تعویق ماموریت ناسا در سفر به ماه با شیوع کرونا

ناسا در برنامه های پیش رو سفر دوباره به ماه را در سال 2024 برنامه ریزی کرده است. این بار ناسا قصد دارد پس از آخرین سفر انسان به ماه در سال 1972، بار دیگر انسان را به ماه بفرستد و این بار انسان در ماه ساکن شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و […]

ناسا در برنامه های پیش رو سفر دوباره به ماه را در سال 2024 برنامه ریزی کرده است. این بار ناسا قصد دارد پس از آخرین سفر انسان به ماه در سال 1972، بار دیگر انسان را به ماه بفرستد و این بار انسان در ماه ساکن شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از express، برنامه ریزی ناسا برای سفر به ماه (ماموریت آرتمیس ) و ارسال مجدد انسان در سال 2024 با شیوع کرونا به تعویق افتاد. در واقع سفر به ماه یک تجربه برای فضانوردان ناسا برای آینده و در سفر به مریخ خواهد بود. زیرا سفربه مریخ ماموریت اصلی و هدف نهایی سازمان فضانوردی آمریکا به شمار می رود. برنامه ریزی های ناسا برای سفر به ماه با تست راکت های این مجموعه در مرکز فضایی Stennis در نیواورلئان آغاز شد اما پیشرفت و ادامه آن با شیوع کرونا متوقف شده است. ناسا در بیانیه ای توقف این آزمایشات را در وضعیت کنونی اعلام کرده و گفت یکی از اعضای این مجموعه به کووید 19 مبتلا شده است.

در این بیانیه Jim Bridenstine، مدیر ارشد ناسا گفته است: برنامه Stennis با توجه به شیوع مبتلایان به کووید 19 در جامعه و شروع قرنطینه خانگی برخی از همکاران ما به تعویق افتاد که علت آن هم ابتلای یکی از کارکنان به کووید 19 بوده است. علاوه بر Stennis، برخی دیگر از فعالیت های ناسا مانند تست سیستم پرتاب فضایی و سخت افزار اوریون نیز متوقف شده است. این فعالیت ها با مشورت دیگر پیمانکاران و بصورت موقتی انجام میگیرد. ناسا هنوز برنامه ای برای توقف پروژه ارسال کاوشگر مریخ ندارد و امیدوار است بتواند این کاوشگر را تا پایان امسال به سیاره مریخ بفرستد. البته شرایط جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز می تواند در این تصمیم گیری ها تاثیر بگذارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال