طراحی خودروی مفهومی Fractal پژو از “صدا” الهام گرفته شده است

روز گذشته کمپانی فرانوسی پژو، از خودروی مفهومی و جدید خود با نام Fractal رونمایی نمود. این محصول جدید که طراحی آن از “صدا” الهام گرفته شده است، طراحی فوق‌العاده جذابی دارد و در نگاه اول، می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. آقای Amon Tobin، از تهیه‌کنندگان و طراحان صدا در ساخت این […]

روز گذشته کمپانی فرانوسی پژو، از خودروی مفهومی و جدید خود با نام Fractal رونمایی نمود. این محصول جدید که طراحی آن از “صدا” الهام گرفته شده است، طراحی فوق‌العاده جذابی دارد و در نگاه اول، می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. آقای Amon Tobin، از تهیه‌کنندگان و طراحان صدا در ساخت این محصول با پژو همکاری تنگاتنگی داشته و Fractal را یک خودروی شهری الکترونیک با بهره‌گیری از انرژی صوت می‌نامد.

Fractal یک خودروی الکتریکی و مفهومی می‌باشد که طراحی و اساس آن، بر پایه‌ی “صوت” است و هر چیزی که بتواند رانندگی را با این مضمون بهتر نماید، در این خودرو پیدا می‌شود. همچنین مهندسین وعده داده‌اند تا خودروی مفهومی پژو، صدای متفاوت و اختصاصی خود در جاده‌ها را داشته باشد به گونه‌ای که هنگام نزدیک شدن این خودرو در خیابان، افراد متوجه آمدن اتومبیل Peugeot Fractal شوند. از آنجایی که خودروهای الکتریکی هیچ صدایی تولید نمی‌کنند، این مسئله کمی عجیب به نظر می‌رسد که این خودرو بخواهد صدای متفاوت و بلند خود را داشته باشد.

Peugeot Fractal concept car is inspired by sound 2

سیستم صوتی خودرو شامل اسپیکرهای Focal و سیستم باس لمسی Subpac می‌شود که این سیستم در پشت هر صندلی قرار گرفته و این امکان را برای سرنشینان فراهم می‌کند که بتوانند باس آهنگ‌ها و اصوات پخش شده را به صورت کامل احساس کنند. همچنین این خودرو از چرخ‌هایی بلند و باریک استفاده می‌کند تا صدای نویز ایجاد شده در داخل خودرو، به حداقل خود برسد.

موضوع جذاب دیگر، مواد به کار رفته در داخل خودرو است که تماما از استدیوها و سالن‌های موسیقی الهام گرفته و باعث شده‌اند تا محیط داخلی ماشین، شکلی آکوستیک داشته باشد.

طول خودروی Fractal پژو، 12.5 فیت و عرض آن، 5.8 فیت و به نظر می‌رسد که سقف آن، قابلیت جداشدن دارد که در این صورت، خودروی کوپه شما به خودرویی کابریولت تبدیل خواهد شد.

اما این تمام موضوع نیست و همه چیز به سیستم صوتی و طراحی آن ختم نمی‌شود، بلکه پژو سعی کرده تا محصول جدیدش به اندازه‌ای هوشمند باشد که هر کسی را مشتاق نماید که از جمله‌ی مهمترین این موارد، می‌توان به سازگاری کامل Peugeot Fractal با ساعت‌های هوشمند، اشاره نمود.

همچنین کمپانی پژو مدعی شده با باتری 30 کیلووات ساعتی قدرتمندی که خودروی الکتریکی Fractal قرار گرفته، با هر بار شارژ شدن، می‌توان مسافت 280 مایلی را طی کرد.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این خودرو را مشاهده نمایید:

Peugeot Fractal concept car is inspired by sound 6 Peugeot Fractal concept car is inspired by sound 3 Peugeot Fractal concept car is inspired by sound 4 Peugeot Fractal concept car is inspired by sound 5