بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی + اسامی بهترین دانشگاه‌های هوش مصنوعی ایران، ترکیه، کانادا و جهان

هوش مصنوعی از جمله بهترین و پرطرف‌دارترین رشته‌های تحصیلی در سراسر دنیاست با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش گستره کارایی فناوری هوش مصنوعی، همواره رشته تحصیلی این فناوری بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که این روزها بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل این پرسش متداول را مطرح می‌کنند که بهترین […]

هوش مصنوعی از جمله بهترین و پرطرف‌دارترین رشته‌های تحصیلی در سراسر دنیاست با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش گستره کارایی فناوری هوش مصنوعی، همواره رشته تحصیلی این فناوری بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که این روزها بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل این پرسش متداول را مطرح می‌کنند که بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی در جهان کدام‌ها هستند؟ در سراسر دنیا چه در ایران، چه در کشورهای خاورمیانه و سایر قاره‌ها رشته هوش مصنوعی در بهترین دانشگاه‌ها با امکانات به‌روز تدریس می‌شود.

در حقیقت هوش مصنوعی از گرایشات رشته علوم کامپیوتر و فناوری بوده و هدف اصلی آن شبیه‌سازی و الگوبرداری از رفتار، حرکات و حتی احساسات انسان برای ساخت یک هوش مصنوعی و غیر طبیعی یا همان کامپیوتر است. این گرایش از رشته علوم پزشکی در کشورهای توسعه یافته‌ای چون ترکیه، کانادا، آمریکا و… جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

در حقیقت هوش مصنوعی از گرایشات رشته علوم کامپیوتر و فناوری بوده و هدف اصلی آن شبیه‌سازی و الگوبرداری از رفتار، حرکات و حتی احساسات انسان برای ساخت یک هوش مصنوعی و غیر طبیعی یا همان کامپیوتر است. این گرایش از رشته علوم پزشکی در کشورهای توسعه یافته‌ای چون ترکیه، کانادا، آمریکا و… جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی در سال 2023

زمانی که از کشورهای توسعه یافته صحبت به میان می‌آید، بی‌شک کشور کانادا در صدر لیست اسامی قرار می‌گیرد. این کشور در طی چندین دهه اخیر از نظر تکنولوژی، اقتصادی و فرهنگی رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است. گرایش‌های مختلف هوش مصنوعی نظیر رباتیک، شبکه عصبی، پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های تخصصی، بینایی کامپیوتر، سیستم شناسایی صحبت و فراگیری ماشین در برترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا در حال تدریس هستند. از جمله برترین و بهترین دانشگاه ‌های کانادا برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه مک مستر

ترکیه کشور توسعه یافته خاورمیانه از بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی

کشور ترکیه در طی چندین سال اخیر شرایط را برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه‌های خود برای مهاجران و همچنین افراد بومی فراهم کرده است. البته شرایط تحصیل در ترکیه در حالت کلی برای افراد با تابعیت خارجی به خصوص ایرانیان بسیار مطلوب و مرفه است. ترکیه از جمله برترین و بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی است. در این کشور رشته هوش مصنوعی در برترین دانشگاه‌ها با به‌روزترین و کامل‌ترین تجهیزات تدریس می‌شود.

تحصیل در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه‌ های ترکیه به شکل پذیرش تحصیلی، با آزمون ورودی یا بدون آزمون ورودی و با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی برای اتباع خارجی امکان‌پذیر است. از بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل هوش مصنوعی می‌توان به دانشگاه آنکارا اشاره کرد. این دانشگاه در بین 6 دانشگاه برتر دنیا در رشته هوش مصنوعی قرار دارد. البته دانشگاه آنکارا با نام قاضی نیز شناخته می‌شود.

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

بی‌شک یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه برای تحصیل هوش مصنوعی دانشگاه باهچه شهیر است. این دانشگاه از نوع خصوصی بوده و در شهر استانبول (پایتخت ترکیه) واقع شده است. در صورتی که شما هم قصد تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کشور ترکیه را داشته و از بودجه کافی برخوردار هستید، دانشگاه باهچه شهیر بهترین انتخاب برای شماست. بدون هر گونه تست و آزمون می‌توانید وارد این دانشگاه شده و از مزایای تحصیل در آن نیز بهره‌مند شوید. این دانشگاه با نام اختصاری BAU شناخته شده و از 9 دانشکده، 3 مدرسه تخصصی و 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است.

