صفر تا صد برندینگ و مراحل برند سازی

برند شما یکی از با ارزش ترین دارایی کسب و کار شماست. در بازار امروز، باتوجه به میلیاردها محصول و خدمات متفاوت و یا مشابه، یک برند باعث متمایز شدن و جلوگیری از بهم ریختگی ها می شود. برند نامی است که مخاطب شمارو با آن یاد می کند. آژانس تبلیغات آنلاین افراک در ادامه […]

برند شما یکی از با ارزش ترین دارایی کسب و کار شماست. در بازار امروز، باتوجه به میلیاردها محصول و خدمات متفاوت و یا مشابه، یک برند باعث متمایز شدن و جلوگیری از بهم ریختگی ها می شود. برند نامی است که مخاطب شمارو با آن یاد می کند. آژانس تبلیغات آنلاین افراک در ادامه صفر تا صد برندینگ و مراحل برند سازی را به طور کامل برای شما شرح می دهد.

پیش از هر چیزی، بهتر است بدانیم برند چیست؟ برند به معنای نشان تجاری یا شناسه‌ای است که به یک محصول، خدمات یا شرکت اختصاص داده می‌شود. برند شامل اجزایی مانند نام، لوگو، شناسنامه شخصیتی، صدا و عناصر دیگری است که به کمک آن‌ها، مشتریان می‌توانند محصولات یا خدمات را با شناسایی برند تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.

هدف برند سازی چیست؟

هدف اصلی برند سازی و برندینگ، ایجاد اعتماد و ارزش برای مشتریان است که با استفاده از هویت منحصر به فرد خود، اعتماد و وفاداری مشتریان را به دست آورده و در بازار رقابتی تفاوت خود را با سایر رقبا ایجاد کنند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای خرید محصولات یا خدمات به شرکت شما اولویت بدهند و در نتیجه بهبود در فروش و درآمد شرکت شما را به دنبال داشته باشد.

برندینگ چیست؟

برندینگ به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ایجاد یک برند قوی و موفق انجام می‌شود. در واقع، برندینگ شامل فرایند ایجاد، شناسایی، توسعه و ارتقاء برند است. هدف اصلی برندینگ، ایجاد یک شناسایی منحصر به فرد برای برند و تمایز آن از رقبا، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت، ایجاد اعتماد و پایداری در ذهن مشتریان و افزایش ارزش برند در بازار است.

انواع برندینگ

برندسازی یک فرایند تحلیلی است که هدف آن ایجاد شناخت و تفاوت بین یک محصول یا خدمات با رقبایش است. انواع برند عبارت‌اند از:

برندسازی محصول: این روش در برندسازی بر روی محصول و ویژگی‌های آن تمرکز دارد که یکی از موثرترین روش‌ها برای برندسازی به شمار می‌رود.

برندسازی خدمات: این روش برای برندسازی خدمات به‌کار می‌رود. تمرکز آن بر روی تجربه‌ی مشتری در استفاده از خدمات مورد نظر است.

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ: در روش پرسونال برندینگ تمرکز بر روی برندسازی برای شخصیت و شهرت فردی یک شخص است.

برندسازی شرکت: در این روش، تمرکز بر روی ایجاد شناخت و تفاوت بین یک شرکت و رقبایش است.

برندسازی اجتماعی: در روش برندینگ اجتماعی تمرکز بر روی برندسازی برای یک سازمان غیرانتفاعی، دولتی یا هر سازمانی که برای ایجاد تغییر اجتماعی تلاش می‌کند، قرار می‌گیرد.

برندسازی رویداد: در این روش، تمرکز بر روی برندسازی برای یک رویداد خاص است، مانند کنسرت، ورزشی، فرهنگی و غیره.

برندسازی فرهنگی: برندسازی فرهنگی تمرکز بر روی برندسازی برای یک فرهنگ خاص است. در این روش، برند به‌عنوان نماینده‌ای از ارزش‌های فرهنگی و تاریخچه آن فرهنگ در نظر گرفته می‌شود.

در کل، انواع برندینگ متفاوت است و هر کدام برای شرایط و موارد مختلفی به کار می‌روند. در نتیجه، برای انتخاب روش مناسب برندسازی، باید با توجه به محصول و خدمات ارائه‌شده، هدف از برندسازی، بازار هدف و سایر عوامل موثر، روش‌های برندسازی را مورد بررسی قرار داد.

