تحلیل‌گران: فروش کنسول پلی‌استیشن 4 سونی از مرز 100 میلیون دستگاه خواهد گذشت

سونی دوران بسیار خوبی را با پلی‌استیشن 4 پشت سر می‌گذارد. این شرکت در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که تعداد فروش کنسول‌ نسل هشتمی‌ش به بیش از 30 میلیون دستگاه رسیده است؛ اما این آمار تا چه رقمی بالا خواهد رفت؟‌ این سوالی است که تحلیل‌گران سعی بر جواب دادن آن داشته‌ و پاسخ […]

سونی دوران بسیار خوبی را با پلی‌استیشن 4 پشت سر می‌گذارد. این شرکت در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که تعداد فروش کنسول‌ نسل هشتمی‌ش به بیش از 30 میلیون دستگاه رسیده است؛ اما این آمار تا چه رقمی بالا خواهد رفت؟‌ این سوالی است که تحلیل‌گران سعی بر جواب دادن آن داشته‌ و پاسخ آ‌ن‌ها نیز مرز 100 میلیون دستگاه بوده است.

براساس گزراش‌های منتشر شده از موسسه‌ی تحقیقاتی DFC، سونی می‌تواند با پلی‌استیشن 4 به آمار باورنکردنی فروش 100 میلیون دستگاه برسد. تا به امروز تنها پنج کنسول بازی به این آمار رسیده‌اند.  پلی‌استیشن 1، پلی‌استیشن 2، نینتندو DS، نینتندو Game Boy و نینتندو Wii کنسول‌های بوده‌اند که مرز 100 میلیون فروش را رد کرده‌اند. حال اگر پلی‌استیشن 4 نیز بتواند به این آمار برسد ششمین کنسول بازی خواهد بود که توانسته به این آمار باورنکردنی دست یابد.

یکی از نکات جالب در مورد آمارهای فروش کنسو‌ل‌های بازی، عدم حضور مایکروسافت در لیست بوده است. هیچ‌کدام از کنسول‌های مایکروسافت نتوانستند نام خود را در میان باشگاه فروش 100 میلیونی‌ها ثبت کنند.

گفته می‌شود سونی با واقعیت مجازی پلی‌استیشن می‌تواند آمار فروش خود را بهتر نیز کند. سونی قرار است به زودی رویدادی را مرتبط با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن برگزار کند و اطلاعات بیشتری را از این هدست منتشر کند؛ البته برخی نیز بر این باورند که این هدست نمی‌تواند آن‌طور که انتظار می‌رود کمک آن‌چنانی به فروش پلی‌استیشن 4 داشته باشد.

شاید هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن بتواند تاحدودی به فروش این کنسول کمک کند اما قطعا این هدست یکی از دلایل موفقیت پلی‌استیشن 4 خواهد بود و دلایل بسیاری بر موفقیت این کنسول نقش خواهند داشت. حال باید صبر کرد و دید در سال‌های آینده آیا سونی می‌تواند به این آمار دست یابد یا خیر؟