با متریال ساخت سوله و محاسبه هزینه ساخت سوله آشنا شوید

به تمامی مصالح اولیه‌ای که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد، متریال ساخت سوله گفته می‌شود. احتمالا می‌دانید که انواع مختلفی از سوله‌ها در بازار فروش وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها با تیرهای فولادی ساخته می‌شوند و برخی دیگر با استفاده از […]

به تمامی مصالح اولیه‌ای که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد، متریال ساخت سوله گفته می‌شود. احتمالا می‌دانید که انواع مختلفی از سوله‌ها در بازار فروش وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها با تیرهای فولادی ساخته می‌شوند و برخی دیگر با استفاده از پروفیل روی کار می‌آیند. برای پوشش دهی و عایق کردن سوله‌ها نیز از متریال‌های خاصی استفاده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم این متریال‌ها را برایتان معرفی کنیم. چنانچه تمایل به ساخت سازه‌های فلزی و سوله دارید، می‌توانید سفارش ساخت سوله در تبریز را در وب سایت قارتال ثبت کنید.

انواع متریال برای ساخت سوله

سوله‌ها به دلیل این که هم برای کاربردهای صنعتی و هم برای سایر کاربردها مناسب هستند، باید با استفاده از مصالحی باکیفیت و مستحکم روی کار بیایند. در حال حاضر این موضوع نگران کننده است که چه متریالی را برای ساخت سوله مورد استفاده قرار دهیم. محاسبات مهندسی و توصیه‌هایی که مهندسان در این زمینه دارند باعث از بین رفتن دل نگرانی کارفرمایان شده است. در ادامه به برخی از این متریا‌ل‌ها اشاره می‌کنیم.

پروفیل برای ساخت سوله سبک

سوله‌های سبک ‌همان طور که از نامشان پیدا است، سوله‌هایی کم وزن هستند. این سوله‌ها به کمک پروفیل یا قوطی روی کار می‌آیند. پروفیل‌ها متریال‌هایی مستحکم و در عین حال سبک وزن هستند که نیاز به تیر ورق‌های سنگین را از بین برده‌اند.

اگر به دنبال احداث سوله‌هایی باکیفیت، سبک و نوین هستید، بهتر است از پروفیل‌های چهار گوش استفاده کنید. این متریال‌ها با استفاده از دستگاه‌های برش cnc برش می‌خورند و با دقت بالا نصب می‌شوند. چنانچه سوله‌های خود را با استفا‌ده از پروفیل بسازید، دیگر هیچ ‌محدودیتی در اجرای عرض دهانه سوله نخواهید داشت. شرکت قارتال پروفیل‌هایی که برای سوله سبک نیاز هستند را از شرکت‌های معتبر تهیه می‌کند و به کیفیت آن‌ها توجه زیادی دارد. این است که در نهایت سوله‌ای بی نظیر با استحکام بالا ساخته می‌شود.

تیر ورق؛ دومین متریال برای ساخت سوله

نسل جدیدی از تیر آهن‌های فولادی را تیر ورق می‌نامند. تیر ورق یا تیر ستون با استفاده از ورق‌های سیاه فولاد روی کار می‌آید و از وزن بالایی برخوردار شده‌اند. اولین بار در سال ۱۹۵۰ از تیر ورق در صنایع سوله سازی استفاده شد و از آن پس تا کنون از این اجزا و متریال‌ها برای ساخت سوله‌های سنگین بهره گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت که تیر ورق‌ها ستون‌هایی هستند که با اتصال سه ورقه فولادی به یکدیگر روی کار می‌آیند.

ضخامت این نوع از ورق‌های فولادی با توجه به نیاز مشتری متغیر است. خود تیر ورق‌ها دارای سه بخش مختلف هستند. جان تیر، فلنج و سخت کننده بلبرینگ طولی و میانی اجزایی هستند که در تیر ورق وجود دارند. به دلیل این که بتوانند نیروهای وارده به سوله را کاهش دهند و ظرفیت باربری سوله‌های تیر ورقی را افزایش دهند، از این نوع از متریال‌ها در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که مونتاژ تیر ورق‌ها با زدن خال جوش انجام می‌شود و برشکاری آن‌ها نیز با گیوتین‌های صنعتی یا دستگاه سی ان سی انجام می‌شود.

