مقاله تبلیغاتی

دانلود جدیدترین فیلم های مستند جهان

در این مقاله به انواع مستند اشاره می کنیم و در پایان بهترین سایت برای دانلود مستند با کیفیت بالا را به شما معرفی می کنیم. یکی از جنبه های فیلم مستند رئال و واقعی بودن آن است و در آن از اِلِمان های درام استفاده نمی شود. تمام اتفاقاتی که در یک فیلم مستند […]

در این مقاله به انواع مستند اشاره می کنیم و در پایان بهترین سایت برای دانلود مستند با کیفیت بالا را به شما معرفی می کنیم.

یکی از جنبه های فیلم مستند رئال و واقعی بودن آن است و در آن از اِلِمان های درام استفاده نمی شود. تمام اتفاقاتی که در یک فیلم مستند به وقوع می پیوندد از دو حالت خارج نیست. یکی اینکه فیلم مستند کاملا واقعی است و دیگری آن است که بر اساس اتفاق های واقعی که رخ داده است، ساخته می شود. دقیقا به همین دلیل است که فیلم مستند تاثیر به سزایی بر مخاطب خود می گذارد.

ژانرهای مختلف فیلم مستنددلایل ذکر شده در مورد ویژگی های فیلم مستند عواملی هستند که این ژانر را از سایر ژانرهای سینمایی متفاوت می کند. اغلب افراد در اقصی نقاط جهان به دلیل جنبه های آموزشی، سرگرم کننده بودن و رئال بودن این نوع از فیلم ها به تماشای انواع مختلف فیلم های مستند از قبیل: حیات وحش، تاریخی، علمی، جنگی، ورزشی، هنری، آموزشی، خبری و … می نشینند. به دلیل بالا رفتن سطح امکانات و تجهیزات ساخت فیلم، امروزه انواع فیلم مستند علاوه بر ماهیت اصلی خود، از جنبه های سرگرم کننده نیز برخوردار است. در این مقاله به انواع مستند اشاره می کنیم و در پایان منبعی برای دانلود مستندبا کیفیت و ارزان را به شما معرفی می کنیم.

 

چرا فیلم های مستند تاثیرگذارتر هستند؟

قبلا هم اشاره کردیم که تاثیر گذاری فیلم مستند ناشی از بیان دقیق و صریح واقعیت ها می باشد. انواع مسائل مرتبط با انسان و جهان در فیلم مستند قابل تولید هستند. برخی از مواردی را که می توان به عنوان موضوع مستند انتخاب کرد عبارتند از: داستان زندگی یک ورزشکار، تاریخچه تاسیس و پیشرفت یک کارخانه، رویدادی تاریخی در گذشته و مجموعه متنوعی از موضوعات مختلف دیگر. در اغلب موارد انتخاب موضوع مستند ارتباط مستقیمی با نزدیک بودن آن به واقعیت دارد. در سینمای امروز که دائما ساخت و تولید انواع فیلم ها اتفاق می افتد، برخی موضوعات برای ساخت مستند ها انتخاب می شوند که ممکن است شما را متعجب کند.

در صورتی که تولیدکنندگان مستند از سیر واقعی و جریان اصلی واقعیت فاصله بگیرند، میزان اثرگذاری فیلم مستند تولید شده کم می شود. کاملا واضح است که به دلیل واقعی بودن فضا و لوکیشن فیلم مستند، نحوه فیلم برداری در آن با سایر فیلم ها کاملا متفاوت است. به عنوان مثال مستند ساز حیات وحش اغلب با چالش های فراوانی روبرو می شود. برخی فیلم های مستندی که عنصر وحشت در آن اضافه شده، در فیلم برداری از پایه دوربین استفاده نمی کنند تا انتقال هیجان تاثیر بیشتری داشته باشد. این گونه از مستند ها حتی کارگردانی هم نمی شوند.

سوژه فیلم های مستند

اگر توجه کرده باشید، اغلب افراد با چند لحظه تماشای فیلم مستند متوجه می شوند که با فیلم سینمایی تفاوت دارد. یکی از جنبه های فیلم مستند استفاده از دوربین فیلم برداری روی دست است. با توجه به لرزشی که این تکنیک حین فیلم برداری به بیننده منتقل می کند، باعث باور پذیری بیشتر آن می شود. به همین جهت است که مراحل ساخت و تولید یک مستند حیات وحش در مقایسه با یک فیلم سینمایی کاملا متفاوت می باشد. البته در سینمای امروز برخی فیلم های مستند از طرفداران و فروش بیشتری نسبت به فیلم های سینمایی برخوردار هستند. چنین مستند هایی حتی باعث تکمیل ظرفیت سالن های سینما نیز می شوند. فیلم های مستند از لحاظ سوژه به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که برخی از این سوژه ها عبارتند از: خبری، آموزشی، حیات وحش، ورزشی، سیاسی، تبلیغاتی و موضوعات دیگر. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با منبع دانلود مستند و فیلم های مستند بیشتر آشنا کنیم.

