اقداماتی که باید برای اخذ پروانه بهداشت انجام دهید

با رعایت قوانین در تولید مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی بهداشتی میتوان اخذ پروانه بهداشت را با رعایت اصول و ارائه مدارک لازم اخذ نمود. در واقع جواز بهداشت مجوزی است که به استناد ماده ۷ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب تیرماه ۱۳۴۷ آئین نامه های اجرائی مربوطه اجازه میدهد تا […]

با رعایت قوانین در تولید مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی بهداشتی میتوان اخذ پروانه بهداشت را با رعایت اصول و ارائه مدارک لازم اخذ نمود. در واقع جواز بهداشت مجوزی است که به استناد ماده ۷ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب تیرماه ۱۳۴۷ آئین نامه های اجرائی مربوطه اجازه میدهد تا موسسه تولیدی تاسیس گردد و از خط تولید بهرهبرداری نماید. اما این مجوز، جوازی برای عرضه محصوالت به بازار نمیباشد. برای کسب اخذ پروانه بهداشت میتوانید مدارک لازم را به شرکت مدیران ثبت که در زمینه نحوه ثبت برند در تبریز  تجربه دارد تحویل داده .و بدون نگرانی اخذ مجوز را واگذار کنید.

اخذ پروانه بهداشت شامل پروانه های مسئول فنی، بهره برداری، ساخت، تمدید پروانه ساخت، مجوز مندرجات برچسب و مجوزهای موردی شامل تغییر وزن و نوع بسته بندی، تغییر فرمول، تغییر نام محصول یا موسسه، استفاده از ظرفیت های خالی کارخانجات، کد شناسه، هم چنین صدور مجوز واردات و صادرات محصولات مشمول قانون مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است که براساس قانون مذکور و با توجه به ضوابط، مقررات .و دستور العمل های صادره جهت تولید، نگهداری، توزیع و فروش این محصولات صادر می شود.

تعریف شاخه های پروانه بهداشت

پروانه مسئول فنی: مسئول فنی به فردی گفته میشود که دارای شرایط لازم جهت کنترل و نظارت بر تولید در کارگاه ها و کارخانجات بوده و با توجه به رشته تحصیلی حداقل کارشناسی که در چارت تصویب شده کمیته فنی تعیین گردیده انتخاب میشود و موسسات مشمول قانون ملزم به داشتن مسئول .فنی تایید شده از طرف اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و دانشگاه های علوم پزشکی میباشند.

مجموعه مدیران ثبت یکی از معتبرترین و کامل ترین مجموعه های موجود در شمال غربی کشور است که خدمات ثبتی و اداری میپردازد.بنابراین اگر قصد دارید که فرآیند های ثبتی از جمله ثبت شرکت در تهران و همچنین اخذ پروانه بهداشت را به صورت حرفه ای انجام دهید کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک میکنند.

پروانه ساخت: پروانه ساخت نوعی از مجوز است که فرمول ساخت جدیدی را برای تولید محصول تایید می کند، و تنها زمانی می توانید خواستار آن .باشید که مجوز های تاسیس، مسئول فنی و بهره برداری صادر شده باشد

.پرانه بهره برداری: پروانه بهره برداری، پس از اخذ مجوز تاسیس و مسئول فنی برای واحد تولیدی صادر می شود

پروانه تاسیس: مجوزی است که مرجع صادر کننده آن معاونت غذا و دارو و دانشگاه است،این مجوز بعد از مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری برای واحد تولید کننده صادر می شود

مجوز ورود کالا محصول وارداتی قبل از ورود به کشور و رسیدن به دست مصرف کنندگان باید ابتدی آزمایش شود که مشکلی از نظر بهداشت جامعه و فردی اتفاق نیفتد

.مجوز ترخیص کالا: محصولاتی که به گمرک کشور وارد می شوند قبل از آن که حق خروج پیدا کنند باید از نظر سالمتی چک شوند.

انواع پروانه بهداشت

پروانه بهداشت در ۴ نوع زیر صادر می شود:

  1. پروانه تاسیس
  2. پروانه مسئول فنی
  3. پروانه ساخت
  4. پروانه بهره برداری

همچنین برای کالا های وارداتی و صادراتی ابتدا باید تولید کننده کالا ها پروانه بهداشت اخذ کند. داشتن این مجوز باعث جلب اعتماد مصرف کنندگان در داخل و خارج ازکشور می باشد، جهت تسریع کار کافیست مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و به مدیران ثبت تحویل دهید، تا متخصصان گروه ثبت برند در تبریز، مدیران ثبت در کمترین زمان پروانه بهداشت شما را آماده ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه بهداشت

برای اخذ پروانه بهداشت در هر کشوری، قوانین و مقررات خاص خود را دارد و مدارک مورد نیاز نیز ممکن است متفاوت باشد. در اینجا به عنوان مثال، مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهداشت در ایران را ذکر خواهم کرد:

مدرک تحصیلی: حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پروانه بهداشت، معمولا مدرک دیپلم یا مدرک کاردانی بهداشت است. در برخی موارد، مدرک لیسانس بهداشت یا روانشناسی نیز مورد نیاز است.

گواهی سلامت: برای اخذ پروانه بهداشت، شما باید گواهی سلامتی از پزشک معتبر دریافت کنید که حاکی از این است که شما برای انجام کار در زمینه بهداشت، سلامت فیزیکی و روانی لازم را دارید.

  • درخواست کتبی صدور پروانه بهداشتی ساخت
  • فرم سه برگی تکمیل شده صدور پروانه بهداشتی ساخت
  • تصویر پروانه ها بهداشتی تاسیس بهره بردار و مسئول فنی
  • طرح برچسب و پوشش بسته بند ی
  • اصل تعهد نامه محضر رعایت موارد مندرج در طرح برچسب و الزامات مندرج در ضابطه برچسب گذاری

جمع بندی

پروانه بهداشت یا مجوز بهداشت مجوزی است که توسط مزاجع صلاحیت مند صادر میشود و به اشخاص یا شرکت ها که در زمینه های مختلفی مانند خدمات بهداشتی،تولید،فناوری و توضیع محصولات بهداشتی فعالیت میکنند اعطا میشود.این پروانه بهداشت به عنوان یکی از شاخص های اطمینان از کیفیت ایمنی محصولات و خدمات بهداشتی اهمیت بسیاری دارد و به دلیل حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از بروز بیماری ها اجباری میباشد.

مجموعه مدیران ثبت یکی از معتبرترین و کامل ترین مجموعه های موجود در شمال غربی کشور است که خدمات ثبتی و اداری میپردازد.بنابراین اگر قصد دارید که فرآیند های ثبتی از جمله ثبت شرکت در تهران و همچنین اخذ پروانه بهداشت را به صورت حرفه ای انجام دهید کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک میکنند.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.