پوشش دهنده‌های سقف سوله

پس از این که اسکلت و بدنه سوله را با استفاده از پروفیل یا تیر ورق تولید کردند، باید سقف و بدنه سوله را پوشش دهی کنند. امروزه برای پوشش دادن قسمت سقف سوله از ورق‌های گالوانیزه، ساندویچ‌های پنل و ورق‌های پلی کربنات استفاده می‌شود. قسمت داخلی سوله را نیز برای این که در برابر تغییرات دمایی عایق خوبی باشد، با استفاده از پشم شیشه یا کارتن پلاست پوشش می‌دهند. پرطرفدارترین و ارزان قیمت‌ترین پوشش دهنده‌های سقف سوله، ساندویچ‌های پنل هستند. برای احداث سوله ورزشی، سوله صنعتی، آشیانه هواپیما و سوله سردخانه از این متریال به طور گسترده بهره گرفته می‌شود.

پوشش دهنده کف سوله

با توجه به کاربردی که سوله دارد، برای پوشش دادن کف آن نیز از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. تصور کنید در یک محیط صنعتی سر و‌کار افراد مدام با مواد اسیدی است. بنابراین ساخت سوله ای که کف بتنی دارد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این صنعت باشد. یا تصور کنید که سوله‌ای ورزشی قرار است احداث شود. مسلما برای چنین سوله‌هایی نیاز به کفپوش‌های خاص احساس می‌شود. به همین دلیل متریال‌های کف سازی سوله را نیز به دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌کنند.

انواع کفپوش‌های بتنی و سیمانی، کفپوش‌های بتومکس، انواع کفپوش‌های لاستیکی، کفپوش‌های اپکسی مخصوص صنایع و کفپوش پلی اورتان صنعتی مواردی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها کف سازی سوله را انجام داد. این کفپوش‌ها هر کدام برای یک‌ محیط خاص مناسبند و هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. پیش از این که سفارش ساخت سوله در تبریز را ثبت کنید، باید نوع کفسازی سوله را با توجه به مشاورین شرکت احداث سوله تعیین نمایید.

محاسبه هزینه ساخت سوله

نکته مهمی که به هنگام احداث سوله باید مورد توجه قرار بگیرد هزینه‌های سوله است. شاید شما هم از خود بپرسید که هزینه سوله چگونه محاسبه می‌شود؟ عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین هزینه‌های سوله سازی نقش موثری را ایفا می‌کنند. عواملی همچون نوع سوله، میزان ظرفیت سوله، ابعاد آن، ارتفاع سوله، کیفیت سوله، عرص دهانه آن، نوع متریال مصرفی حجم سوله و قیمت فولاد و پروفیل در بازار فروش هستند که منجر به مشخص شدن قیمت نهایی سوله می‌شوند. همچنین ارتفاع ستون‌های سوله و میزان مهارت شرکت سوله سازی می‌تواند هزینه ساخت سوله را متحول کند.

به همین دلیل است که شما باید شرکتی معتبر و منصف را انتخاب نمایید که تجربه بالایی دارد و سوله‌ای باکیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. شرکتی مثل قارتال که از برترین متریال‌ها برای ساخت سازه‌های فلزی استفاده کرده و به استانداردها توجه زیادی دارد. چنانچه قصد سفارش ساخت سوله در تبریز را دارید، می‌توانید روی این شرکت حساب باز کنید.

بهترین شرکت ساخت سوله چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که‌ گفتیم، وجود متریال‌های مختلف در ساختار سوله باعث شده است که این سازه‌ها انواع مختلفی داشته باشند. بنابراین قیمت‌ آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. اگر به دنبال ارزان قیمت‌ترین سوله‌ها هستید باید سوله‌های خرپایی را خریداری کنید. این سوله‌ها کیفیت بالایی دارند و نسبت به سایر سوله‌ها پرکاربردترین هستند. البته سوله یو بی ام و سوله‌های سنگین نیز برای برخی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما چون وزن بالایی دارند، کاربردهای آن‌ها محدودتر است. برای ثبت سفارش ساخت سوله در تبریز لازم است که به دنبال برترین شرکت ساخت سوله باشید. بهترین شرکت ساخت سوله تجربه بالایی در انجام این کار دارد، نمونه کارهایش را به شما نشان می‌دهد، از کادری ماهر و تجهیزاتی پیشرفته برای احداث سوله کمک ‌می‌گیرد، از استانداردها برای ساخت سوله استفاده می‌کند و از همه مهم‌تر این که قیمت مناسبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

خرید اینترنتی سوله در تبریز از قارتال

شرکت قارتال با چندین و چند سال سابقه در زمینه ساخت انواع سوله همواره سوله‌هایی باکیفیت را به شما ارائه می‌کند. به همین دلیل توانسته است رضایت مشتریان خود را نیز جلب کند. چنانچه شما هم می‌خواهید این گونه از سازه‌ها را احداث کنید، کافی است سفارشات خود را به طور اینترنتی ( نه با مراجعه حضوری) به ثبت برسانید.