سوالات آیین نامه ۱۴۰۲ تمرینی + هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید

در این مقاله می خواهیم به بررسی راه های قبولی در آزمون آیین نامه به همراه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ویرایش جدید و همچنین هزینه جدید گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران در سال 1402 بپردازیم . در این مقاله می خواهیم درباره هزینه و شرایط گواهینامه رانندگی در سال جدید بررسی هایی را به […]

در این مقاله می خواهیم به بررسی راه های قبولی در آزمون آیین نامه به همراه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ویرایش جدید و همچنین هزینه جدید گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران در سال 1402 بپردازیم .

در این مقاله می خواهیم درباره هزینه و شرایط گواهینامه رانندگی در سال جدید بررسی هایی را به صورت کل انجام دهیم و همینطور می توانید سوالات آیین نامه ۱۴۰۲ تمرینی را به راحتی در ادامه دانلود بفرمایید .

در ادامه در مورد شرایط قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی نکاتی را بررسی خواهیم کرد پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد پس با ما همراه باشید .

هزینه گواهینامه رانندگی پایه سوم در ایران در سال جدید چقدر شده است ؟

در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید شما باید دارای شرایط کلی باشید که در بند بعدی در مورد شرایط به صورت دقیق صحبت می کنیم اما در این بخش می خواهیم هزینه گواهینامه رانندگی در ایران در سال جدید را با هم بررسی کنیم .

همانطور که می دانید در سال 1392 هزینه گواهینامه رانندگی برای پایه سوم رانندگی – سواری – چیزی در حدود 350 هزار تومان بوده است و در طول این سال ها و در سال جدید هزینه گواهینامه رانندگی افزایشی کمی را داشته است .

هزینه کلی گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران حدودا 2.950.000 تومان شده است و این مبلغ تا پایان سال جاری افزایش اندکی خواهد داشت پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید الان بهترین موقع برای شماست .

هزینه ها به این دلیل افزایش داشته است که هزینه قطعات و سوخت ماشین و همینطور هزینه های حقوق کارمندان آموزشگاه ها نیز افزایش زیادی داشته است و همینطور هزنیه هایی مانند مالیات ها کمی سنگین شده است پس برای همین هم هست که هزینه گواهینامه رانندگی در این سال ها کمتر از 10 برابر شده است .

در کل شما می توانید هزینه های گواهینامه رانندگی را در دو قسط به آموزشگاه ارائه دهید البته این مورد به آموزشگاه و تصمیم آموزشگاه رانندگی شما دارد . پس دوستان خود را برای گرفتن گواهینامه رانندگی و شروع آموزش آماده کنید .

در ادامه در مورد شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما موارد زیادی را بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید …

شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران چیست ؟

در ابتدا باید حتما دارای 18 سال باشید و این یعنی در صورتی که شما وارد اولین روز از این سن شده اید نیز می توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید .

شما باید در ابتدا هزینه هایی را به شهرداری بپردازید و همینطور باید برای تشکیل پرونده خود هزینه هایی را برای گرفتن گواهینامه رانندگی و ثبت نام بپردازید و در ادامه شما باید به پزشک آموزشگاه مراجعه کنید و تست گروه خونی و همینطور چشم پزشکی را بدهید در این صورت است که بعد از گرفتن جواب تمامی این موارد می توانید در آموزشگاه رانندگی حضور بیابید .

در ادامه شما باید در کلاس های تئوری و عملی آموزشگاه رانندگی شرکت کنید که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

کلاس های تئوری و آیین نامه رانندگی آموزشگاهی !

شما باید حدودا 12 جلسه را در آموزشگاه های رانندگی سپری کنید و در این کلاس ها به شما قوانین رانندگی از روی کتاب آیین نامه رانندگی تدریس می شود و شما باید قوانین رانندگی و تابلو ها را به خوبی بیاموزید و همچنین شما باید در صورتی که می خواهید در جلسه اول امتحان آیین نامه رانندگی قبول شوید باید تمامی قوانین رانندگی را به خوبی بیاموزید در این شرایط است که شما می توانید در این آزمون قبول شوید.

البته در این کلاس استاد قوانین رانندگی یک افسر راهنمایی و رانندگی بازنشسته است که به شما قوانین رانندگی را یاد می دهد و شما باید به خوبی تمامی موارد رو بیاموزید و به این صورت است که شما می توانید در آزمون و امتحان آیین نامه رانندگی به راحتی قبول شوید. خب بیایید به مرحله بعد از گرفتن گواهینامه رانندگی برویم.

قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی !

این آزمون به شدت سخت است و به شما 30 سوال تستی داده می شود که شما باید سعی کنید تمامی سوالات را به درستی پاسخ دهید در این صورت مردود می شوید اما درصورت که پاسخ های اشتباه شما به 5 عدد برسد مردود می شوید در غیر این صورت شما می توانید با 4 اشتباه هم قبول شوید .

در صورتی که می خواهید در این آزمون قبول شوید باید زمان زیادی را بر روی خواندن کتاب آیین نامه و همینطور نمونه سوالات آیین نامه ۱۴۰۲ بگذارید در این صورت است که شانس قبولی شما به شدت بالا می رود .

البته در صورتی که شما در این آزمون مردود شوید باید 1 هفته صبر کنید و دوباره و مجددا برای آزمون آیین نامه رانندگی اقدام کنید که در این صورت یک هفته زمان گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما به عقب می افتد پس باید به درستی حواستان را جمع کنید. خب بیایید برویم به سراغ مرحله بعد …

شرکت در کلاس های آموزش رانندگی عملی !

در این شرایط بعد از اینکه در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شدید باید در کلاس های عملی شرکت کنید در این صورت است که با قوانین رانندگی به صورت عملی آشنا می شوید و برای اینکه بتوانید در آزمون عملی رانندگی قبول شوید باید بتوانید به خوبی رانندگی کنید .

البته مربی رانندگی که کنار شما نشته است به شما قوانین رانندگی را به خوبی می آموزد و شما باید بتوانید تمامی قوانین رانندگی اصولی را تمرین کرده و به خوبی به این موارد آگاه شوید در این صورت است که می توانید در آزمون عملی رانندگی قبول شوید و در صورتی که در این آزمون قبول شوید می توانید گواهینامه رانندگی خودتان را دریافت کنید.

آزمون عملی !

سخت ترین آزمون برای گرفتن گواهینامه رانندگی است بسیاری از افراد شما را می ترسانند و بسیاری سعی بر این دارند که بگویند این آزمون راحت است اما در اصل این آزمون اصلا راحت نیست و شما باید مهارت تئوری و عملی خوبی داشته باشید ودر غیر این صورت مردود می شوید و در صورتی که در این آزمون مردود شوید باید هزینه های زیادی را بپردازید .

اما مهمترین هزینه زمان است . خب دوستان به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید باید بتوانید کلاس های عملی را به خوبی پاس کنید در این صورت است که شما می توانید گواهینامه رانندگی خود را زود تر از تمامی شرکت کنندگان دریافت کنید .

قوانین رانندگی در کشور های اروپایی !

اگر بخواهیم قوانین کلی رانندگی در کشور های اروپایی رو بررسی کنیم باید در ابتداء بگوییم , قوانین رانندگی در سراسر کشور های کره زمین یکیست اما در بعضی از کشور ها بعضی قوانین را نادیده می گیرند و در بعضی کشور ها زیاد جدی و سخت می گیرند .

برای مثال اگر راننده را متوقف کنند که در حین مستی رانندگی می کند , در بسیاری از کشور ها جریمه سنگین می شوند حال آنکه در بعضی از کشور ها جریمه بسیار کمی را در نظر گرفته اند .

قوانین کلی رانندگی در اروپا به ما میگوید :

  • بستن کمربند ایمنی اجباریست
  • همراه داشتن کپسول آتشنشانی + جلیغه شبرنگ + علامت خطر + … اجباریست
  • رانندگی در مستی ممنوع است
  • سرعت بالاتر حتی (15 کیلومتر بر ساعت ) در شهر ها ممنوع است
  • داشتن بیمه خودرو و گواهینامه اجباریست
  • پرتاب زباله و یا خودرودن و آشامیدن در حین رانندگی ممنوع است و جریمه سنگینی دارد !
  • کودکان زیر 10 سال نباید در صندلی جلو بنشینند
  • حرکات نمایشی در خیابان ها و هرگونه راه ممنوع است
  • پارک خودرو در جایگاه های غیر مجاز ممنوع است
  • استفاده از خودرویی که دارای نقص فنیست ممنوع است
  • استفاده از خودرویی که دارای برگه یلامت خودرو ندارد ممنوع است (سالی یکبار مجوز صادر میشود)
  • دودزایی و روغن ریزی خودرو جریمه بسیار سنگینی دارد
  • مالیات خودرو در هر سال باید پرداخت شود
  • و …

شاید بپرسید که چرا در اروپا نظم رانندگی بسیار بیشتر از رانندگی در ایران و ترکیه و هند و نیجریه و آذربایجان است ؟

به چه نتیجه ای رسیدید ؟ بله , علت اصلی نظم در رانندگی به غلت جریمه های بسیار سنگین در کشور های اروپاییست تا جایی که اگر شما 5 تخلف را انجام بدید نتیجه آن از دست رفتن حقوق یکماه شما در این کشور هاست . برای همین می توان به زبان ساده گفت (کسی جرات تخلف در این کشور ها را ندارد ) .

کشور های اروپایی که جریمه های بسیار سنگینی دارند عبارت اند از :

فرانسه , انگلستان , بلژیک , سوئد , سوئیس , دانمارک , اسپانیا و …

کشور هایی که جریمه رانندگی به نسبت کمتری دارند :

یونان , ترکیه , قبرس , ایتالیا , پرتغال و …

حداقل جریمه رانندگی به دلار در اروپا :

20 دلار = برای نبستن کمربند ایمنی

حداکثر جریمه رانندگی در اروپا :

رانندگی در مستی = 500 یورو
نداشتن گواهینامه رانندگی = 1000 یورو
نداشتن بیمه نامه رانندگی = 1000 یورو

جریمه رانندگی در ایران بسیار پایین است و همین مورد می تواند یکی از عوامل تخلفات و بی نظمی در رانندگی باشد . در بالا قوانین رانندگی در کشور های اروپایی را هم بررسی کردیم و در صورتی که می خواهید با قوانین رانندگی در کشور های مختلف آشنا شوید می توانید به گواهیران سر بزنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.