فیلم مستند در مقایسه با سایر فیلم ها

در نظر بگیرید وقتی که به تماشای یک مستند اجتماعی می پردازید ممکن است با موضوعات متنوعی از جمله: فقر، اعتیاد، بیکاری، سرقت، فحشا و غیره روبرو شوید. همین اطلاعات را احتمالا از یک منبع خبری نیز به دست می آورید، اما تفاوت فیلم مستند با خبر در میزان اثر بخشی بیشتر آن در فرد است. اخبار به دلیل تکرار و تنوع روزانه به اندازه یک فیلم مستند در فرد تحول ایجاد نمی کنند. اما در مقابل، فیلم های مستند به دلیل نحوه ساخت حرفه ای و اصولی که دارند از اثرگذاری بیشتری برخوردار هستند و افراد آنها را بیشتر در حافظه شان نگه می دارند. دانلود مستند در کنار کمک به ارتقاء سطح اطلاعات عمومی و تخصصی افراد، منجر به سرگرم شدن آنها نیز می شود. این نوع از فیلم ها برای تاثیر گذاری بیشتر از ابزارهایی همچون: آرشیو تصاویر مرتبط، صدا و فیلم های مرتبط در ساخت و تولید خود استفاده می کنند تا برای مخاطب جذاب تر باشد.

حتما تا به حال توجه کرده اید که در فیلم های مستند علمی برخی از مسائل پیچیده را به زبانی ساده و سرگرم کننده برای مخاطب توضیح می دهند. به خاطر تمایل اکثر هموطنان به مستند هایی که ریشه در دل واقعیت دارند، ساخت و تولید اینگونه فیلم های مستند در کشورمان بیشتر است. مستند های رئال یا واقع گرایانه معمولا موضوعات فرهنگی و اجتماعی را هدف قرار می دهند. معمولا مستند های فرهنگی و اجتماعی می توانند با آسیب شناسی که انجام می دهند به حل معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه کمک کنند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا چند شبکه برتر در تولید مستند را معرفی کنیم.

اصلی ترین تولید کنندگان فیلم مستند

یکی از غول های تولید کننده فیلم مستند، شبکه بی بی سی می باشد. این شبکه بریتانیایی یکی از برترین های صنعت فیلم های مستند محسوب می شود و با تولید مستند های حرفه ای و با کیفیت از پرطرفدارترین شبکه ها می باشد. شبکه بی بی سی طیف وسیعی از مستند ها با موضوعات مختلف از جمله: علمی، ورزشی، هنری، سیاسی، حیات وحش و غیره را پخش می کند که برخی از این مستند ها تولید همین شبکه می باشد.

نشنال جئوگرافیک

شبکه من و تو از جمله اولین شبکه هایی بود که سایت تی وی مستند اقدام به گردآوری فیلم های مستند آن کرد. مستند های تفریحی و سرگرم کننده از اولین برنامه هایی بود که از شبکه من و تو پخش شد. این شبکه موضوعات مختلفی از فیلم های مستند از قبیل: علمی، ورزشی، هنری، تاریخی، حیات وحش و غیره را به نمایش می گذارد.

یکی از برجسته ترین و برترین شبکه های پخش کننده فیلم مستند حیات وحش، شبکه نشنال جئوگرافیک می باشد. این شبکه با سابقه ای قریب به 120 سال به عنوان یکی از برترین شبکه های تولید کننده فیلم مستند به حساب می آید. این شبکه به دلیل تخصص و تبحری که در تولید فیلم های مرتبط با حیات وحش دارد از طرفداران بیشماری برخوردار است. مجموعه ای از مستند های مرتبط با: طبیعت، حیات وحش، علوم پزشکی، جنگ های تاریخی، موضوعات سیاسی و … در این شبکه تولید و پخش می شوند. همین توجه به کیفیت و دقت در ارائه واقعیت باعث شده تا این شبکه در جشنواره های مختلف جوایز متعددی را از نگاه مخاطبان دریافت کند.

سایت دانلود فیلم مستند

جامع ترین سایت دانلود فیلم مستند بدون سانسور دوبله فارسی

مستند ها به عنوان منبع اطلاعات به حساب می آیند و می توان اطلاعات را به صورت مستقیم و دسته اول از این مجموعه ها دریافت کرد. از جنبه های مهم فیلم های مستند امکان بالا بردن سطح اطلاعات عمومی تنها با تماشای فیلم را می توان نام برد. اما نکته ای که معمولا برای مخاطبان همواره یک معضل به حساب می آید، پیدا کردن سایت دانلود مستند با آرشیوی کامل و کیفیت خوب است. سایت تی وی مستند با آرشیو کاملی از انواع موضوعات و کیفیت مطلوب، امکان دانلود مستند را برای هموطنان عزیز فراهم آورده است. چنانچه به دنبال دانلود مستند با کیفیت و مرتبط با موضوع مورد نظرتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به سایت Tvmostanad مراجعه کنید، زیرا سایت تی وی مستند با قریب به 12 سال سابقه، کاملترین آرشیو فیلم مستند را در اختیار دارد. شما می توانید بهترین فیلم های مستند را با زبان اصلی، نسخه زیرنویس فارسی یا دوبله شده و بدون سانسور در این سایت پیدا کنید.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.