فیزیکدانان معتقدند جهان با یک انفجار ابرنواختر به پایان می‌رسد

برخی محققان معتقدند ممکن است جهان با یک انفجار بزرگ و با روشی متفاوت از انفجار بیگ بنگ به پایان برسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Atlas News، فیزیکدانان دانشگاه ایالتی ایلینویز با محاسبه آخرین رویداد قبل از پایان هستی عنوان کرده اند آخرین انفجار برای به پایان […]

برخی محققان معتقدند ممکن است جهان با یک انفجار بزرگ و با روشی متفاوت از انفجار بیگ بنگ به پایان برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Atlas News، فیزیکدانان دانشگاه ایالتی ایلینویز با محاسبه آخرین رویداد قبل از پایان هستی عنوان کرده اند آخرین انفجار برای به پایان رسیدن جهان می‌تواند انفجار ستارگانی با نام کوتوله های سیاه باشد که در حال حاضر هنوز به وجود نیامده اند. کوتوله های سیاه در واقع همان کوتوله های سفید هستند که از رمبش باز ایستادند. در این زمان دمای لازم برای تابش کوتوله سفید کند میشود. این کوتوله سفید کم نور شده در آخر به جسمی به نام کوتوله سیاه تبدیل می شود.

در حال حاضر کیهان هیچ کوتوله سیاهی ندارد. زیرا کیهان به قدری جوان است که تنها کوتوله های سفید وجود دارند و در آینده به کوتوله سیاه تبدیل خواهند شد. محققان بسیار تلاش کردند تا پایان جهان را توسط فرضیه‌هایی حدس بزنند. یکی از این فرضیه ها دچار شدن جهان به مرگ گرم است. در این فرضیه کلیه ستاره ها خنک شده سیاهچاله ها نیز تبخیر می شوند. همین امر باعث گسترش جهان شده و این کشیدگی به حدی خواهد بود که ذرات زیر اتمی قادر به گذر از فاصله یک پارسکی یکدیگر نباشند. پارسک واحد سنجش مسافت در ستاره شناسی است که معادل ۳.۲۶ سال نوری در نظر گرفته می شود.

متن کاپلان، فیزیکدان نظری معتقد است جهان با یک ابرنواختر کوتوله سیاه به پایان می رسد. ابر نو اخترها انفجارهایی هستند که عمر ستارگان عظیم را مشخص میکند. کلیه ستاره ها در پایان به این تقدیر دچار می‌شوند. در واقع پس از پایان یافتن سوخت هسته ای ستاره ها هسته آنها از هم پاشیده و ابرنواختر اتفاق می افتد و در نهایت نیز ابرنواختر ها به سیاهچاله ها تبدیل می شوند.

 اما این اتفاق برای ستاره کوچکتر مانند خورشید متفاوت است و آنها به کوتوله های سفید تبدیل می شوند. در واقع کوتوله‌های سفید جرم لازم برای تبدیل شدن به ابرنواختر را ندارند و به آرامی سرد میشوند. این سرد شدن باعث می شود تا به ستاره های کوتوله سیاه تیره و سرد تبدیل شوند. البته این روند تبدیل تریلیون ها سال زمان نیاز دارد. در حالی که کیهان تنها ۱۴ میلیارد سال سن دارد. کاپلان معتقد است حتی کوتوله های سیاه نیز می توانند مقداری همجوشی در دمای بسیار سرد داشته باشند. اما این موضوع زمان فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و همچنین به کمک مکانیک کوانتومی انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال