متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری 1402 بخوانند!!!

دوره آمادگی کنکور یکی از مهم‌ترین و پرفشارترین دوره های زندگی تمامی داوطلبان شرکت در آن برای ورود به دانشگاه در ایران است که سالانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. این آزمون همچنین به عنوان درگاه ورود به دانشگاه‌های برتر کشور شناخته شده است. با توجه به اهمیت این آزمون، هر ساله دانش‌آموزان […]

دوره آمادگی کنکور یکی از مهم‌ترین و پرفشارترین دوره های زندگی تمامی داوطلبان شرکت در آن برای ورود به دانشگاه در ایران است که سالانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

این آزمون همچنین به عنوان درگاه ورود به دانشگاه‌های برتر کشور شناخته شده است. با توجه به اهمیت این آزمون، هر ساله دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری در حال آماده شدن برای شرکت در آن هستند.

کنکور 1402 با تمام کنکور های سال های گذشته تغییرات زیادی دارد و همچنان نیز طی اطلاعیه هایی موارد جدیدی از این آزمون اعلام میشود. در نتیجه اطلاع از آخرین اخبار این حوزه اهمیت بسیار بالایی پیدا میکند.

کنکور 1402 اولین کنکوری است که در دو نوبت، یکی در دی ماه 1401 و دیگری در تیر ماه 1402، برگزار میشود و زمان پذیرش قبولی های این دو نوبت در دانشگاه ها شهریور و مهر 1402 خواهد بود.

زمان بندی دقیق کنکور سراسری 1402

تب و تاب شرکت در آزمون سراسری کنکور در این روز ها رو به شدت گرفتن میکند و تا زمان اعلام نتایج نیز پایین نمی آید. اما برای همه ی داوطلبان واجب است از زمانبندی رویداد های موثر در آزمون کنکور مطلع باشند.

ثبت نام برای مرحله دوم آزمون سراسری کنکور از روز سه شنبه 15 فروردین ماه سال 1402 آغاز خواهد شد و سامانه سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در این رقابت نفس گیر فعال میشود.

برای ثبت نام داوطلبان 6 روز در نظر گرفته شده یعنی تا روز 21 فروردین 1402 میتوانید برای شرکت در نوبت دوم آزمون کنکور شرکت کنید. پیشنهاد میکنیم ثبت نام را به روز های پایانی موکول نکنید. احتمال تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد اما به هیچ عنوان روی این موضوع حساب باز نکنید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402

کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور 1402 نیز از 12 تیرماه 1402 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است و تا پایان 14 تیر 1402 زمان دارند تا آن را دریافت و پرینت کنند.

به همراه داشتن نسخه پرینت شده کارت ورود به جلسه به همراه مدارک شناسایی الزامیست و از ورود داوطلبانی که به هر دلیلی مدرک شناسایی و یا کارت ورود به جلسه را به همراه نداشته باشند جلوگیری به عمل می‌آید.

روز برگزاری و اعلام نتایج نوبت دوم کنکور 1402

زمان برگزاری کنکور 1402 روز های 14 تیرماه و 15 ام تیر 1402 نوبت دوم کنکور سراسری 1402 خواهد بود و داوطلبان نتیجه تلاش 12 ساله خود را در مرداد 1402 بصورت نمرات خام دریافت خواهند کرد.

براساس اطلاعیه های سازمان سنجش، کارنامه نهایی داوطلبان در پایان مرداد ماه در دسترس قرار میگیرد و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی کنکور نوبت دوم در اواخر شهریور ماه سال 1402 منتشر میشود و با این رویداد پرونده کنکور سراسری 1402 برای همیشه بسته خواهد شد.

روش ثبت نام کنکور 1402

ثبت نام کنکور سراسری 1402 نیز مانند روال هر سال از طریق سامانه Sanjesh.Org انجام میپذیرد. داوطلبان در حد فاصل 15 تا 21 فروردین باید گوش به زنگ اعلام باز شدن سامانه برای ثبت نام باشند.

پیشنهاد میکنیم هرچه سریعتر فرایند ثبت نام خود را شروع کنید و این اقدام را به روز های پایانی موکول نکنید.

در هنگام ثبت نام در آزمون سراسری کنکور 1402 باید مدارکی داشته باشید که این روند را به آسانی پشت سر بگزارید.

  • مدارک شناسایی فردی، شناسنامه و کارت ملی
  • کد سوابق تحصیلی (به سایت medu.ir مراجعه کنید)
  • کد دانش آموزی (قابل دریافت از مدیریت مدرسه)
  • شماره سریال کارت اعتباری
  • کد پستی محل سکونت
  • معدل کتبی و کل دیپلم بصورت دقیق
  • عکس 4*3 در فرمت کامپیوتری Jpeg با حجم حداکثر 70 کیلوبایت
  • کد نظام وظیفه (فقط برای آقایان)
  • کد ایثارگران و رزمندگان (فقط برای مشمولین این سهمیه ها)
  • کد 13 رقمی اتباع خارجی

با به همراه داشتن مدارک فوق و ورود به سامانه سازمان سنجش میتوانید مراحل ثبت نام خود را آغاز کرده و مرحله به مرحله با توجه به توضیحات پیشرفته و با ورود اطلاعات خواسته شده بطور دقیق ثبت نام خود را انجام دهید.

تغییرات اساسی کنکور سراسری 1402

از سال ها قبل برخی تغییرات اساسی در برگزاری کنکور وعده داده شده بود که سال 1402 سال محقق شدن تعدادی از این تغییرات است.

عموما این تغییرات به نفع داوطلبین بوده و موجب کاهش تنش در دوره آمادگی برای کنکور میشود. عواملی از جمله تغییرات تاثیر سوابق تحصیلی، حذف دروس عمومی و… از این دست تغییرات هستند که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

روزانه اطلاعیه های جدید و اخبار ضد و نقیضی در رابطه با کنکور سراسری منتشر میشود، برای دریافت اطلاعات مطمئن و دقیق در رابطه با جوانب مختلف کنکور سراسری 1402 میتوانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402

در سال های گذشته سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان شرکت در کنکور حدود 30% بصورت غیر مستقیم اعلام شده بود. به این معنا که این تاثیر فقط در جهت مثبت کارآمد بود و در واقع اگر دانش آموز سوابق تحصیلی ضعیفی داشت، این سوابق در نتیجه کنکورش موثر نبود.

اما با توجه به آخرین اطلاعیه سامانه سازمان سنجش آموزش کشور این تاثیر به 40% تغییر یافته و از حالت غیر مستقیم هم خارج شده است و بطور قطعی روی رتبه تاثیر خواهد داشت.

در نتیجه داوطلبان باید بدانند که آزمون کنکور 60% تعیین کننده رتبه آن ها خواهد بود و مابقی تاثیر سوابق تحصیلی امتحانات نهایی سال دوازدهم آنها است. اگر سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید رتبه شما بهبود میابد و اگر سوابق ضعیفی داشته باشید روی رتبه شما تاثیر منفی میگزارد.

لازم به ذکر است از سال های آینده به مرور این نسبت افزایش میابد و تاثیر سوابق تحصیلی تا کنکور 1405 به 60% خواهد رسید و همچنین سوابق تحصیلی تا سال 1405 به گونه ای خواهد شد که نمرات 3 سال پایانی تحصیلی روی آن اثر گزارد.

حذف دروس عمومی از کنکور 1402

یکی دیگر از اخبار جدید در مورد کنکور سال 1402، تغییر در ساختار آزمون است. سازمان سنجش آموزش کشور قصد دارد تا در آزمون کنکور سال 1402، ساختار آن را تغییر دهد و به جای آزمون ترکیبی (دروس عمومی و تخصصی)، آزمون تخصصی برگزار کند.

با این روش، دانش‌آموزان در هنگام ثبت نام آزمون، یکی از رشته های تحصیلی را انتخاب می‌کنند و سوالات آزمون بر اساس رشته تحصیلی انتخاب شده به آن ها ارائه میشود. این تغییر در ساختار آزمون به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بیشتر تمرکز خود را بر روی رشته تحصیلی خود قرار دهند و بهترین نتایج را بگیرند.

با توجه به حذف دفترچه عمومی، امتیاز دروس عمومی رشته ها از آزمون کنکور 1402 به سوابق تحصیلی منتقل شده است. در واقع میتوان گفت 26% از کل نتیجه کنکور در گرو نمرات پایان سال دروس عمومی شما در پایه دوازدهم است.

با این حال، این تغییر در ساختار آزمون باعث می‌شود که دانش‌آموزان بیشتر باید بر روی رشته تحصیلی خود تمرکز کنند و از دیگر رشته ها کمتر آگاهی داشته باشند. همچنین، این تغییر ممکن است به دانش‌آموزانی که قصد تغییر رشته تحصیلی در دانشگاه دارند، کمک کند تا بهترین رشته تحصیلی برای خود را انتخاب کنند

آیا کنکور 1402 به صورت آنلاین برگزار میشود؟

یکی از موارد بسیار بحث برانگیزی که درباره کنکور 1402 بیان شد برگزاری آن به روش آنلاین بود. این خبر دست به دست می‌چرخید و برای برخی داوطلبان مشکل ساز و برای برخی دیگر یک امتیاز بود.

اما اخبار جدید در مورد کنکور سال 1402، حاکی از برگشت به روش قدیمی در برگزاری آن است. به عبارت دیگر، سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون کنکور سال 1402 از سیستم جدید برگزاری، یعنی کنکور الکترونیکی، صرف نظر کرده است و به روش قدیمی یعنی برگزاری آزمون در حوزه ها با حضور داوطلبان بازمیگردد.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به بررسی جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به کنکور سال 1402 پرداختیم. کنکور 1402 اولین کنکوری است که در دو نوبت برگزار میشود. نوبت اول در دی ماه 1401 بوده و نوبت دوم طبق روال سابق در تیر ماه 1402 برگزار میشود.

از اخبار بسیار مهم که همه متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری باید بدانند حذف دروس عمومی از دفترچه های آزمون و افزایش تاثیر قطعی نمرات پایان نیمسال دوم پایه دوازدهم است.

نوبت دوم کنکور 1402 در 14 و 15 تیرماه 1402 برگزار می‌شود و اعلام نتایج اولیه آن در اواسط مرداد منتشر می‌گردد.

 

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.