مقاله تبلیغاتی

برچسب اصالت کالا و روش استعلام آن

کاربرد برچسب اصالت روی انواع محصولات از جمله کالاهایی که با سلامتی انسان ها ارتباط بیشتری دارند دارای اهمیت بالاتری بوده و ضروری است. یکی از برچسب های مهم روی انواع محصولات که اطلاعات کامل محصولی روی آن نوشته می شود، برچسب اصالت کالا می باشد. اطلاعات ثبت شده توسط این برچسب ها دارای اهمیت […]

کاربرد برچسب اصالت روی انواع محصولات از جمله کالاهایی که با سلامتی انسان ها ارتباط بیشتری دارند دارای اهمیت بالاتری بوده و ضروری است.

یکی از برچسب های مهم روی انواع محصولات که اطلاعات کامل محصولی روی آن نوشته می شود، برچسب اصالت کالا می باشد. اطلاعات ثبت شده توسط این برچسب ها دارای اهمیت بالایی بوده و باعث تشخیص محصولات اصل از تقلبی می شود.

برچسب اصالت

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

در طراحی، چاپ و تولید انواع برچسب اصالت کالا از استانداردهایی استفاده می شود که توسط سازمان غذا و دارو اعلام شده است. درج این برچسب روی محصولاتی که مستقیما با سلامتی انسان ها مرتبط هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که این برچسب ها روی کالاها استفاده نشوند، محصولات تقلبی یا قاچاق به شمار می آیند.

اطلاعاتی مثل کد GTIN، کد UID، کد LOT، شناسه اصالت و تاریخ مصرف محصول روی لیبل اصالت انواع محصولات ثبت می شوند. طراحی هر کدام از این اطلاعات به گونه ای است تا افراد بتوانند به کیفیت و اصل بودن محصول پی ببرند. درج این اطلاعات روی برچسب های اصالت در کالاهای ایرانی و خارجی، امکان دسترسی افراد به مشخصات و اطلاعات کلی محصولات را می دهد. محصولاتی که دارای برچسب های اصالت باشند، از بیشترین میزان ارزش و اعتبار برخوردار بوده و به راحتی در بازار توزیع می شوند. مسئولیت مجوزهای دریافت لیبل یا برچسب اصالت کالاها را سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت بر عهده دارد که دلیل آن نیز اهمیت و ارتباط آن با سلامتی انسان ها می باشد.

استعلام لیبل اصالت

اهمیت استفاده از لیبل اصالت کالا

استفاده از برچسب اصالت کالا که توسط سازمان غذا و دارو ارائه می شود روی محصولاتی که با سلامتی انسان ها مرتبط هستند، ضروری است. این محصولات انواع مختلفی دارند و در دسته بندی کالاهای غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی قرار می گیرند. تقریبا تمام افراد جامعه در گروه های سنی مختلف از این کالاها استفاده می کنند و به همین دلیل کیفیت و سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از برچسب اصالت کالا روی محصولات، بیان‌گر این است که این کالا از نظر سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت تایید شده است. کاربرد این لیبل باعث شده تا محصولاتی با کیفیت و اصل به دست مصرف کنندگان برسد.

چگونه می توان از اصالت برچسب مطمئن شد؟

با توجه به اهمیت استفاده از برچسب اصالت روی کالاها، برخی از افراد اقدام به چاپ لیبل‌های تقلبی روی کالاهای مختلف کرده اند. این شرایط باعث شده تا سازمان غذا و دارو با به کار گیری روش هایی به مصرف کنندگان کمک کند تا از اصالت و اعتبار کالاها به وسیله ی این برچسب ها مطمئن شوند. استفاده از روش‌های اینترنتی و شماره‌هایی که روی برچس‌ های اصالت قرار داده شده، یکی از روش های مطمئن برای بررسی اصالت و کیفیت محصولات است. با وارد شدن به سایت سازمان غذا و دارو، باید کد اصالت محصول را که روی برچسب قرار دارد را جستجو کرد. در صورت اصل بودن محصول، مشخصات و ویژگی های مربوط به کالا به صورت کامل نمایش داده می شود.

از روش های پیامکی و تلفن های گویا نیز برای بررسی برچسب اصالت کالاها استفاده می شود. شماره پیامکی و تلفن گویای ثبت شده نیز متعلق به سازمان غذا و دارو می باشد. با ارسال کد درج شده روی برچسب ها به صورت پیامکی و از طریق شماره تلفن گویا، می توان به بررسی کیفیت و مشخصات کامل محصولات پرداخت.

استفاده از دستگاه های بارکد خوان و نرم افزارهای قابل نصب روی تلفن های همراه یکی از ساده ترین روش ها برای بررسی برچسب اصالت کالاها به شمار می آید. به کمک این نرم افزارها می توان به راحتی بارکد ثبت شده روی برچسب های اصالت را اسکن کرد. بعد از اسکن بارکد، اطلاعات محصول برای مصرف کننده ارسال می شود و می تواند نسبت به اصالت و کیفیت محصول مطمئن شود. پیشنهاد می شود که قبل از استفاده کالاها نسبت به استعلام آنها اقدام کنید. انجام این کار باعث اطمینان مصرف کنندگان از کیفیت و اصل بودن محصولات می شود.

برچسب اصالت

دریافت برچسب اصالت کالا

برای دریافت مجوز لیبل اصالت کالاها، می توان از شرکت هایی که اجرا کننده طرح های برچسب اصالت هستند، استفاده کرد. این مراکز خدمات مختلفی در زمینه تشکیل پرونده، انجام مراحل اداری گرفتن مجوز، تولید کد، طراحی و چاپ لیبل اصالت را انجام می دهند. یکی از شرکت های فعال در این زمینه، مجموعه کیمیا تجارت سیب سبز با برند “اصالت چاپ” است که جزء شرکت های خوشنام این حوزه به شمار می آید. برخی از مراکز و شرکت ها نیز تمایل دارند که خودشان مراحل انجام کار برای دریافت مجوز برچسب اصالت را طی کنند. در چنین شرایطی نیز بهتر است نسبت به نحوه انجام کار و مراحل آن اطلاعات لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه، بهتر است به سایت اصالت چاپ به آدرس https://esalatchap.com/ مراجعه نمایید.

جمع بندی

هنگامی که اقدام به خرید یک کالا یا محصول می کنید، به بارکد آن توجه داشته باشید تا لایه اسکرچ قرار گرفته شده روی بارکد، سالم باشد. در صورت مشاهده خراشیدگی یا مخدوش شدن که باعث دیده شدن بارکد می شود، کالای مورد نظر تقلبی یا قاچاق است. در چنین شرایطی باید از خرید کالا خودداری کرده و اطلاعات لازم را به نهادهای نظارتی داد. در مورد سایر قسمت های برچسب نیز باید توجه لازم را داشت تا در صورت مشاهده خط خوردگی یا پارگی، از خرید محصول خودداری کرد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.