آلودگی ناشی از اجاق گازها می تواند سرطان زا باشد

استفاده از اجاق گاز باعث آزاد شدن مقدار زیادی بنزن میشود که از دلائل اصلی سرطان خون و دیگر سرطان ها است. در مطالعه اخیر دانشمندان استفاده از اجاق گاز باعث آلودگی منازل خواهد شد و استنشاق آن می تواند از استنشاق دود غیر مستقیم سیگار نیز مضرتر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

استفاده از اجاق گاز باعث آزاد شدن مقدار زیادی بنزن میشود که از دلائل اصلی سرطان خون و دیگر سرطان ها است. در مطالعه اخیر دانشمندان استفاده از اجاق گاز باعث آلودگی منازل خواهد شد و استنشاق آن می تواند از استنشاق دود غیر مستقیم سیگار نیز مضرتر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد در پژوهش های خود موفق شدند میزان آلودگی بنزن که در اثر استفاده از اجاق های گاز در خانه به وجود می‌آید را محاسبه کنند. به گفته آنان ۳۰ درصد از ۸۷ خانه مورد بررسی در کالیفرنیا و کلرادو به آلودگی سطح بالا رسیدند که میزان آن از میانگین تراکم این ماده در دود سیگار نیز بیشتر بوده است.

طبق اعلام محققان این آلودگی می‌تواند از آشپزخانه به اتاق‌های دیگر علی الخصوص اتاق خواب نیز منتقل شود و برای مدتی طولانی در آنجا بماند. تهویه می‌تواند تا حدودی میزان اثرات ناشی از این گاز را کاهش دهد. هودهای معمولی نمی توانند برای حذف این گاز به خوبی عمل کنند.

از طرفی نوع دیگری از اجاق ها که زیر مجموعه اجاق های برقی قرار دارند ماده سمی مانند بنزن تولید نکرده و میزان تولید بنزن در آنها ۱۰ الی ۲۵ برابر کمتر از اجاق گاز های معمولی است. راب جکسون، استاد دانشگاه استنفورد و یکی از محققین این مطالعه گفته است: یکی از دلایل اصلی این مطالعه میزان غلظت سریع آلاینده ها در خانه خود و فکر اینکه هر روز این اتفاق در حال رخ دادن است بود. وی پس از این مطالعه اعلام کرد هرگز در خانه‌اش از اجاق‌های گازی استفاده نخواهد کرد. یک متخصص خون و سرطان در مورد این ماده گفته است هرگز نمیتوان قدرتمند تر از بنزن به عنوان ماده عامل سرطان خون پیدا کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال