بازی Pokemon Go موفق‌تر از نسخه قبلی بوده است

هفته‎ی گذشته شرکت‎های نینتدو و Niantic بازی “Pokemon Go” را ارائه دادند، یک بازی واقعیت مجازی برای گوشی‎های هوشمند که بازیکنان در جهان واقعی برای جمع‎آوری Pokemon و آیتم‎های مختلف و مبارزه با سایر بازیکنان، به کاوش می‎پردازند. این بازی واقعا دارد محبوب می‎شود. ولی چقدر محبوب؟ خوب طبق آمار از بازی Tinder محبوب‎تر است. […]

هفته‎ی گذشته شرکت‎های نینتدو و Niantic بازی “Pokemon Go” را ارائه دادند، یک بازی واقعیت مجازی برای گوشی‎های هوشمند که بازیکنان در جهان واقعی برای جمع‎آوری Pokemon و آیتم‎های مختلف و مبارزه با سایر بازیکنان، به کاوش می‎پردازند.

این بازی واقعا دارد محبوب می‎شود. ولی چقدر محبوب؟

خوب طبق آمار از بازی Tinder محبوب‎تر است.

طبق داده‎هایی که وب‎سایت SimilarWeb منتشر کرده است، بازی “Pokemon Go” به نسبت بازی قدیمی Tinder، بازی که خودش بسیار موفق بود، در ایالات ‎متحده بر روی گوشی‎های هوشمند اندرویدی بیشتری نصب شده است. طبق آمار روز جمعه، این بازی بر روی 5.16 درصد تمامی گوشی‎های اندرویدی آمریکایی نصب شده، در حالی‎که این آمار برای بازی Tinder تنها بیش از 2 درصد بوده است.

vs-tinder

و این پایان ماجرا نیست.

طبق یک معیار متفاوت، بازی “Pokemon Go” در زمان خیلی کوتاه جای محبوبیت اپلیکیشن شبکه‎ی اجتماعی توییتر را خواهد گرفت.

معیار کاربران فعال روزانه (Daily active users) نسبت جمعیت گوشی‎های هوشمندی که از یک اپلیکیشن در هر روز استفاده می‎کنند را اندازه می‎گیرد. طبق آمار روز جمعه، بیش از 3 درصد مالکین گوشی‎های اندرویدی در آمریکا از این بازی روزانه استفاده کرده‎اند که در مقابل این مقدار برای اپلیکیشن توییتر 3.5 درصد بوده است و باید اشاره کرد سرعت تعداد کاربران جدیدی که بازی Pokemon Go را دارند نصب می‎کنند بسیار سریع است.

داده‎های جدیدتری به چشم نمی‎خورد ولی می‎توان گفت که آمار مربوط به این بازی باید در حال حاضر به نسبت توئیتر بهتر باشد.

v-twitter

این موفقیت مشکلات جدی برای این اپلیکیشن به وجود آورده است. کاربران از تعداد هنگ‎های متوالی و باگ‎های مختلف گزارش می‎دهند و در همین حین شرکت Niantic عرضه‎ی بین‎المللی این بازی را متوقف کرده، یعنی به صورت رسمی تنها در اختیار کاربران آمریکا، نیوزلند و استرالیا قرار دارد (گرچه ترفندهایی وجود دارد که به شما اجازه می‎دهد بر روی دستگاه‎های سایر کشورها نیز آن را نصب کنید).

موفقیت چشم‎گیر بازی “Pokémon Go,”، که توسط شرکت Niantic که یک شرکت اسپین‎آف از گوگل (تعریف رایج شرکت اسپین-آف بدین صورت است که بخش‌های یک شرکت یا سازمان، به تجارت‌های مستقل تبدیل شود.) ساخته شده، باعث شد که سهام نینتندو در یک روز 23 درصد افزایش داشته باشد. این بهترین اوج‎گیری یک روزه‎ی این شرکت از دهه‎ی 80 میلادی است. نینتدو یک سرمایه‎گذار هم در شرکت Niantic و هم شرکت Pokeman است، شرکتی که به مدیریت بازی Pokemon می‎پردازد.

screen shot 2016-07-10 at 9.09.35 pm

وب‎سایت SimilarWeb طی آخرین نمودار که این‎جا نشان می‎دهیم بازی “Pokémon Go” را با سایر اپلیکیشن‎ها مقایسه می‎کند. کاربران در روز وقت‎ بیشتری را صرف این بازی به نسبت سایر اپلیکیشن‎های محبوب می‎کنند، از جمله واتس‎اپ، اینستاگرام و اسنپ‎چت.

time-v-social

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال