برچسب اصالت کالا از ۰ تا ۱۰۰

استفاده از برچسب اصالت کالا برای تمام محصولات داخلی و کالاهای خارجی وارداتی الزامی است و بدون این لیبل، امکان توزیع و پخش محصولات در بازار داخلی وجود ندارد. کاربرد انواع برچسب اصالت کالا روی محصولات، مزایا و فواید بسیار زیادی برای مصرف کنندگان، مراکز تولیدی و شرکت های وارد کننده دارد. سلامت و کیفیت […]

استفاده از برچسب اصالت کالا برای تمام محصولات داخلی و کالاهای خارجی وارداتی الزامی است و بدون این لیبل، امکان توزیع و پخش محصولات در بازار داخلی وجود ندارد.

کاربرد انواع برچسب اصالت کالا روی محصولات، مزایا و فواید بسیار زیادی برای مصرف کنندگان، مراکز تولیدی و شرکت های وارد کننده دارد. سلامت و کیفیت محصول جزء موارد مهم برای مصرف کنندگان می باشد. مصرف کنندگان کالاها به دنبال خرید محصولاتی با بهترین درجه کیفی و مشخصات هستند. با بررسی و استعلام انواع لیبل های اصالت کالا، می توان از کیفیت و اصل بودن آنها مطمئن شد.

معرفی و کاربرد برچسب های اصالت کالا

نام برچسب اصالت کالا برای بسیاری از افراد کاملا آشنا است. استفاده از این برچسب ها روی انواع محصولات داخلی و خارجی باعث ایجاد اطمینان از کیفیت و مصرف آن می کند. لیبل های اصالت کالاها از نظر ظاهری دارای رنگ بندی های سفید و زرد می باشند که اعداد و شماره هایی با رنج مشکی روی آنها درج شده است. به کمک این شماره‌ها و اعداد که به صورت رمز گذاری شده طراحی شده اند، می توان از کیفیت و اصل بودن محصول مطمئن شد.

برچسب اصالت کالا

برای هر کدام از اجناس از یک لیبل اصالت کالا با کد منحصر به فرد استفاده می شود. این کد توسط یک لایه اسکرچ، پوشش داده شده که در صورت خدشه بودن آن باید از خرید کالا منصرف شد. باید به این نکته توجه داشت که کد ثبت شده روی لیبل های اصالت کالا حتما باید پوشش داده شود و فقط مصرف کننده مجاز به برداشتن لایه اسکرچ آن می باشد. کد درج شده زیر لایه اسکرچ برای استعلام سلامت کالا و اصل بودن آن استفاده می شود.

استفاده از بارکد روی لیبل های اصالت کالا برای بررسی و اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات می باشد. در واقع این برچسب ها شرایطی را فراهم می کنند تا مصرف کنندگان بتوانند به صورت مستقیم روی کیفیت و سلامت کالاها نظارت داشته باشند. کاربرد این برچسب ها برای مصرف کنندگان به گونه ای است که آنها را به یک ناظر قانونی تبدیل کرده تا بتوانند اصالت و کیفیت محصولات خود را بررسی و کنترل کنند.

چگونه برچسب اصالت کالا بگیریم؟

آیا شما هم در مورد چگونگی تهیه انواع برچسب اصالت کالا سوال دارید؟ پس بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با فرآیند تهیه این لیبل ها آشنا کنیم. در ابتدا باید این را عنوان کرد که برچسب های اصالت کالا فقط به مراکز تولیدی داخلی و شرکت های وارد کننده محصولات خارجی از روش های قانونی اختصاص می یابد. افرادی که در هر کدام از این دو دسته قرار دارند باید برای دریافت مجوز چاپ لیبل های اصالت کالا در ابتدا به سایت سازمان غذا و دارو مراجعه کنند. ابتدا باید به سایت TTAC مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات خود اقدام به تشکیل پرونده داد. بخش اطلاعات لازم در مورد کالا نیز باید به صورت کامل و دقیق، پر شود. بعد از انجام تمام این کارها، درخواست افراد توسط بخش نظارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در صورتی که مدارک و اطلاعات داده شده صحیح باشند و مورد تایید قرار گیرد، مجوز دریافت و چاپ برچسب اصالت کالا، ارائه خواهد شد. در مرحله بعدی می توان به کمک نرم افزارهای تولید کد و دستگاه های چاپ لیبل، اقدام به تهیه لیبل های مورد نیاز کرد. انجام کارهای مربوط به تولید کد و چاپ لیبل زمان بر است و هزینه های بالایی را نیز در بردارد. در ادامه به بررسی روش های بهتر و سریع تری برای انجام این کارها خواهیم پرداخت.

شرکت های چاپ و فروش برچسب های اصالت کالا

شرکت ها و مجموعه های بزرگ و حرفه ای در بخش چاپ برچسب و لیبل های اصالت کالا فعالیت دارند. استفاده از خدمات این مجموعه ها یکی از روش های پیشنهادی برای سرعت دادن به فرآیند تهیه برچسب و درج آن روی انواع کالاها می‌باشد. خدمات این شرکت ها شامل دریافت مجوز برچسب های اصالت کالا، تولید کد و چاپ لیبل های اصالت کالا با سرعت و کیفیت بالا است. از معتبرترین شرکت های فعال در این زمینه، می توان به مجموعه های زیر اشاره کرد.

  • شرکت پاپیروس : label-esalat.com
  • شرکت سلامت دارو ایرانیان: salamatdarou.com
  • شرکت پیشتازان اصالت: pishtazanesalat.com
  • شرکت اصالت چاپ: esalatchap.com

هر کدام از شرکت های بالا مورد تایید سازمان غذا و دارو در زمینه دریافت مجوز، تولید کد و چاپ لیبل اصالت کالا می باشند. در صورت نیاز می توان از خدمات این مراکز برای سرعت دادن به فرآیند چاپ و لیبل و درج آن روی محصولات مختلف استفاده کرد. تمام این شرکت ها از سابقه طولانی و درصد رضایت بالای مخاطبان نسبت به سایر شرکت های دیگر در کشور برخوردارند.

برچسب اصالت

روش های استعلام لیبل اصالت

استعلام برچسب اصالت انواع کالاها به راحتی و به روش های مختلف انجام می شود. یکی از روش های کاربردی برای گرفتن استعلام محصولات در بخش های مختلف، استفاده از اینترنت است. در این روش باید وارد سایت TTAC شد چون تمام کالاهای استاندارد که دارای مجوز و بارکد هستند، در این سایت ذخیره می شوند. با جست و جوی بارکد محصول مورد نظر در این سایت، می توان از اصل بودن و کیفیت آن اطمینان حاصل کرد. امروزه نرم افزارهای مختلفی نیز برای بررسی و استعلام برچسب های اصالت کالا طراحی شده اند. با دانلود این نرم افزارها از منابع معتبر و اسکن کد قرار گرفته شده روی کالا، می توان استعلام آن را گرفت. استفاده از اینترنت یک روش بسیار راحت و سریع برای بررسی برچسب اصالت کالاها می باشد.

سامانه پیامکی و تلفن گویا نیز یکی دیگر از روش های معمول برای استعلام انواع برچسب اصالت کالاها می باشد. این روش ها برای مواقعی کاربرد دارد که دسترسی به اینترنت وجود ندارد تا افراد بتوانند استعلام کالا را به راحتی انجام دهند. کد درج شده روی این برچسب ها باید در روش اس ام سی یا تلفنی اعلام شود. در مرحله بعد پیام های تایید یا عدم تایید از اصل بودن محصول دریافت می گردد.

فواید استفاده از لیبل اصالت

استفاده از برچسب اصالت کالا روی انواع محصولات در حوزه های متنوع، فواید زیادی برای گروه‌های مصرف کننده، تولید کننده و وارد کننده کالا دارد. مصرف کننده به دنبال خرید یک محصول سالم و با کیفیت است تا بتواند پول خود را بابت خرید آن هزینه کند. در چنین شرایطی، مصرف کنندگان می توانند لیبل اصالت کالا را بررسی کرده و نسبت به اصالت و مشخصات آن اطمینان لازم را کسب کنند. مصرف کنندگان می توانند در صورت مشاهده کالاهای تقلبی و قاچاق نیز با بخش های نظارتی ارتباط گرفته و به آنها اطلاع رسانی نیز کنند. انجام این کار از پخش و توزیع بیشتر کالای مورد نظر در بازار جلوگیری می کند.

لیبل اصالت کالا

با توجه به حساسیت هایی که وجود دارد، امروزه بسیاری از کالاهای داخلی و خارجی برای توزیع در بازار عرضه باید برچسب اصالت داشته باشند. کالاهایی که روی آنها لیبل های اصالت درج نشود، حق توزیع در بازار عرضه را ندارند. به کمک این برچسب ها می توان از توزیع کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار جلوگیری کرد. در مورد محصولاتی مثل کالاهای دارویی و غذایی نیز که اصل و کیفیت آنها نسبت به سایر نمونه ها حساس تر است، می توان به مشخصات کامل و دقیقی دست پیدا کرد. تاریخ تولید و انقضا، شرکت تولید کننده، کشور و…از جمله مشخصاتی هستند که می‌توان با استعلام بارکد این کالاها به آن دسترسی پیدا کرد.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.