پروفایل های مشهور توییتر هدف حمله هکرها قرار گرفت

توییتر اعلام کرده است که بسیاری از پروفایل های مشهور در این پلتفرم که تعداد فالوورهای آنها به میلیون می رسد بامداد امروز مورد حمله گسترده هکرها قرار گرفته است.  این حملات به قصد دریافت‌رمز ارز انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Crunch، در حمله […]

توییتر اعلام کرده است که بسیاری از پروفایل های مشهور در این پلتفرم که تعداد فالوورهای آنها به میلیون می رسد بامداد امروز مورد حمله گسترده هکرها قرار گرفته است.  این حملات به قصد دریافت‌رمز ارز انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Crunch، در حمله صبح امروز پروفایل شرکت هایی مثل اپل افراد مشهوری مانند ایلان ماسک جو بایدن و اوباما هک شده اند. همچنین اکانت افرادی مانند کیم کارداشیان جف بزوس بیل گیتس و برخی دیگر از افراد مشهور نیز در میان اکانت های مورد حمله قرار دارند.

گفته می شود در این حمله گسترده هکرها توانستند کنترل اکانت ها را به دست بگیرند. آنها طی یک توئیت به کلیه کاربران اعلام کرده اند تا با پرداخت مبلغ به آدرس کیف پول ارسال شده دو برابر آن را دریافت خواهند کرد. البته این نوعی تکنیک کلاهبرداران است تا بتواند کاربران را فریب دهند.

هنوز جزئیات دقیق تری از نحوه کار هکرها در این حمله مشخص نشده است. اما به نظر می رسد آنها برای این کار از ابزارهای نوین استفاده کردند. پیش از این نیز توییتر در گزارشی تایید کرده بود که هکرها در حمله هماهنگ توانستند به ابزارهای درونی شرکت دسترسی پیدا کنند. هدف از حمله هکرها دسترسی به اکانت های رمز ارز بوده است. زیرا در مرحله اول اکانت هایی مانند بیت کوین، ریپل، کوین دسک و کوین بیس هک شده بودند.

توییتر پس از تایید این حمله آن را یک حادثه امنیتی خواند. پس از آن نیز کاربرانی که از عدم توانایی توییت در اکانت خود مطلع شدند به این پلتفرم اطلاع رسانی کردند. توییتر نیز اعلام کرده است که به زودی مشکل را برطرف کرده و کلیه کاربران می‌توانند امکان ارسال توییت داشته باشند.

در گزارش توییتر همچنین آمده است که هکرها توانستند با این اقدام ۱۲.۵ بیت کوین معادل ۱۱۶ هزار دلار دریافت کنند. آنها پس از دسترسی به اکانت این اشخاص ایمیل آنها را تغییر دادند تا این افراد دیگر نتوانند اکانت خود را پس بگیرند. این اتفاق پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده و هکرها با استفاده از پسوردهای لو رفته توانستند بیت کوین به حساب خود منتقل کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال