نواختن پیانو می تواند قدرت پردازش مغز را افزایش دهد

محققان معتقدند نواختن آلات موسیقی مانند پیانو می تواند بر بخشی از مغز که وظیفه پردازش را بر عهده دارد تاثیر مثبت بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل درگیری حس های مختلف حین نواختن موسیقی، نوازندگان در مقایسه با افراد عادی تشخیص بهتری در تفاوت های دیداری و شنیداری و […]

محققان معتقدند نواختن آلات موسیقی مانند پیانو می تواند بر بخشی از مغز که وظیفه پردازش را بر عهده دارد تاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل درگیری حس های مختلف حین نواختن موسیقی، نوازندگان در مقایسه با افراد عادی تشخیص بهتری در تفاوت های دیداری و شنیداری و همچنین احساسات دارند. محققان در مطالعه اخیر خود تلاش کردند تا نشان دهند این ویژگی بصورت ذاتی پر نوازندگان وجود دارد یا آموزش موسیقی در آنها بوجود می آورد.

محققان دانشگاه باث در انگلیس می گویند آموزش و توانایی نواختن موسیقی بر بخش توانایی مغز در پردازش مناظر و صداها اثر مثبت دارد.

همچنین در مطالعه اخیر آنها مشخص شد که موسیقی می تواند در بهبود علایم افسردگی و بهبود خلق موثر باشد. محققان در این مطالعه آزمایشی را در طول ۱۱ هفته روی سی و یک نفر انجام دادند. در طول این مدت شرکت کنندگان در شناخت تغییرات محیط پیشرفت قابل توجهی داشتند و همچنین علایم افسردگی در آنها کاهش یافت.

شرکت کنندگان در این مطالعه پس از آموزش ساز و موسیقی نمره افسردگی پایینی داشتند. استرس در این افراد نیز کاهش داشت. تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر آموزش موسیقی بر سلامت روان ادامه خواهد داشت. بطوری که حتی یک دوره آموزش کوتاه مدت موسیقی بر نحوه پردازش اطلاعات صوتی توسط مغز تاثیر مثبت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال