احتمال برخورد ماهواره های شرکت وان وب و اسپیس ایکس

از هفته گذشته تا کنون ماهواره‌های دو شرکت وان وب و اسپیس ایکس در فاصله بسیار نزدیکی از یکدیگر قرار گرفتند. این دو شرکت در سال گذشته تلاش خود برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای را به طور جدی آغاز کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هم اکنون فاصله ماهواره های دو شرکت اسپیس ایکس و […]

از هفته گذشته تا کنون ماهواره‌های دو شرکت وان وب و اسپیس ایکس در فاصله بسیار نزدیکی از یکدیگر قرار گرفتند. این دو شرکت در سال گذشته تلاش خود برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای را به طور جدی آغاز کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هم اکنون فاصله ماهواره های دو شرکت اسپیس ایکس و وان وب به اندازه ۵۸ متر رسیده است. به همین دلیل مرکز کنترل فضایی ایالات متحده هشدارهایی را در مورد احتمال برخورد خطرناک این دو ماهواره اعلام کرده است.

دلیل به وجود آمدن این فاصله خطرناک نیز جدیدترین‌ برنامه شرکت وان وب در ۳۰ مارس محسوب می شود. وان وب در پرتاب اخیر خود ۳۶ ماهواره را به مدار ارسال کرد. این در حالی بود که ماهواره‌ های شرکت برای قرارگیری در مدار می بایست از تعداد زیادی ماهواره استار لینک عبور کند. برای اولین بار است که شرکت‌های عرضه کننده اینترنت ماهواره ای برای جلوگیری از برخورد ماهواره های خود دست به کار می شوند. اما احتمالاً در آینده باز هم شاهد رویدادهای دیگری از این قبیل خواهیم بود.

پس از پرتاب شرکت وان وب مرکز کنترل فضایی بلافاصله متوجه این موضوع شده و وان وب را در جریان قرار داد. به گفته آژانس فضایی ایالات متحده احتمال برخورد این دو ماهواره حدود ۱.۳ درصد است. در صورت برخورد این دو نیز علاوه بر منهدم شدن دو ماهواره هزار قطعه زباله فضایی نیز تولید خواهد شد. در حال حاضر هیچ تصمیم رسمی ای برای محافظت از ماهواره شرکت ها گرفته نشده است. وان وب برای جلوگیری از این برخورد در حال تعامل با استارلینک است تا بتواند با هدف ایجاد یک فاصله ایمنی ماهواره ها را جابجا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال