روبات های پلیس در چین

رونمایی از روبات های پلیس در استان هاندان چین اواخر هفته گذشته صورت گرفت. بر این اساس، این روبات ها به کمک هوش مصنوعی، گشت های جاده ای انجام می دهند؛ اطلاعاتی را جمع آوری کرده و آن ها را به ایستگاه های پلیس ارسال می کنند. این جمع آوری و ارسال اطلاعات با دقت […]

رونمایی از روبات های پلیس در استان هاندان چین اواخر هفته گذشته صورت گرفت. بر این اساس، این روبات ها به کمک هوش مصنوعی، گشت های جاده ای انجام می دهند؛ اطلاعاتی را جمع آوری کرده و آن ها را به ایستگاه های پلیس ارسال می کنند. این جمع آوری و ارسال اطلاعات با دقت بسیار بالا و از طریق محاسبات ابری و ناوبری مبتنی بر لیزر صورت می گیرد.

روبات های گشت جاده ای با لباس زرد و کلاه سفید خود در کنار جاده ها به رصد میزان ترافیک و تصادفات صورت گرفته در سطح جاده ها مشغول می شوند. دقت بالای این روبات ها در بررسی و جمع آوری اطلاعات باعث افزایش میزان محبوبیت آن ها برای پلیس راهنمایی و رانندگی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پلیس های روباتیک از رفتار رانندگان خاطی عکس و فیلم تهیه می کنند و آن ها را به مراکز راهنمایی و رانندگی ارسال می کنند. همچنین تعدادی از آن ها در ایستگاه های مدیریت وسایل نقیله مشغول پاسخگویی به سوالات رانندگان و هدایت آن ها به پیشخوان های مربوطه می باشند. “لی هوی” یک مقام ارشد در دفتر امنیت عمومی هاندان از کارایی بالای این روبات ها و افزایش حوزه فعالیت آن ها در آینده نزدیک خبر داده است.