چگونه آبرسان مناسب پوست خود انتخاب کنیم

مقاله تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن پوستی سالم، این است که مطمئن شویم پوستمان به‌ خوبی آبرسانی می‌شود. اگرچه سبک ‌زندگی، تغذیه و وضعیت جسم و روان روی پوست تأثیر به سزایی دارند، اما محصولات مراقبت پوستی هم نباید نادیده گرفته شوند. آبرسانی کردن پوست و پیدا کردن بهترین آبرسان مناسب پوست کمی […]

مقاله تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن پوستی سالم، این است که مطمئن شویم پوستمان به‌ خوبی آبرسانی می‌شود. اگرچه سبک ‌زندگی، تغذیه و وضعیت جسم و روان روی پوست تأثیر به سزایی دارند، اما محصولات مراقبت پوستی هم نباید نادیده گرفته شوند. آبرسانی کردن پوست و پیدا کردن بهترین آبرسان مناسب پوست کمی دشوار است. چون به عوامل زیادی از جمله نوع پوست، نوع آبرسان، برند آبرسان و غیره بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم بهترین آبرسان مناسب پوست خود را پیدا کنید پس با ما همراه باشید.

 

خرید انواع آبرسان مناسب پوست

 

پیش از هر چیز، نوع پوست خود را بشناسید

 

قدم اول در پیدا کردن آبرسان مناسب شناسایی نوع پوست است. برای شناخت نوع پوستتان ابتدا صورت خود را به‌ صورت کامل بشویید. سپس به پوستتان مهلت دهید تا به‌ حالت خود برگردد و به هیچ ‌عنوان به آن دست نزنید. بعد از یک ساعت، به ‌دقت به پوستتان نگاه کنید. اگر در پوست خود احساس کشیدگی و خارش می‌کنید، احتمالاً دارای پوستی خشک هستید. در این حالت، باید آبرسان مناسب پوست خشک تهیه کنید. اگر در کل صورت و مخصوصاً بینی، شانه‌ها و پشتتان چربی احساس می‌کنید و صورت شما براق به نظر می‌رسد، پوست شما چرب است. اگر در ناحیه T (یعنی روی بینی، چانه و پیشانی)، پوست شما حالتی درخشنده و چرب دارد اما در قسمت گونه‌ها و فک احساس خشکی و کشیدگی پوست می‌کنید، پوست شما مختلط است و باید آبرسان مناسب پوست مختلط تهیه کنید.

بعضی از پوست‌ها هم بعد از شستشو کاملاً صاف، یکدست و عاری از هرگونه چربی و خشکی و منافذ هستند. در این صورت، شما دارای پوستی نرمال و معمولی هستید. اگر هم پوستتان قرمز و حساس شده و احساس خارش و سوزش دارید، پوستتان در دسته حساس قرار می‌گیرد. قیمت انواع کرم آبرسان پوست‌های حساس با توجه به برند و شرکت تولید کننده آن متفاوت است و پیشنهاد می‌کنیم حتما از برندهای معتبر خرید کنید. حال که نوع پوست خود را شناسایی کردید باید برای تهیه محصولات مراقبتی مناسب پوست خود اقدام کنید.

 

ویژگی‌های یک آبرسان خوب چیست؟

 

یک آبرسان خوب آبرسانی هست که بر پایه آب باشد و بتواند رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کند. یعنی از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کند و بافتی سبک داشته ‌باشد تا بتواند به آسانی جذب پوست شود. آبرسان‌های بر پایه آب، به لایه‌های عمیق پوستی نفوذ می‌کنند و رطوبت و چربی لازم را به سلول‌های پوست می‌رسانند. آبرسان‌ها و انواع کرم و سرم آبرسان صورت باید دارای ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید، اسید سیتریک، لاکتیک اسید، اوره، سدیم لاکتات، ویتامین E و غیره باشد. پس هنگام خرید آبرسان حتماً به مشخصات آبرسان دقت کنید که حاوی این ترکیبات باشد. کرم آبرسان با کیفیت باید دارای موادی باشد که از پوست در مقابل عوامل محیطی مانند آلودگی پوست، نور خورشید، مواد آلاینده موجود در هوا و استرس‌های روزانه محافظت کند. اکنون که با ویژگی‌های آبرسان آشنا شدیم، بهتر است با انواع مختلف آبرسان‌ها آشنا شوید.

 

معرفی انواع آبرسان

 

کدام از انواع آبرسان‌های پوست‌های چرب، خشک و مختلط ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت کردیم. برای هر نوع هم یکی از بهترین آبرسان‌ها را به شما معرفی می کنیم تا از فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه شیمن شاپ، آن‌ها را تهیه کنید.

 

۱- سرم آبرسان

 

سرم آبرسان صورت یکی از محصولات پوستی است که در بین مردم دارای محبوبیت بالایی است. آن هم به ‌دلیل ترکیبات سبک و فعال این سرم است که خیلی زود تأثیر استفاده از آن را روی پوست مشاهده می‌کنید. سرم‌های آبرسان دارای مواد مغذی هستند که به ‌دلیل مولکول‌های ریز خود می‌توانند خیلی زود به عمق پوست نفوذ کنند. به همین دلیل، افراد قبل از آرایش یا به‌ جای کرم‌ها و لوسیون‌های آبرسان از آن استفاده می‌کنند. این ‌کار باعث لطافت و شادابی پوست شده و از چروک و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. ترکیبات سرم آبرسان معمولاً دارای ویتامین C، آلفا هیدروکسی، اسید گیکولیک و اسید هیالورونیک هستند.

 

✔ سرم آبرسان ویشی مدل مینرال 89

 

سرم آبرسان ویشی یکی از بهترین سرم‌های آبرسان است که پوست شما را همواره شاداب و جوان نگه ‌می‌دارد. برخی از ویژگی‌های این آبرسان را در ادامه می‌خوانید:

– رطوبت رسانی 24 ساعته پوست
– افزایش حجم پوست
– حاوی 89 درصد آب معدنی الکسیر شده ویشی
– کاهش التهابات پوستی
– محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی
– دارای بافتی سبک
– جذب سریع به پوست
– تنظیم کننده PH پوست
– افزایش شفافیت و شادابی پوست
– قابل استفاده برای انواع پوست‌ها
– فاقد الکل، پارابن، عطر و رنگ
– محافظت‌کننده 24 ساعته

 

معرفی انواع آبرسان

 

۲- کرم آبرسان

 

کرم آبرسان نوع دیگری از آبرسان‌ها هستند که این دسته هم طرفداران خود را دارد. احتمالاً می‌دانید که یکی از دلایل ایجاد چین و چروک و پیری زودرس، خشکی پوست است. خشکی پوست به ‌صورت معمول به خاطر از دست رفتن خاصیت کلاژن سازی پوست اتفاق می‌افتد. پس بهتر است که استفاده از محصولات مراقبتی پوست را جدی بگیریم. برای جلوگیری از چین و چروک‌ها، کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده گزینه بسیار خوبی هستند. مخصوصاً کرم‌های آبرسانی که حاوی هیالورونیک اسید فعال هستند، بسیار گزینه خوبی هستند چون پوست را هیدراته می‌کنند و مانع از دست رفتن رطوبت و چربی مورد نیاز پوست می‌شوند.

در انتخاب و خرید کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده باید حساسیت زیادی به خرج دهید، چون برخی از کرم‌های مرطوب کننده حاوی مقادیر زیادی روغن‌های سنگین و شیمیایی هستند. این روغن‌ها و مواد شیمیایی باعث چرب شدن بیش از حد پوست و جوش زدن و نابودی پوست می‌شوند. پس مواد تشکیل دهنده کرم آبرسان را حتماً قبل از خرید چک کنید. ترکیبات کرم آبرسان یکی از مواردی است که در قیمت انواع کرم آبرسان تأثیر مستقیم دارد. یکی از بهترین کرم‌های آبرسانی که می‌توانید انتخاب کنید، کرم آبرسان سراوی است که در ادامه آن را به شما معرفی کردیم.

