سوخت گیاهی هواپیماها تا ۶۸ درصد انتشار گاز گلخانه ای را کاهش میدهد

استفاده از سوخت های نفتی در صنعت هواپیمایی تاثیر بزرگی روی طبیعت و محیط زیست خواهد داشت. اما استفاده از سوخت های جایگزین و گیاهی پایدار میتواند این آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سوخت گیاهی در صنعت هوا فضا از گیاهان […]

استفاده از سوخت های نفتی در صنعت هواپیمایی تاثیر بزرگی روی طبیعت و محیط زیست خواهد داشت. اما استفاده از سوخت های جایگزین و گیاهی پایدار میتواند این آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۶۸ درصد کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سوخت گیاهی در صنعت هوا فضا از گیاهان غیرخوراکی و دانه های روغنی و با هزینه بسیار پایین نسبت به سوخت های نفتی تولید میشود. این سوخت های پایدار می‌توانند کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه بوده و علاوه بر آن در کاهش کربن در این صنعت نیز موثر باشد.

موسسه مطالعاتی مربوط به محیط زیست در سال ۲۰۱۸ میزان کربن تولید شده در صنعت هوافضا را حدود ۲.۴ درصد از کل دانست. بطوری که درسال میلادی کنونی مشارکت آن در تغییرات اقلیمی به ۳.۵ درصد رسیده است.

از طرفی استفاده از سوخت های گیاهی با چالش رشد این مقدار محصول زراعی برای تهیه سوخت همراه خواهد بود. بطوری که کاشت محصول جداگانه برای تولید این سوخت خود منجر به تولید دی اکسید کربن خواهد شد. مگر اینکه نوع گیاهان کاشته شده با دقت کافی انتخاب شود.

استفاده از سوخت گیاهی برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد شد. در آن زمان اولین جت با سوخت گیاهی نیز آزمایش شد. اما در نهایت هزینه بیشتری به دنبال داشت. اما اکنون محققان به طور دقیق صرفه استفاده از زیست سوخت دانه خردل مارتینا را محاسبه کردند و متوجه شدند این سوخت علاوه بر کاهش ۶۸ درصدی تولید گازهای گلخانه ای تا ۰.۳۸ درصد نیز از نظر اقتصادی بصرفه تر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال