شایعه: هکرهای روسی موفق به شکستن قفل بازی‌های رایانه‌ای موسوم به Denuvo شدند

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای باشید، احتمالا باید با تکنولوژی جدید Denuvo DRM که از کرک و شکسته شدن قفل بازی‌های رایانه‌ای محافظت می‌کند، آشنا باشید. بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای جدیدی که روانه بازار می‌شوند، به این تکنولوژی مجهز بوده و از صدمه دیدن آمار فروش آنها در زمان عرضه شدن آنها جلوگیری می‌کنند. اما […]

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای باشید، احتمالا باید با تکنولوژی جدید Denuvo DRM که از کرک و شکسته شدن قفل بازی‌های رایانه‌ای محافظت می‌کند، آشنا باشید. بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای جدیدی که روانه بازار می‌شوند، به این تکنولوژی مجهز بوده و از صدمه دیدن آمار فروش آنها در زمان عرضه شدن آنها جلوگیری می‌کنند. اما آیا واقعا کسی موفق به هک کردن این تکنولوژی جدید شده است؟

در این روزها که بسیاری از افراد به دنبال اجرای بازی‌های رایانه‌ای به صورت غیر مجاز هستند، اخبار زیادی مبنی بر کرک شدن بازی‌های جدید منتشر می‌شود که هیچ‌کدام از آنها حقیقت ندارد. اما اخیرا اطلاعات جدیدی توسط وب‌سایت PCGamesN منتشر شده که نشان می‌دهد یک فرد روسی موفق شده قفل دنوو مربوط به بازی Rise of the Tomb Raider را شکسته و حتی ویدئویی از پروسه‌ی انجام این کار و نهایتا اجرای بازی نیز به اشتراک گذاشته است. با این وجود بسیاری از افراد معتقدند که این امکان هنوز میسر نشده و تمامی این اخبار چیزی جز دروغ نیست.

اخیرا نیز آقای Thomas Goebl، مدیر ارشد تیم توسعه‌دهنده این تکنولوژی اذعان داشته که هک کردن تکنولوژی جدیدی که به صورت عمومی در اختیار کسی قرار ندارد، کار دشواری است. همچنین وی اذعان داشته که هنوز این اتفاق نیفتاده و کسی موفق به عبور کردن از تکنولوژی نشده است. از آنجایی که در دنیای تکنولوژی هیچ چیزی به صورت 100 درصد ایمن نیست و نمی‌توان با قاطعیت 100 درصدی در مورد آن صحبت کرد، Thomas Goebl نیز اعلام کرده که Denuvo “غیر قابل هک شدن” نیست، بلکه “هک کرد آن بسیار سخت است”. هدف اصلی آنها از توسعه این تکنولوژی، فروش کامل و لازم عناوین مختلف در زمان عرضه بوده و آنها تمام تلاش خود را داشته‌اند تا امکان فروش حداکثری بازی‌ها در زمان عرضه شدن وجود داشته باشد چرا که پیش از این، بسیاری از بازی‌ها به هنگام عرضه جهانی، کرک شده و نسخه‌ی غیر مجاز از آن نیز در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

در رابطه با شکسته شدن قفل بازی Rise of the Tomb Raider نیز نمی‌توانیم به صراحت کامل صحبت کنیم، هر چند اگر واقعا این بازی کرک شده بود، باید در اختیار کاربران قرار می‌گرفت، اما هنوز چیزی در فضای مجازی و منابع مشخص، منتشر نشده است.

به هر شکل، اگر حتی این خبر 1 درصد حقیقت داشته باشد، می‌توانیم در آینده شاهد کرک شدن دیگر عناوین جدید و محبوب همچون Hitman ،Far Cry: Primal و … باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال