مقاله تبلیغاتی

راهنمای کامل انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 + لیست شرایط و مدارک

بیمه شخص ثالث ال نود برای این خودرو اجباری است و باید تمام راننده‌ها و صاحبان خودرو این بیمه نامه را تهیه کنند. همچنین این بیمه نامه دارای دو نوع پوشش جانی و مالی است که برای جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد. از طرفی هم شرایط انتقال بیمه شخص ثالث فراهم شده […]

بیمه شخص ثالث ال نود برای این خودرو اجباری است و باید تمام راننده‌ها و صاحبان خودرو این بیمه نامه را تهیه کنند. همچنین این بیمه نامه دارای دو نوع پوشش جانی و مالی است که برای جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد. از طرفی هم شرایط انتقال بیمه شخص ثالث فراهم شده تا تخفیفات بیمه نامه خودروی قبلی را بتوان به خودروی جدید منتقل کرد. برای اینکه با شرایط انتقال تخفیفات بیمه ثالث و اهمیت تهیه بیمه ثالث بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرا خرید بیمه شخص ثالث اهمیت دارد؟

امروزه همه افراد برای اینکه بتوانند راحت‌تر کارهای خود را انجام دهند، نیاز است که از خودروها استفاده کنند. از طرفی هم حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و ممکن است که در حین رانندگی با حادثه مواجه شد. در حقیقت بیمه شخص ثالث به گونه‌ای طراحی شده است تا خسارت‌های وارد شده در اثر تصادف‌های رانندگی برای اشخاص ثالث جبران خسارت شود.

همچنین بیمه شخص ثالث شرایط انتقال بیمه نامه را برای راننده‌های قانون‌مند فراهم کرده است تا بتوانند تخفیفات بیمه نامه قبلی خود را به خودروی جدید یا بیمه نامه جدید منتقل کنند. اما مهم است بدانید که شرایط انتقال بیمه نامه برای افراد درجه یک خانواده نیز فراهم شده است. با توجه به اهمیت بیمه نامه شخص ثالث بهتر است که با شرایط، مدارک و تبصره‌های انتقال بیمه نامه بیشتر آشنا شوید.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی برای اینکه افراد بیشتری را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ترغیب کند، طرح تخفیفات بیمه شخص ثالث را فراهم کرده است. همچنین یکسری خدمات را برای بیمه‌گزار در نظر گرفته تا راحت‌تر بتوان شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را فراهم کرد. از این رو اگر شما تمایل دارید که تخفیفات بیمه نامه ثالث خود را به خودروی دیگر انتقال دهید باید شرایط آن را بدانید که این موارد عبارتند از:

  • انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها برای افراد درجه یک خانوداه میسر است. همچنین افراد درجه یک شامل: همسر، پدر، مادر و فرزندان خواهد بود.
  • انتقال از خودروی فرسوده به خودروی کارکرده جدید مالک انجام می‌شود.
  • برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث باید کاربری خودرو برای شرکت حقوقی یکی باشد. به طور مثال: انتقال بیمه نامه از وانت برای وانت انجام شود.
  • در انتقال تخفیفات خودروی مالک فعلی نباید خودروی صفر کیلومتر باشد.

چرا خودرو باید غیر صفر باشد؟

خودروهای صفر که از درب کارخانه تحویل گرفته می‌شوند، به همراه بیمه ثالث بوده و برای انتقال تخفیفات این بیمه نامه باید تا سر رسید سال دوم صبر کنید.

امکان انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی صفر وجود ندارد

تبصره‌های قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

به طور حتم هر قانونی که وضع می‌شود، یکسری تبصره و مفاد وجود دارد که با توجه به آن می‌توان اقدامات لازم را انجام داد. تبصره‌های انتقال بیمه شخص ثالث هم برای بیمه‌گزار‌ها مشخص شده است که به شرح زیر هستند:

  • فروشنده هیچ خودرویی نمی‌تواند سوابق عدم خسارت بیمه ثالث را به خریدار جدید خودرو منتقل کند.
  • انتقال تخفیفات عدم خسارت برای خودروهایی با کاربری یکسان فراهم شده است. در چنین شرایط مالک خودرو می‌تواند شخص انتقال دهنده، همسر، والدین و فرزندان او باشند.
  • صدور الحاقیه انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها قبل و بعد از انتقال بیمه به خودرو جدید امکان پذیر است.
  • شرایط دریافت حق بیمه باقی مانده از بیمه شخص ثالث در انتقال تخفیفات بیمه ثالث امکان پذیر نیست.
  • انتقال تخفیف‌های بیمه ثالث نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.
  • در صورت انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی جدید نیازی به پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.
  • اگر فردی، مالک دو خودرو باشد، انتقال تخفیف بیمه ثالث از خودرویی به خودروی دیگر امکان پذیر نیست.
  • همه تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به صورت کامل بر روی یک بیمه‌ نامه انتقال پیدا می‌کند.
  • اگر تغییر پلاک خودرو از طرف فروشنده انجام شود، تمام تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث حذف می‌شود.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث خودروی اسقاطی و فرسوده به خودروی جدید چیست؟

اگر خودروی قبلی شما فرسوده و در رده خودروهای اسقاطی منظور شده باشد، باید برای انتقال تخفیف بیمه خود، گواهی اسقاطی بودن آن را  همراه مدارک اصل بیمه شخص ثالث،  مدارک خودرو ، سند خودروی جدید، مدارک شناسایی بیمه‌گزار، الحاقیه فسخ بیمه‌نامه قبلی به  شرکت بیمه تحویل دهید.این برگه نشان می‌دهد که خودروی قبلی از دور خارج شده است و دیگر وجود ندارد!!!

سپس شرکت بیمه ابطال بیمه شخص ثالث قبلی را صادر کرده و تخفیفات بیمه شخص ثالث را با توجه به تاریخچه پلاک خودرو برای بیمه به خودروی جدید شما منتقل می‌کند.

چگونه می‌توان انتقال بیمه شخص ثالث را از یک شرکت بیمه فراهم کرد؟

برخی از مواقع با این موضوع مواجه می‌شویم که افراد از خدمات شرکت بیمه خود راضی نیستند و تمایل دارند که از شرکت بیمه دیگر خدمات دریافت کنند. اما آیا می‌توان بیمه نامه را از یک شرکت به شرکت دیگر انتقال داد؟

بله. در برخی از شرایط می‌توان بیمه نامه را به شرکت بیمه دیگر انتقال داد. این نکات به شرح زیر هستند:

  • قبل از اینکه انقضای بیمه نامه شما به پایان برسد می‌توان برای انتقال بیمه نامه اقدام کرد.
  • در صورت خرید آنلاین بیمه نامه باید عکس کارت خودرو و بیمه نامه قبلی را برای انتقال بیمه نامه در کارگزاری بیمه بارگزاری کرد.
  • اگر حضوری برای تمدید بیمه نامه ثالث در یک شرکت جدید اقدام می‌کنید، باید بیمه‌ نامه قبلی و کارت خودرو را همراه داشته باشید.

با رعایت این موارد به راحتی شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را فراهم خواهید کرد.

بیمه شخص ثالث ال نود چیست؟

بیمه شخص ثالث ال نود یکی از متداول‌ترین بیمه نامه‌های خودرو است که سهم فروش زیادی در صنعت بیمه دارد. علت اصلی استقبال از این بیمه نامه هم می‌تواند طرح اجباری خرید آن باشد. همچنین در صورت عدم خریداری بیمه شخص ثالث با توقیف خودرو و جریمه مواجه خواهید شد و همچنین در صورت عدم پرداخت جریمه میزان خلافی خود را افزایش خواهید داد. بهتر است بدانید که در خرید و فروش ماشین، خلافی خودرو اولین موردی است که بررسی می‌شود و حائز اهمیت خواهد بود.

همه مالکان باید بیمه شخص ثالث داشته باشند

سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که چرا باید بیمه شخص ثالث اجباری باشد و این بیمه‌نامه را خریداری کرد؟

شخص ثالث در بیمه ‌نامه به کسی گفته می‌شود که در حادثه رانندگی دچار حادثه شده و بیمه‌گر تا سقف تعهدات خود، خسارت‌های وارد شده به شخص یا اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد. در حقیقت این بیمه‌نامه به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی شرکت بیمه و به فرد زیان دیده در حادثه رانندگی، شخص ثالث می‌گوید. افراد با خریداری بیمه شخص ثالث می‌توانند خسارت‌های به وجود آمده در حادثه را برای اشخاص ثالث جبران کنند و نگرانی برای پرداخت خسارت نداشته باشند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

به طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه شخص ثالث ال نود به شرح زیر هستند:

  • خسارت‌های جانی و بدنی اشخاص زیان دیده در حادثه: در این پوشش تعهدات بیمه‌گر برای مواردی مانند: پرداخت غرامت فوت، نقص عضو یا از کار افتادگی دائم اعم از کلی و جزئی ناشی از حوادث رانندگی در نظر گرفته می‌شود.
  • خسارت‌های مالی اشخاص زیان دیده در حادثه: در این پوشش خطرات و هزینه‌های مالی که برای افراد ثالث در حادثه رانندگی رخ داده تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود. در صورتی که در اثر تصادف یا تصادم خودرو با اموال و اشیای تحت مالکین افراد ثالث دچار حادثه شود، جبران خسارت خواهد شد. برخورد با درخت،‌ گاردیل یا حتی حیوانات تحت پوشش خسارت‌های مالی بیمه ثالث خواهد بود.

نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث ال 90

در هنگام خرید بیمه شخص ثالث تندر ال 90 باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. این مؤلفه‌ها شامل موارد زیر هستند:

کاربری خودروی L90

در صورتی که از خودروی تندر ال 90 در کاربری غیرشخصی مانند آژانس، تاکسی اینترنتی و خودروی دولتی استفاده شود، بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند. به این دلیل که میزان تصادفات در چنین شرایطی بیشتر است.

نوع و تعداد سیلندر

تعداد و نوع سیلندر، دو عامل هم از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث L90 هستند.

تخفیف عدم دریافت خسارت

عامل تاثیرگذار دیگر بر نرخ بیمه شخص ثالث این خودرو، تخفیف عدم دریافت خسارت است. در صورتی که راننده L90 در طول مدت بیمه شخص ثالث خود از شرکت خسارتی را دریافت نکند، در هنگام تمدید بیمه ماشین، تخفیف عدم دریافت خسارت به او تعلق خواهد یافت. میزان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث L90 به ازای هر سال معادل 5 درصد است. میزان تخفیف برای سال اول و چهاردهم به ترتیب معادل 5 و 70 درصد است.

جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث خودرو

اگر مالک خودروی تندر 90 اقدام به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث تندر ال 90 نکند، در هنگام تمدید بیمه‌نامه، برای او جریمه دیرکرد لحاظ خواهد شد. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه می شود. فرمول محاسبه این جریمه به این صورت است: میزان حق بیمه یک سال بدون تخفیف بر تعداد روزهای سال تقسیم می‌شود. سپس عدد به دست آمده در تعداد روزهای جریمه ضرب خواهد شد. مسلماً هرچه تعداد روز جریمه دیرکرد بیشتر باشد، راننده ال 90 باید حق بیمه بیشتری را بپردازد. همچنین اگر در مدت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث و در صورت تصادف، شرکت بیمه‌گر تعهدی را برای پرداخت خسارت قبول نخواهد کرد.

میزان پوشش مالی

اما مهم‌ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث L90، میزان پوشش مالی است. مقدار پایه مبلغ بیمه شخص ثالث تندر ال 90 بر اساس نرخ دیه انسان کامل در ماه حرام تعیین می‌گردد. قوه قضاییه هر سال نرخ دیه را مشخص می‌کند؛ در سال 1402، میزان دیه در ماه حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه غیرحرام 900 میلیون تومان است. سپس بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرها، میزان حق بیمه و پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروها را اعلام می‌کند.

حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث L90 در سال 1402، برابر با 30 و 600 میلیون تومان است. تمامی شرکت‌های بیمه‌گر باید حداقل پوشش مالی را ارائه دهند؛ اما فقط تعدادی از شرکت‌ها هستند که از حداکثر پوشش مالی پشتیبانی می‌کنند. به هر حال مالک خودروی تندر L90 با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌تواند از پوشش مالی بهتر و سقف تعهدات بیشتر بیمه شخص ثالث حین محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث از https://bimeh.com/thirdparty/tondar90و استعلام ارزان ترین قیمت بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام (https://bimeh.com)  برخوردار شود.

از طرفی برای اینکه بتوان بهترین بیمه نامه را با شرایط عالی خریداری کرد توصیه می‌کنیم که از سامانه آنلاین خرید بیمه دات کام استفاده کنید. زیرا بیمه دات کام به عنوان یک کارگزاری آنلاین خدمات استعلام و مقایسه انواع پوشش‌ها و شرکت‌های بیمه را فراهم کرده تا به راحتی بتوان بهترین بیمه نامه را با قیمت مناسب تهیه کرد. با بیمه دات کام محدودیت مکانی و زمان ندارید، همچنین در هر ساعت از شبانه روز و از هر شهری شرایط خرید بیمه فراهم شده است. مجموعه بیمه دات کام با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما و بررسی‌های لازم، بیمه ‌نامه صادر شده را به صورت رایگان به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه‌ای در این مجموعه به صورت 24 ساعته آماده مشاوره رایگان و تخصصی به شما عزیزان هستند.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.