امکان فعالیت و تحقیقات گسترده در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه در حوزه کامپیوتر و تمام گرایشات آن، پزشکی عمومی، جراحی، برنامه‌های کاربری علوم کامپیوتر، مهندسی برق و نورولوژی بالینی باعث شده است تا این دانشگاه به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه و همچنین دنیا تبدیل شود.

تحصیل هوش مصنوعی در دانشگاه حاجت تپه

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، کشور ترکیه جزو بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی است. دانشگاه حاجت تپه نیز دومین کشور برتر و معتبر ترکیه در رشته هوش مصنوعی است. این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده است، شهر آنکارا بنا بر موقعیت مکانی خود همواره از جمله بهترین شهرهای ترکیه نیز به شمار رفته و تعداد زیادی از ایرانیان نیز در این شهر سکونت دارند. دانشگاه حاجت تپه ترکیه در سال 1967 میلادی تاسیس شده و امروزه امکان تحصیل در کلیه رشته‌ها نیز در آن وجود دارد. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی آنکارا و پردیس بی تپه است. پردیس اصلی نیز در محل قدیمی و داخل شهر آنکارا است.

برای قبولی در رشته هوش مصنوعی از این دانشگاه کافی است تا در آزمون ورودی SAT یا همان آزمون ریاضی و زبان انگلیسی شرکت کنید. البته دانشجویان بین‌المللی علاوه بر شرکت در این آزمون با داشتن معدل بالای 18 دیپلم می‌توانند در این دانشگاه تحصیلات خود را آغاز کنند.

دانشگاه فنی استانبول از جمله معتبرترین دانشگاه‌های برای تحصیل هوش مصنوعی

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیلات عالی در رشته هوش مصنوعی دانشگاه فنی استانبول است. این دانشگاه در سال 1773 در شهر استانبول بناگذاری شده و سومین دانشگاه فنی کهن در کل دنیا محسوب می‌شود.

امکان تحصیل در رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. رشته کامپیوتر و گرایشات مختلف آن به خصوص هوش مصنوعی جزو اصلی‌ترین حوزه‌های تدریسی در دانشگاه فنی استانبول است. برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه فنی استانبول بایستی در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی وارد این دانشگاه شوید.

بهترین دانشگاه ‌های ایران برای تحصیل هوش مصنوعی

نیازی نیست به جای دوری برویم، کشور ایران یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی است. کشور ایران در رشته هوش مصنوعی و گرایش‌های مختلف آن دستاوردهای بسیار زیادی داشته است، علت این امر تحصیل دانشجویان نخبه در برترین دانشگاه‌های این کشور است. بهترین دانشگاه‌ های ایران برای تحصیل هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

  • دانشگاه شریف
  • دانشگاه امیر کبیر
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه خواجه نصیر
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه فردوسی مشهد

بهترین دانشگاه های ایران برای تحصیل هوش مصنوعی

بهترین دانشگاه ‌های جهان برای تحصیل هوش مصنوعی

حال که با بهترین کشورها برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی آشنا شدید بهتر است با بهترین دانشگاه‌های دنیا نیز برای تحصیل در این رشته اطلاعات کاملی را کسب کنید. علاوه بر دانشگاه‌های برتر معرفی شده کشور ترکیه، ایران و کانادا در سایر کشورها دانشگاه‌های معتبری برای تحصیل هوش مصنوعی وجود دارند. بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • کالج دانشگاهی لندن
  • دانشگاه کارنگی ملون

علاوه بر این اسامی، دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که با عنوان بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل هوش مصنوعی شناخته می‌شوند. با کلیک بر عبارت لینک شده می‌توانید به راحتی اطلاعات کاملی در رابطه با هر یک از دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی کسب کنید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد بهترین کشورها برای تحصیل هوش مصنوعی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. در هر یک از این کشورها دانشگاه‌های برتری وجود دارند که بهترین شرایط، تجهیزات و امکانات برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی برای دانشجویان بین‌المللی و بومی نیز تعبیه شده است. کشور ایران نیز در رشته هوش مصنوعی جزو برترین کشورها در دنیاست. البته آن دسته از افرادی که به دنبال شرایط هر چه بهتر و مرفه‌تر هستند تحصیل در این رشته در کشورهایی چون کانادا و ترکیه فرصتی طلایی برای آن‌هاست.

البته پیش از اقدام به تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های برتر در بهتر است با یک موسسه مهاجرتی معتبر و مجرب مشورت و همفکری کنید تا بتوانید تمامی مراحل قانونی مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشور مقصد را در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن طی کنید.