الزام اتحادیه اروپا به سازندگان گوشی‌های هوشمند برای ساخت باتری‌های تعویض پذیر

افزایش تولید زباله های الکترونیکی سبب شده است که اتحادیه اروپا سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به ساخت باتری های تعویض پذیر توسط کاربر کند. پیش از این نیز اتحادیه اروپا خواستار استاندارد سازی کابل های شارژ گوشی های هوشمند شده بود که با مخالفت اپل روبرو بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله […]

افزایش تولید زباله های الکترونیکی سبب شده است که اتحادیه اروپا سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به ساخت باتری های تعویض پذیر توسط کاربر کند. پیش از این نیز اتحادیه اروپا خواستار استاندارد سازی کابل های شارژ گوشی های هوشمند شده بود که با مخالفت اپل روبرو بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، اتحادیه اروپا تصمیم دارد با اجباری کردن ساخت باتری های قابل تعویض در گوشی های هوشمند از حجم زباله های الکتریکی بکاهد. اگرچه تصمیم های این اتحادیه تنها به 27 کشور محدود می شود اما اثرات آن در تمام جهان و بر روی سایر سازندگان نیز موثر خواهد بود. این در حالیست که ساخت گوشی هایی با قابلیت تعویض باتری برای شرکت هایی نظیر اپل و سامسونگ کم هزینه تر خواهد بود.

مصوبه این اتحادیه در مورد یکسان سازی کابل های شارژ نیز از تابستان سال آینده اجرایی می شود و اعتراض تیم کوک نتیجه ای در بر نخواهد داشت. هر چند اجرایی شدن این مصوبه و هماهنگی سازندگان در تولید آن نیازمند صرف زمان زیاد خواهد بود.

اجرایی شدن ساخت گوشی هایی با قابلیت تعویض باتری ممکن است از طرف شرکت هایی مانند اپل با مخالفت روبرو شود. ساخت گوشی های اپل بصورت فشرده و بصورتی که کاربر نمی تواند به اجزای داخلی آن دسترسی داشته باشد، برای اپل سودآور است. زیرا کاربر وابسته به شرکت سازنده بوده و مجبور به رپداخت هزینه برای تعمیر و استفاده از گارانتی شرکت است.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال