شرایط استفاده از بیمه بدنه پژو پارس + لیست کامل پوشش‌های این بیمه ماشین در 1402

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب است که نیاز به تهیه بیمه بدنه و پوشش‌ های بیمه بدنه دارد. به طور حتم می‌دانید که بیمه ثالث تنها جبران کننده خسارت‌های جانی و مالی افراد ثالث در حادثه رانندگی را بر عهده دارد و برای خسارت‌های مالی راننده مقصر تعهدی نخواهد داشت. از این رو تهیه […]

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب است که نیاز به تهیه بیمه بدنه و پوشش‌ های بیمه بدنه دارد. به طور حتم می‌دانید که بیمه ثالث تنها جبران کننده خسارت‌های جانی و مالی افراد ثالث در حادثه رانندگی را بر عهده دارد و برای خسارت‌های مالی راننده مقصر تعهدی نخواهد داشت. از این رو تهیه بیمه بدنه پژو پارس اهمیت ویژه‌ای دارد تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی خسارت‌های رخ داده جبران شوند. برای اینکه با پوشش‌ها و مزیت‌های این بیمه نامه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه پژو پارس خسارت‌های مالی به خودرو را پوشش می‌دهد. در تصادفات پژو پارس با دیگر وسایل نقلیه یا هر شی‌ء ثابتی، راننده مقصر نمی‌تواند از بیمه شخص ثالث خود برای جبران آسیب‌های وارد شده به خودرواش استفاده کند. حالا اگر او بیمه بدنه داشته باشد، به راحتی و با استفاده از آن، هزینه‌های پرداختی برای تعمیرات جبران خواهند شد. البته بیمه بدنه پژو پارس فقط برای تصادفات نیست؛ بلکه از این بیمه‌نامه خودرو می‌توان برای جبران خسارت‌هایی از جمله سرقت هم استفاده کرد.

مزایا بیمه بدنه

پوشش‌ های بیمه بدنه

در بیمه بدنه پژو پارس می‌توان دو پوشش بیمه نامه را به صورت اصلی و اضافی تهیه کرد تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده وجود نداشته باشد. دقت کنید برای اینکه بتوانید از پوشش‌ های بیمه بدنه استفاده کنید، نیاز است که حق بیمه را متناسب با نوع پوشش و سقف تعهدات خود انتخاب کنید.

اما توصیه می‌کنیم برای انتخاب پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه مانند: بیمه دات کام استفاده کنید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌ها و کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه خدمات و شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرده تا همه افراد و بیمه‌گزار‌ها بتوانند بهترین بیمه نامه را با شرایط عالی خریداری کنند. کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه نامه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید. این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام (https://bimeh.com) به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه پژو پارس

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

در پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس با تهیه پوشش‌های اصلی می‌توان در برابر خطرات رخ داده برای بدنه خودرو تحت پوشش بود. دقت کنید که با پرداخت حق بیمه پایه می‌توان خطرات اصلی آتش سوزی، صاعقه و سرقت کلی را تهیه کرده و سقف تعهدات را مشخص کرد. همچنین با خرید پوشش اصلی بیمه بدنه، خودروی شما در برابر حوادث رانندگی بیمه خواهد شد. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند.

حادثه

 اگر خودروی پژو پارس در حین رانندگی دچار حادثه رانندگی شود و خسارت مالی برای خودرو رخ دهد، در بیمه بدنه پژو پارس تحت پوشش بوده و جبران خسارت می‌شود. در حقیقت در شرایطی که خودرو آسیب مالی ببیند، بیمه‌گر موظف به جبران خسارت خواهد بود. همچنین در صورتی که بیمه‌گزار بیمه بدنه پژو پارس با جسم ثابت یا در حال حرکت برخورد داشته باشد و خودروی وی آسیب ببیند، در این شرایط هم شرکت بیمه تا سقف تعهدات خود می‌تواند خسارت وارد شده را جبران کند.

آتش سوزی

خطراتی که از طریق حادثه آتش سوزی برای بدنه خودرو رخ دهد تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل جبران خواهد بود و تحت پوشش‌ های بیمه بدنه است. در حقیقت اگر صاعقه‌ای منجر به آتش سوزی خودرو پژو پارس شود، تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود و می‌توان از شرکت بیمه غرامت دریافت کرد.

سرقت کلی

در بیمه بدنه پژو پارس، سرقت کلی جزو خطرات اصلی است که می‌توان هزینه سرقت خودرو را از شرکت بیمه دریافت کرد.

