد. البته پر مریخ فعالیت های غیربیولوژیکی نیز ممکن است این عنصر را تولید کنند. اما نباید پتانسیل حیات در این سیاره نادیده گرفته شود. دانشمندان می گویند در این دهانه حدود میلیاردها سال پیش یک رودخانه جریان داشته است. به همین دلیل با توجه به بررسی های علمی در این منطقه دریاچه باستانی ممکن است نشانه های حیات وجود داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال