زباله های پلاستیکی به نفت مفید تبدیل می شوند

یک شرکت آمریکایی قصد دارد پلاستیک‌ها را جمع آوری و آنها را به نفتی مفید برای استفاده در پالایشگاه تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی مورد نظر به نام هانیول اینترنشنال قصد دارد از زباله های پلاستیکی نوعی نفت مفید تولید کند. به گفته این شرکت سالانه ۳۰ هزار […]

یک شرکت آمریکایی قصد دارد پلاستیک‌ها را جمع آوری و آنها را به نفتی مفید برای استفاده در پالایشگاه تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی مورد نظر به نام هانیول اینترنشنال قصد دارد از زباله های پلاستیکی نوعی نفت مفید تولید کند. به گفته این شرکت سالانه ۳۰ هزار تن زباله پلاستیکی به نفت تبدیل می شوند.

 در حال حاضر مشکل ضایعات پلاستیکی یکی از بزرگ ترین مشکلات آلودگی زمین محسوب می شود. به طوری که توده های بسیار زیادی از زباله های شناور در اقیانوس ها مشاهده شده و معروفترین آن لکه بزرگ زباله در اقیانوس آرام است که وسعت آن اکنون به دو برابر ایالت تگزاس آمریکا می رسد. شرکت هانیول اینترنشنال قصد دارد با جمع آوری این پلاستیک ها آنها را به نوعی نفت مفید برای فرآوری در پالایشگاه تبدیل کند. هانیول اینترنشنال یک شرکت تولید کننده تجهیزات اتوماسیون و قطعات هواپیما است. این شرکت با همکاری شرکت اسپانیایی سکیر اس‌ای اولین کارخانه بر پایه فناوری جدید را راه اندازی خواهند کرد.

 هدف از ساخت این کارخانه نیز تولید نفت پالایشگاهی از ۳۰ هزار تن زباله پلاستیکی مخلوط و کم ارزش است. در حال حاضر روش‌های پیچیده ای برای جداسازی ناخالصی های موجود در هیدروکربن ها و فیلتر آن ها قبل از تبدیل به سوخت وجود دارد. علاوه بر آن روش هایی نیز به کار گرفته می شود تا بین پلاستیک های مفید و زباله های دور ریز تمایز قائل شوند. گاوین تاولر از بخش فناوری مواد در این شرکت می‌گوید: در این شرکت قصد داریم فناوری جمع آوری و فناوری تبدیل را با یکدیگر سازگار کنیم. با مدیریت زباله های پلاستیکی مخلوط می توان آنها را به نفت با کیفیت تبدیل کرد. طبق گفته شرکت هانیول پلاستیک هایی که با روش جدید ساخته شوند می توانند تا ۵۷ درصد انتشار کربن دی اکسید را کاهش دهند.