چگونه بیمه موتور سیکلت ارزان بخرم؟

مقاله تبلیغاتی   نزدیک به 11 میلیون موتور سیکلت در کشور وجود دارد. محبوبیت و استفاده از موتور سیکلت نیز در شهرهای بزرگ و کوچک روز‌به‌روز در‌حال افزایش است. یکی از نکات مهمی که در استفاده از موتور سیکلت باید به آن توجه کنیم، استفاده و خرید بیمه موتور معتبر با پوشش‌های کافی است. در […]

مقاله تبلیغاتی

چگونه بیمه موتور سیکلت ارزان بخرم

 

نزدیک به 11 میلیون موتور سیکلت در کشور وجود دارد. محبوبیت و استفاده از موتور سیکلت نیز در شهرهای بزرگ و کوچک روز‌به‌روز در‌حال افزایش است. یکی از نکات مهمی که در استفاده از موتور سیکلت باید به آن توجه کنیم، استفاده و خرید بیمه موتور معتبر با پوشش‌های کافی است. در همین راستا پلیس راهنمایی رانندگی علاوه‌بر دریافت گواهینامه، دریافت بیمه موتور را نیز اجباری کرده است. از طرفی مالکان موتور سیکلت که برای دریافت بیمه شخص ثالث اقدام می‌کنند، باید گواهینامه موتور ارائه دهند. به‌همین دلیل این دو قانون در کنار یکدیگر موجب شده است تا افرادی که قصد استفاده از موتور سیکلت را دارند، ترغیب به دریافت گواهینامه و بیمه موتور شوند. سوالی که برای بیشتر افراد مطرح می‌شود، این است که چگونه بیمه موتور سیکلت ارزان بخرم؟ در ادامه این مطلب نکاتی ذکر می‌شود که شما را برای خرید ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت راهنمایی خواهد کرد.

 

عوامل موثر بر نرخ قیمت بیمه موتور سیکلت

 

بیمه موتور سیکلت نیز همانند بیمه ماشین از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای آن باید مبلغی را به‌طور ماهانه پرداخت کنید. برای تعیین نرخ بیمه موتور سیکلت، عوامل مختلفی در‌نظر گرفته می‌شود؛ به‌همین دلیل برای خرید بیمه موتور سیکلت ارزان باید به این عوامل توجه کرد:

 

نوع موتور؛ یکی از عوامل تعیین‌کننده در نرخ بیمه موتور سیکلت

 

به‌طورکلی موتور سیکلت‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

– موتور سیکلت برقی

– موتور سیکلت سه‌چرخ

– موتور سیکلت دو‌چرخ

– موتور سیکلت گازی

با‌توجه‌به نوع موتور سیکلت، قیمت‌های بیمه موتور متفاوت بوده و ممکن است بیمه برخی مدل‌ها نسبت به سایر موتورها بیشتر یا کمتر باشد. به‌عنوان مثال نوع بیمه موتور سیکلت‌های سه‌چرخ از موتورهای دوچرخ بیشتر است.

 

نرخ قیمت بیمه موتور سیکلت

 

نرخ پایه بیمه موتور سیکلت در قیمت بیمه تاثیرگذار است

 

نرخ پایه بیمه موتور سیکلت بر اساس سیلندر محاسبه می‌شود. در یک دسته‌بندی کلی موتور سیکلت‌ها در انواع گازی، دنده‌ای یک سیلندر، دو سیلندر، سه‌ سیلندر و بیشتر تقسیم می‌شوند. به‌ترتیب قیمت بیمه هر مدل از این موتور از مدل قبل‌تر خود بالاتر است. به‌عبارتی هرچه تعداد سیلندر بیشتر می‌شود، قیمت بیمه موتور نیز بیشتر خواهد شد.

 

سال تولید موتور سیکلت عامل مهمی در تعیین حق بیمه آن است

 

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نرخ بیمه موتور سیکلت، سال تولید آن است. هرچه موتور سیکلت جدیدتر باشد، ریسک آن برای بروز حادثه کمتر خواهد بود و نرخ بیمه موتور سیکلت نیز پایین می‌‌آید. در‌این‌صورت اگر یک موتور جدید داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از بیمه موتور سیکلت ارزان نیز برخوردار شوید و از طریق سامانه مالیات و عوارض خودرو و موتورسیکلت، حق بیمه خود را پرداخت کنید.

 

پوشش مالی بیمه؛ یکی از عوامل تاثیرگذار برای خرید بیمه موتور سیکلت ارزان

 

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت و مبلغ حق پرداخت بیمه موتور سیکلت، پوشش مالی بیمه است. پوشش مالی بیمه موتور سیکلت در سال 1401 بین 20 تا 400 میلیون تومان است. مالک موتور سیکلت بنا‌به صلاحدید خود می‌تواند پوشش‌های مختلفی را به بیمه موتور خود اضافه کند. هرچه تعداد پوشش‌های اضافه شده بیشتر باشد، طبیعتا نرخ بیمه موتور سیکلت نیز بیشتر نیز می‌شود.

 

تخفیف عدم خسارت؛ عاملی مهم در تعیین حق بیمه موتور سیکلت

 

 پاداشی که برای عدم استفاده از بیمه موتور در‌نظر گرفته می‌شود را تخفیف عدم خسارت می‌گویند. میزان تخفیف عدم خسارت برای موتورسیکلت‌هایی که در سال‌های قبل بیمه‌نامه داشته‌اند، اما از آن بیمه استفاده نکرده‌اند، موجب کاهش قیمت حق بیمه آن‌ها شده و می‌توانند از یک بیمه موتور سیکلت ارزان بهره ببرند.

 

حق بیمه موتور سیکلت

 

نحوه محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت در سال 1401

 

هر ساله نرخ جدیدی برای بیمه موتور سیکلت‌ها در‌نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین طبق قوانین وضع شده توسط شورای عالی بیمه در سال 1401، شرایطی برای بالا بردن میزان تعهدات مالی در قبال خسارات بدنی موتور وجود ندارد. با این حال در صورت تمایل افراد، شرکت‌های بیمه وظیفه دارند که با دریافت هزینه بیشتر، تعهدات مالی بیمه را بیشتر کنند. برای محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت در سال 1401، باید گفت حق بیمه با افزایش 21 درصد همراه بوده است.

 

چگونه بهترین بیمه موتور سیکلت ارزان را انتخاب کنیم؟ مقایسه انواع بیمه‌ها در آیتول

 

همیشه انتخاب ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت جز دغدغه‌های راننده‌ها و موتورسوارها بوده است. با‌توجه‌به اینکه در خرید حضوری شرایط برای مقایسه و استعلام شرکت‌های بیمه‌ای وجود ندارد، برای این کار ما به شما سایت آیتول را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانبد با مراجعه به سایت itoll.ir قیمت انواع بیمه موتور سیکلت ارزان را مشاهده کرده و از شرکت‌های مختلف استعلام بگیرید. کافی است با مراجعه به این سایت، مشخصات موتور سیکلت خود را وارد کنید و سریعا از میزان حق بیمه پرداختی و پوشش‌های بیمه‌ای و هم‌چنین میزان پرداخت خسارت مالی و جانی پرداختی به اشخاص در شرکت‌های مختلف مطلع شوید. در‌این‌صورت پس از مقایسه نرخ بیمه موتورسیکلت شرکت‌های مختلف و یافتن بهترین گزینه، می‌توانید برای خرید بیمه موتور، متناسب با شرایط خود اقدام کنید.

 

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.