فناوری جدید پلوتون مایکروسافت با هدف امنیت ویندوز ۱۱ مورد استفاده قرار می گیرد

فناوری مایکروسافت Pluton قرار است با هدف تقویت امنیت ویندوز ۱۱ مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همواره تاکتیک های جدیدی از سوی مجرمان سایبری برای نفوذ به سیستم های امنیتی ایجاد می شود که به دنبال آن برقراری امنیت نیز نیازمند سیستم های جدید تر خواهد بود. از […]

فناوری مایکروسافت Pluton قرار است با هدف تقویت امنیت ویندوز ۱۱ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همواره تاکتیک های جدیدی از سوی مجرمان سایبری برای نفوذ به سیستم های امنیتی ایجاد می شود که به دنبال آن برقراری امنیت نیز نیازمند سیستم های جدید تر خواهد بود. از طرفی مایکروسافت نیز با هدف تامین امنیت سیستم عامل ویندوز ۱۱ همکاری هایی را با کوالکام آغاز کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط MSPoweruser، طی همکاری مایکروسافت و کوالکام تراشه اسنپدراگون 8cx نسل ۳ ساخته شد که اولین پلتفرم آرم برای ویندوز محسوب می شود که در آن از معماری امنیتی مایکروسافت پلوتون استفاده شده است. این تراشه هم اکنون در تینک‌پد X13s لنوو مورد استفاده قرار گرفت. از مهم ترین قابلیت این تراشه ذخیره داده های حساس در قالب پردازنده مرکزی است. در این صورت هکرها حتی در صورت داشتن دسترسی به سخت افزار امکان نفوذ به آن را نخواهند داشت.

دیوید واستون از بخش امنیت سازمانی و سیستم عامل مایکروسافت در این مورد گفته است: هم اکنون جدیدترین پلتفرم محاسباتی اسنپدراگون 8cx نسل ۳  کوالکام در رایانه های دارای ویندوز ۱۱ ارائه می شود که در آن قابلیت مایکروسافت پلوتون و کدهای احراز هویت اشاره گر باعث اقدامات متقابل امنیتی داخلی شده و در برابر الگوهای سوء استفاده رایج محافظت خواهد کرد. پلوتون دارای قابلیت های سخت افزاری پیشرفته است که به مشتریان در ارتقای امنیت دستگاه کمک می کند.

در واقع فناوری پلوتون از رایانه‌های شخصی کمک گرفته و با استفاده از ویندوز ۱۱ و اسنپدراگون 8cx نسل ۳  مزایای امنیتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به طوری که آنها امکان به روز رسانی های امنیتی در فضای ابری و مقاومت در برابر حملات فیزیکی و همچنین امنیت در فناوری های مورد استفاده همانند ایکس‌باکس و آژور Sphere را خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال