اولین تصویر از کارت گرافیک GTX 950 و از برند PNY منتشر شد

همانطور که اطلاع دارید، انویدیا در حال آماده‌سازی کارت میان‌رده GTX 950 می‌باشد و پس از انتشار جزئیاتی در مورد این کارت در هفته‌های گذشته، حالا شاهد اولین تصویر رسمی محصول میان‌رده انویدیا از برند PNY هستیم. این کارت گرافیک میان‌رده، اندازه‌ای بسیار کوچک داشته و شاید حتی از GTX 960 نیز کوچکتر باشد و […]

همانطور که اطلاع دارید، انویدیا در حال آماده‌سازی کارت میان‌رده GTX 950 می‌باشد و پس از انتشار جزئیاتی در مورد این کارت در هفته‌های گذشته، حالا شاهد اولین تصویر رسمی محصول میان‌رده انویدیا از برند PNY هستیم.

این کارت گرافیک میان‌رده، اندازه‌ای بسیار کوچک داشته و شاید حتی از GTX 960 نیز کوچکتر باشد و برق مصرفی خود را از طریق یک اتصال‌دهنده‌ی 6-پین و یا 8-پین تامین می‌کند. سیستم خنک‌کنندگی کارت شرکت PNY، چندان پیشرفته نیست و از مدل ساده‌ای در آن استفاده شده که خب البته این موضوع با کاهش قیمت کارت نیز همراه خواهد بود.

در مورد مشخصات فنی، چند روز پیش اطلاعاتی در مورد این کارت منتشر شده بود که نشان می‌داد انویدیا محصول جدید خود را بر پایه‌ی سیلیکون GM206 تولید خواهد کرد. همچنین این کارت قرار است 2 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 بهره‌مند شود. در مورد تعداد واحدهای پردازشگر CUDA در این کارت نیز اطلاعاتی موثقی در دست نیست اما احتمالا تعداد آنها، 768 واحد باشد. هر چند، طبق تصویری پیشتر که از نرم‌افزار GPU-Z منتشر شده بود، این تعداد واحد پردازشگر تایید می‌شود اما سایر بخش‌ها و مشخصات فنی کارت، پوشیده شده تا اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار نگیرد.

NVIDIA-GeForce-GTX-950-GPUZ-Specifications

انویدیا قصد دارد کارت گرافیک میان‌رده خود را برای مقابله با AMD R9 370 روانه‌ی بازار کند. به همین جهت احتمال می‌رود این کارت قیمتی بیشتر از 150 دلار نداشته باشد.

تصور می‌کنید انویدیا می‌تواند در بازار محصولات میان‌رده AMD را شکست دهد؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال