کامپیوترهای شخصی به مودم‌های 5G مجهز خواهند شد

قرار است شرکت اینتل با همکاری مدیا تک مودم‌های 5G با قابلیت اتصال همیشگی (always-on) را برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ها تولید کنند. این همکاری بدین صورت است که اینتل تولید و طراحی مودم‌ها را برعهده خواهد شد. از طرفی مدیاتک نیز موظف است تا تکنولوژی 5G را در کامپیوترها فراهم کند. به گزارش […]

قرار است شرکت اینتل با همکاری مدیا تک مودم‌های 5G با قابلیت اتصال همیشگی (always-on) را برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ها تولید کنند. این همکاری بدین صورت است که اینتل تولید و طراحی مودم‌ها را برعهده خواهد شد. از طرفی مدیاتک نیز موظف است تا تکنولوژی 5G را در کامپیوترها فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget، این دو تراشه ساز جهان قرار است ثمره اولین همکاری خود را در سال 2021 ارائه کنند. در این میان شرکت دیگری به نام Fibocom نیز تولید ماژول‌های M.2 تکنولوژی 5G را برعهده دارد.

اینتل پیش از این در کار مودم موبایل فعالیت داشته و اکنون این توانایی را دارد تا در توسعه تکنولوژی اینترنت نسل پنجم نقش پر رنگ تری را ایفا کند. در این همکاری اینتل می‌تواند بدون صرف منابع زیاد سود ببرد. از طرفی مدیاتک نیز در صورت همکاری با اینتل می‌تواند در بازار کامپیوترهای شخصی ورود کند. پیش از این نیز این شرکت در گوشی‌های 5G سرمایه گذاری کرده بود. این کمپانی تایوانی نیز به دنبال جاه طلبی‌های بیشتر در این همکاری خواهد بود.

اولین لپ تاپ 5G دنیا با مشارکت کوالکوم و لنوو اوائل امسال رونمایی شد و این موضوع نشان می‌دهد که همکاری اینتل و مدیاتک با سرعت بیشتری باید انجام گیرد. البته هنوز زمان کافی برای عرضه لپ تاپ‌های مبتنی بر اینترنت موبایل باقی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال