مقاله تبلیغاتی

چگونه عمر لاستیک رو افزایش بدیم؟ روش هایی کاملا عملی در لاستیک مارکت

یکی از وسایل مصرفی که در خودرو وجود دارد و همیشه به خوب بودن آن باید دقت کنیم، لاستیک‌ها هستند. لاستیک‌ها به مرور زمان دچار خرابی می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کرد و برای خرید یک لاستیک خوب و باکیفیت مانند لاستیک یزد تایر، باید چند میلیون هزینه کرد. به همین دلیل بهتر است […]

یکی از وسایل مصرفی که در خودرو وجود دارد و همیشه به خوب بودن آن باید دقت کنیم، لاستیک‌ها هستند. لاستیک‌ها به مرور زمان دچار خرابی می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کرد و برای خرید یک لاستیک خوب و باکیفیت مانند لاستیک یزد تایر، باید چند میلیون هزینه کرد. به همین دلیل بهتر است سعی کنیم با روش‌هایی عمر لاستیک خود را افزایش دهیم تا دیرتر این هزینه گزاف به سراغمان بیاید.

به نقل از سایت لاستیک مارکت، زمان مشخصی برای تاریخ انقضاء لاستیک وجود ندارد و همه چیز به شرایط استفاده و کیفیت لاستیک شما بستگی دارد. با این حال خودروسازها در سراسر دنیا عمر مفید لاستیک را بین 6 تا 10 سال در نظر گرفته اند؛ البته که بعد از سال سوم باید به صورت دوره ای لاستیک‌ها مورد بازبینی قرار بگیرند تا اگر کیفیت آن‌ها مورد تایید نبود، لاستیک جایگزین برای ماشین تهیه کرد.

چه عواملی روی عمر لاستیک تاثیرگذار هستند؟

عوامل مختلفی هستند که می‌توانید با چک و بررسی آن‌ها به صورت دوره‌ای، باعث افزایش عمر لاستیک خود شوید و بتوانید استفاده بیشتری از آن بکنید. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

  • اولین و مهمترین؛ فشار باد لاستیک

شاید اولین چیزی که باید همیشه حواستان به آن باشد، همین فشار باد لاستیک است. هر لاستیکی متناسب با نوع رینگ، اندازه و… دارای یک فشار باد استاندارد است. برای ماشین‌هایی که نو هستند، کنار درب راننده یک برچسب زده شده است و فشار باد استاندارد خودرو بر روی آن نوشته شده است. اگرهم آن برچسب وجود نداشت، می توانید به دفترچه مربوط به خودرو مراجعه کنید.

لاستیک دانلوپ

موردی که وجود دارد این است که نوع تایر خودرو تاثیری در فشار باد ندارد؛ مثلا نمی‌توان گفت لاستیک دانلوپ دارای این فشار باد هست چراکه با توجه به نوع ماشین و رینگ مورد استفاده فشار متفاوت است. با این حال عمدتا افراد برای چک کردن باد لاستیک به آپاراتی مراجعه می‌کنند و خود آپاراتی‌ها اطلاع دقیق از باد لاستیک دارند و نیاز به کاری از سمت شما به عنوان صاحب ماشین نیست.

  • جابجا کردن لاستیک ها را جدی بگیرید

لاستیک دانلوپ

احتمالا با این کار همگی آشنا هستید، یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی می‌تواند روی افزایش عمر لاستیک شما داشته باشد، همین جابجا کردن لاستیک‌ها است. تفاوتی نمی‌کند چه نوع لاستیکی زیر ماشین خود انداخته باشید؛ از برندهای معتبر دنیا مانند لاستیک یوکوهاما استفاده کرده باشید یا برندهای ضعیف تر انتخاب کرده باشید؛ در هر صورت پس از مدتی رانندگی لاستیک‌های شما دچار پدیده لاستیک سایی می‌شوند که با جابجا کردن لاستیک‌ها می‌توانید از لاستیک سایی جلوگیری کنید.

لاستیک بارز

اما علت این موضوع چیه؟ لاستیک های جلوی ماشین در دور زدن‌ها فشار بیشتری را تحمل می‌کنند و همین فشار بیشتر باعث می‌شود تا آج‌های آن زودتر از بین برود و عمر لاستیک کم شود. برای اینکه از هر دولاستیک به خوبی استفاده کنید، بهتر است هر 10 هزار یا 15 هزارتایی که ماشین حرکت می‌کند، لاستیک‌های عقب و جلو را به صورت ضربدری تعویض کنید.

  • ماشین را برای طولانی مدت جایی نگه ندارید!

ممکن است بخواهید به یک سفر طولانی مدت بروید یا به دلیل آلودگی هوا یا طرح‌های ترافیک ماشین خود را برای بازه‌ای طولانی تکان ندهید. شاید در نگاه اول این کار بسیار خوب و پسندیده باشد ولی برای لاستیک‌های ماشین اصلا اتفاق خوشایندی نیست؛ چرا که سکون طولانی مدت در یک مکان باعث ایجاد فرسودگی برای لاستیک ها می شود.

اگر هم قرار است ماشین را برای مدتی طولانی در جایی قرار دهید، بهتر است هر چند روز یکبار با ماشین یک مقدار حرکت کنید و آن را از جای اصلی تکان دهید تا جلوی فرسودگی لاستیک‌ها را بگیرد.

  • تنطیم فرمان خودرو به صورت دوره ای

شاید کمتر کسی فکر کند که تنظیم نبودن فرمان خودرو باعث ایجاد ساییدگی برای لاستیک ماشین می‌شود. این هم جزو مواردی است که نوع لاستیک خیلی تاثیری در ساییدگی ندارد. ممکن است شما با برخی لاستیک‌های باکیفیت مانند لاستیک بارز ساییدگی کمتری را تجربه کنید ولی در نهایت تنطیم نبودن فرمان خودرو باعث ایجاد ساییدگی در لاستیک می شود که بهتر است حتما به فکر بهبود آن باشید.

  • چرخ ها را تنظیم کنید

علاوه بر مورد بالا، باید به تنطیم بودن چرخ ها نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید. تنظیم بودن چرخ ها به این صورت است که هر 4 چرخ شما باید به صورت عمود بر محور (کف خیابان) و در یک امتداد قرار گرفته باشند. اگر حتی یکی از چرخ‌ها نیز از این تعادل خارج شود، فرسودگی و سایش بسیار قابل توجهی لاستیک شما تجربه خواهد کرد.

آیا می شود خودمان بفهمیم تنطیم چرخ و تنظیم فرمان مشکل دارد؟

بهترین روش برای متوجه شدن این موضوع، این است که به صورت دوره‌ای خودرو را به نمایندگی‌های معتبر ببرید تا به صورت کامل مورد چک و بررسی قرار گیرد. با این حال برای متوجه شدن ایراد در سیستم تنظیم فرمان و چرخ، ماشین را در یک سطح بدون سرازیری و سربالایی و شیب خاص با دنده یک حرکت دهید. سپس به آرامی فرمان را رها کرده تا ببنید به صورت خودکار ماشین به سمت راست یا چپ کشیده می‌شود یا خیر؛ اگر این اتفاق افتاد، یعنی ماشین دچار نقص در تنظیم بودن چرخ و فرمان است.

سخن پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل مواردی را با هم بررسی کنیم که با استفاده از آن بتوانید عمر لاستیک خود را به خوبی افزایش دهید و از آن استفاده بیشتری کنید. با این حال اگر همه این کارها را انجام دهید اما لاستیک شما کیفیت خوبی نداشته باشد، تاثیر آنچنانی بر افزایش عمر لاستیک شما نخواهد داشت. به همین دلیل است که همیشه توصیه به استفاده و خرید لاستیک باکیفیت و معتبر از سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های معتبر داریم.

سایت‌های زیادی نظیر لاستیک مارکت، تایرستان، هایپرتایر و دیجی کالا هستند که در زمینه فروش تایر فعالیت می کنند اما سایت لاستیک مارکت که یکی از برترین سایت‌ها در حوزه خرید لاستیک به شمار می رود، بهترین محصولات از متنوع ترین برندها را در فروشگاه خود جمع آوری کرده است. شما می توانید در گوگل جست و جو کنید “لاستیک مارکت”و سپس وارد این سایت شده و لاستیک مورد نظر خود را با خیالی راحت تهیه کنید. غیر از آن در صورتی که نمی‌دانستید چه نوع لاستیکی متناسب با نیاز شماست، فقط کافی است با پشتیانان این سایت تماس بگیرید تا بهترین نوع لاستیک متناسب با نیاز شما را بهتون معرفی کنند.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.