به طور کلی پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • خسارات وارده ناشی از سرقت کلی خودرو
  • خسارات وارده ناشی از عملیات نجات سرنشینان پس از حادثه خودرو یا خسارات وارده در حین انتقال خودرو به تعمیرگاه
  • خسارات وارده ناشی از حوادثی چون انفجار، آتش‌سوزی و صاعقه
  • خسارات وارده به لاستیک و چرخ‌های خودرو در اثر بروز حادثه
  • پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه خودرو

این خطرات با پرداخت حق بیمه اصلی قابل خریداری است و می‌توان برای  پوشش‌های اضافی، حق بیمه اضافه‌تر پرداخت کرد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

تمام بیمه‌گزار‌ها در پوشش‌های بیمه بدنه می‌توانند با مشورت از مشاوره و کارشناس بیمه برای خرید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اقدام کنند. این پوشش‌های به شرح زیر هستند:

  • شکست شیشه: در صورتی که با تغییر دما و تراکم هوای داخل خودرو، شیشه ماشین دچار شکست شود، در بیمه نامه بدنه جبران خسارت خواهد شد.
  • سرقت قطعات خودرو: در صورت سرقت قطعات خودرو، خسارت‌های ایجاد شده جبران خسارت می‌شود.
  • ایاب و ذهاب: اگر خودروی تحت پوشش بیمه بدنه دچار حادثه شود و بیمه‌گزار نتواند از آن استفاده کند، بیمه‌گر به صورت روزانه تا سقف 30 روز هزینه‌های رفت و آمد بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند.
  • نوسانات قیمت: خسارت در پوشش بیمه بدنه با توجه به قیمت روز خودرو محاسبه خواهد شد.
  • بلایای طبیعی: در این پوشش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتشفشان تحت پوشش خواهد بود و تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود.
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: در صورتی که بدنه خودرو در اثر اسید پاشی و رنگ مواد شیمیایی دچار حادثه شود، جبران خسارت می‌شود.
  • ترانزیت: خطرات ایجاد شده در خارج از کشور که خودروی شما را تهدید کند تحت پوشش این بیمه نامه خواهد بود.
  • کشیدن میخ: ایجاد خط و خش با میخ یا شی تیز، خسارت‌هایی هستند که در پوشش اضافی جبران هزینه خواهند شد.
  • حذف فرانشیز: با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان فرانشیز بیمه نامه را حذف کرد.

محاسبه نرخ و قیمت بیمه بدنه پژو پارس

قیمت بیمه بدنه پژو پارس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

مدل و نوع خودرو از عواملی هستند که می‌توانند باعث تغییر قیمت بیمه بدنه پژو پارس شوند.

سال ساخت از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم بر قیمت بیمه بدنه است. هرچه خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نسبت به خودروهایی با سال ساخت پایین‌تر که ارزش پایین‌تری دارند، بیشتر خواهد شد. مثلاً قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۱ نسبت به قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۰ بیشتر است چراکه قیمت پارس۱۴۰۰ از پارس 1401 پایین‌تر است.

اگر بیمه‌گزار در طول مدت اعتبار بیمه نامه بدنه، خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکند، می‌تواند هنگام تمدید بیمه خودروی خود از تخفیفات عدم خسارت بهره مند شود. میزان تخفیف برای عدم خسارت در سال اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر از 25 درصد الی 70 درصد در صورت عدم دریافت خسارت می باشد.

در صورت پرداخت نقدی، بیمه‌گزار می‌تواند حدود 10% تخفیف بیمه بدنه دریافت کند.

هزینه بیمه بدنه پژو پارس صفر بین 20 تا 30 درصد پایین‌تر است؛ برای خودروهای صفر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بیمه‌گزاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید تا سه ماه بعد از تحویل، اقدام به خرید بیمه بدنه کند.

هر پوشش اضافی که بیمه‌گزار به بیمه‌نامه خود اضافه می‌کند، باعث افزایش قیمت بیمه بدنه پژو پارس خواهد شد.

تعداد سیلندر و شرایط شرکت از دیگر عوامل تأثیرگذار بر مبلغ بیمه بدنه پژو پارس هستند.

ارزش روز خودرو هم از مؤلفه‌های تغییردهنده بیمه بدنه است. هرچه ارزش خودرو بیشتر باشد، حق بیمه پرداختی هم افزایش خواهد داشت.

چگونه از شرکت بیمه خسارت پوشش‌ های بیمه بدنه را دریافت کرد؟

برای اینکه بتوانید از شرکت‌های بیمه‌ای خسارت وارد شده را دریافت کنید، نیاز است که حداکثر تا 5 روز کاری برای اعلام خسارت به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه خود مراجعه کنید. همچنین برای جبران خسارت‌های وارد شده در بیمه بدنه پژو پارس باید تشکیل پرونده دهید و مدارک مورد نیاز را به بیمه‌گر تحویل دهید تا خسارت‌های وارد شده تا سقف تعهدات جبران شوند. در این شرایط کارشناس بیمه خسارت وارد شده را تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌کند و حواله پرداختی را به بیمه‌گزار تحویل می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو

به طور کلی با انتخاب پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس می‌توانید خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی را تا سقف تعهدات بیمه‌گر دریافت کنید و نگرانی برای جبران خسارت‌ها نداشته باشید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.