 

✔ مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک و خیلی خشک سراوی

 

این آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست‌های خشک و خیلی خشک است و برای پوست‌های دیگر هم موجود است. ویژگی‌های این آبرسان را در ادامه می‌خوانید:

– رطوبت رسانی عالی برای پوست‌های خشک، خیلی خشک و مستعد تحریک

– ترمیم‌کننده سد آسیب ‌دیده پوستی

– حاوی سرامید و هیالورونیک اسید

– مرطوب ‌کننده و آبرسان صورت و بدن

– حاوی فناوری ام وی برای کمک به پر کردن سرامید بین سلولی و رطوبت رسانی کنترل‌ شده و طولانی ‌مدت

– رطوبت رسانی تا 24 ساعت

– دارای سه نوع سرامید ضروری پوستی

– مناسب برای کودکان 3 سال به بالا و بزرگسالان

– بدون عطر و مناسب برای پوست‌های حساس یا آسیب ‌دیده

 

معرفی انواع آبرسان

 

۳- لوسیون

 

لوسیون‌ها اصولاً برای کمک به بازسازی و رطوبت رسانی پوست پس از استحمام با آب گرم استفاده می‌شوند. البته در حالتی که پوست در اثر تماس با مواد شویند یا حتی باد سرد، پوسته پوسته شده باشد، از لوسیون‌ها استفاده می‌شود. لوسیون‌ها در برابر پماد ویسکوزیته، غلظت بسیار کمتری دارند و به ‌راحتی جذب پوست می‌شوند. این محصولات رطوبت و چربی زیادی را به لایه‌های بالایی پوست شما وارد می‌کنند و اغلب برای بدن و دست‌ها (و نه برای صورت) به کار می‌روند. چون پوست صورت نیاز به چربی کمتری دارد و باعث حس سنگینی و ناخوشایندی می‌شود. بهترین زمان استفاده از لوسیون بلافاصله بعد از حمام و روی پوست نم‌دار است. همچنین پس از اصلاح و لایه‌برداری بهتر است از لوسیون استفاده‌ کنید. کسانی که پوست چربی دارند، باید از لوسیون‌هایی که دارای الکل و وازلین هستند خودداری کنند. بهتر است به‌ جای آن، از لوسیون‌هایی که بر پایه آب هستند و سریع جذب می‌شوند، استفاده ‌کنید. کسانی که پوست خشک دارند هم باید محصولاتی را انتخاب کنند که دارای روغن ارگان یا جوجوبا و روغن آفتابگردان باشند. لوسیون ایوروشه برای چنین استفاده‌هایی پیشنهاد می‌شود.

 

✔ لوسیون بدن زیتون و پوتار مناسب انواع پوست ایوروشه

 

این لوسیون هم با انواع پوست سازگار است و می‌تواند به بسیاری از نگرانی‌های شما در مورد آبرسان خاتمه دهد. ویژگی‌های این لوسین عبارت‌اند از:

– رطوبت ‌رسان و لطیف کننده پوست

– آبرسان پوست بدن

– خوشبو کننده پوست بدن

– ضد باکتری

– حاوی شی‌باتر و عصاره زیتون

– شاداب‌ کننده پوست بدن

– مناسب انواع پوست

– مغذی و مرطوب‌کننده

– تقویت ‌کننده و نرم‌ کننده پوست بدن

– 97% مواد تشکیل دهنده گیاهی و ارگانیک

– مناسب استفاده روزانه

– فاقد پارابن و روغن‌های صنعتی

 

 آبرسان مناسب پوست

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله راه‌های تشخیص پوست صورت و بدن را به شما معرفی کردیم و پس از معرفی انواع آبرسان، بهترین آبرسان‌های پوست را به شما پیشنهاد دادیم. همچنین به تفاوت انواع آبرسان اشاره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که استفاده از آبرسان‌ها می‌تواند در جوان نگه داشتن پوست، بسیار مفید باشد. شما هم ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن، بهترین آبرسان را متناسب با پوست خود انتخاب کنید. اگر این اطلاعات برای شما مفید بود و تصمیم دارید برای خرید آبرسان مناسب پوست خود اقدام کنید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین شیمن شاپ است. شیمن شاپ نماینده رسمی فروش محصولات اورجینال VICHY، Neutrogena، GARNIER، BODY SHOP و سایر برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی دنیا در ایران است.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.