اصول، قواعد و مراحل برندسازی

برندسازی یک فرآیند پیچیده است که اصول و قواعد خاص خود را دارد و مراحل متعددی را شامل می‌شود. برخی اصول، قواعد و مراحل برندسازی عبارتند از:

  1. تعیین هدف: قبل از هر چیزی، باید هدفی را برای برند تعیین کرد. باید تصمیم گیری شود که برای افزایش فروش و درآمد چه اهدافی را باید دنبال کنید.
  2. تحلیل بازار: برای برندسازی موفق، باید بازار را به خوبی بشناسید و نیازهای مشتریان خود را به خوبی درک کنید.
  3. طراحی نام و لوگو: یکی از اصول برندسازی، طراحی نام و لوگو مناسب است که برای مشتریان به یاد ماندنی باشد. نام باید به خوبی برای محصول یا خدمت تعریف شده و لوگو نیز باید ایده آل و قابل تمیز باشد.
  4. تعریف سبک و شناخت برند: باید سبک و شناخت برند را تعریف کنید تا برند شناخته شده و قابل تمیز باشد. این شامل موضوعاتی مانند رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و سبک نوشتاری است.
  5. برنامه ریزی تبلیغات و بازاریابی: برای برندسازی موفق، باید برنامه ریزی مستمر تبلیغات به کار گرفته شود. از بهترین نوع تبلیغات، تبلیغ در گوگل است که می توانید از آژانس افراک کمک بگیرید.
  6. اجرای استراتژی برندسازی: برای برندسازی موفق، باید استراتژی مناسب با فرآیند مستمر اجرا کرد.

پرسونال برندینگ چیست؟

همان‌طور که یک کسب و کار یا تجارت برای موفقیت به شناخته شدن نیاز دارد، یک شخص هم نیاز به شناخته شدن دارد. پرسونال برندینگ یا برندینگ شخصی به مجموعه‌ای از رویکردها و روش‌هایی گفته می‌شود که شخصی برای ساختن برند شخصی خود به کار می‌برد. در واقع، پرسونال برندینگ به معرفی شما به عنوان یک برند و برجسته سازی خصوصیات و مهارت‌های شما می‌پردازد. به زبانی ساده، پرسونال برندینگ به شما کمک می‌کند تا خودتان را به عنوان یک برند معرفی کرده و با ساختار دهی درست و موثر آن، فرصت‌های شغلی و تجاری بیشتری را برای خود فراهم کنید. این کار با استفاده از مواردی مانند استفاده از لوگو، شناسنامه شخصی، رزومه، پروفایل شبکه‌های اجتماعی و استفاده از روش‌های بازاریابی انجام می‌شود. 

برند سازی به کمک گوگل ادز

هر برند پس از تولید، برای ماندگاری نیازمند تبلیغات است. گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی آنلاین است که برای برند سازی و تبلیغات اینترنتی به کار می‌رود. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید تبلیغات خود را به صورت دقیق به مخاطبین خود نشان دهید و با افزایش ترافیک و بازدیدها، شناخت برند خود را افزایش دهید.

شما باید یک حساب کاربری گوگل ادز بسازید و به آن متصل شوید. سپس باید یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید و انتخاب کنید که چه نوع تبلیغاتی می‌خواهید به کاربران نمایش دهید. بودجه را مشخص و در انتها کمپین ها را بسازید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات بسته به نوع کسب و کار شما و تبلیغاتی که لازم دارید، متفاوت است. این هزینه به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه به چند مورد از آن میپردازیم:

  1. صنعت: صنعت کسب و کار شما عامل تاثیرگذار بر هزینه تبلیغات در گوگل است و بستگی به میزان رقابتی بودن کسب و کارشما دارد. هرچی رقابتی تر، میزان کلیک بیشتر.
  2. چرخه عمر مشتری: چرخه عمر مشتری یکی از مواردی است که برای هر کسب و کاری مهم است.تعامل با مشتری باید به صورت دراز مدت و پر سود برای طرفین معامله باشد.
  3. موقعیت فعلی: هیچ کسب و کاری همیشه در سودآوری مطلق نیستن و گاهی بسته به شرایط و پیش آمد ها، میزان درآمد تغییر میکند و این مورد را نیز باید در نظر بگیرید.
  4. مدیریت کمپین: صرفا پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغات، منجر به سودآوری زیاد نمیشود، بلکه همه چیز بستگی به میزان مدیریت شما دارد. مهم نیست بودجه شما کم است یا زیاد، شما باید نسبت به همان بودجه، حساب خود را مدیریت کنید.

با استفاده از گوگل ادز و تبلیغات اینترنتی، می‌توانید به شناخت بیشتری در میان مخاطبین خود دست یابید و برند خود را بهبود بخشید. آژانس افراک یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام تبلیغات در گوگل است. شما می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان با تجربه افراک ارتباط گرفته و پس از شروع همکاری به صورت رایگان تبلیغات خود را آغاز کنید.

afrak.com

02191092000