گوشی های مجهز به چیپ اگزینوس در معرض خطر حمله هکرها

وجود نقص امنیتی در تراشه های شامل پردازنده گرافیکی Mali می تواند دستگاه های دارای تراشه اگزینوس سامسونگ را نیز تحت تأثیر قرار دارد. گزارش مربوط به این آسیب پذیری که سال گذشته منتشر شده بود نشان می دهد این نقص امنیتی بسیار خطرناک بوده و سامسونگ نیز تاکنون برای رفع آن اقدامی انجام نداده […]

وجود نقص امنیتی در تراشه های شامل پردازنده گرافیکی Mali می تواند دستگاه های دارای تراشه اگزینوس سامسونگ را نیز تحت تأثیر قرار دارد. گزارش مربوط به این آسیب پذیری که سال گذشته منتشر شده بود نشان می دهد این نقص امنیتی بسیار خطرناک بوده و سامسونگ نیز تاکنون برای رفع آن اقدامی انجام نداده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وجود تراشه های اگزینوس سامسونگ در دستگاه ها آنها را در معرض آسیب پذیری قرار داده است.

این آسیب پذیری باعث میشود تا هکرها بتوانند به راحتی با استفاده از مرورگر سامسونگ کاربران را به سایت های آلوده هدایت کنند. در حال حاضر کلیه گوشی های هوشمند و تبلت های دارای این تراشه تا قبل از سری گلکسی S22 دارای این مشکل هستند. نخستین بار این نقص امنیتی توسط گروه تحقیقات امنیتی گوگل شناسایی شد. این تیم امنیتی اعلام کرد نقص امنیتی شناسایی شده کاربران مرورگر کروم و سامسونگ را در معرض خطر قرار داده است.

در این مشکل هکرها می توانند از طریق اپلیکیشن مرورگر از نقص امنیتی کرنل پردازنده Mali به عنوان حامل استفاده کرده و کنترل دستگاه کاربر را به دست بگیرند. بررسی های اخیر نشان می دهد در اثر این آسیب پذیری حملاتی به کاربران واقع در امارات انجام شد. در این حملات از طریق پیامک لینک آلوده ارسال شد که می تواند کاربران را به صفحه ای حاوی جاسوس افزار به زبان ++C قرار دارد. اگر چه این مشکل توسط آپدیت امنیتی سامسونگ برطرف شد اما هنوز آسیب پذیری مربوط به پردازنده های گرافیکی Mali برطرف نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال