نکات کلیدی دکوراسیون داخلی منزل مدرن

مقاله تبلیغاتی دکوراسیون داخلی منزل مدرن اگر اصولی و با دقت کافی در انتخاب جزئیات طراحی و اجرا شود، محیط خانه را برای شما بسیار گرم، دلنشین، جذاب و دوست داشتنی خواهد کرد. ما قصد داریم نکاتی که به شما برای داشتن یک منزل با دکوراسیون شیک و مدرن کمک میکند بیان کنیم. هر خانه […]

مقاله تبلیغاتی

دکوراسیون داخلی منزل مدرن اگر اصولی و با دقت کافی در انتخاب جزئیات طراحی و اجرا شود، محیط خانه را برای شما بسیار گرم، دلنشین، جذاب و دوست داشتنی خواهد کرد. ما قصد داریم نکاتی که به شما برای داشتن یک منزل با دکوراسیون شیک و مدرن کمک میکند بیان کنیم. هر خانه از فضاهای کوچک تری مانند اتاق خواب ها، سالن پذیرایی، آشپزخانه و … تشکیل شده است. انتخاب المان های لازم مانند مبلمان، میز ناهار خوری مدرن، میز جلو مبلی و … با توجه به ابعاد فضا، رنگ دیوارها، رنگ و طرح وسایل، میزان نور و ویژگی های دیگر میتواند تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد کنند.

 

 

شما برای داشتن یک منزل شیک و مدرن که حس آرامش و زیبایی را به شما تزریق کند باید طراحی دکوراسیون هریک از این فضاها را با توجه به جزئیات خاص خود انجام دهید. برای طراحی داخلی دکوراسیون سبک های مختلفی مانند سبک دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون مینیمال، دکوراسیون بوهو، دکوراسیون مدرن و … وجود دارد. امروزه شاهد افزایش طرفداران سبک دکوراسیون مدرن برای طراحی فضاهای داخلی منزل هستیم. به گونه ای که طراحی اولیه ساختمان ها نیز به سمت مدرنیته رفته و آپارتمان ها به شکلی ساخته میشوند که برای یک چیدمان مدرن مناسب باشند.

 

 

نقطه کانونی منزل را درست انتخاب کنید

 

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن قبل از چیدمان وسایل در هر فضا ابتدا باید نقطه کانونی و مرکزی آن را تعیین کنید. چیدمان وسایل در اطراف نقطه کانونی از یکنواختی و خسته کننده بودن دکوراسیون جلوگیری میکند. به وسیله انتخاب یک پنجره با چشم انداز زیبا یا یک شومینه به عنوان نقطه کانونی و چیدمان عناصر دیگر در اطراف این نقطه یک فضای دلنشین خواهید داشت. اگر در سالن پذیرایی شما این دو عنصر یافت نمیشود میتوانید تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. در این حالت با ایجاد تضاد رنگی بین دیوار پشت تلویزیون و سایر بخش ها میتوانید یک بافت رنگی زیبا ایجاد کنید. از طرف دیگر انتخاب میز تلویزیون های مدرن و شیک چوبی روستیک نیز به خوبی میتوانند این وظیفه را بر عهده بگیرند. چیدمان وسایل را در اطراف نقطه کانونی هم به صورت متقارن و هم به صورت نامتقارن میتوانید انجام دهید. زیرا در هر دو صورت نقطه کانونی و مرکزی است که اولین نظر را به خود جلب میکند.

 

 

از تاثیر مبلمان غافل نشوید

 

امروزه یکی از مهم ترین وسایلی که در هر خانه ای یافت میشود مبلمان است. انتخاب اصولی مدل مبلمان و نحوه چیدمان آن در دکوراسیون داخلی منزل مدرن بسیار تاثیر گذار است. استفاده از مبلمان سلطنتی و طرحدار برای فضاهای کوچک یک اشتباه جبران ناپذیر است. در مقابل استفاده از مبلمان ساده با رنگ های خنثی در کنار سایر المان ها میتواند یک هارمونی جذاب ایجاد کند. بنابراین انتخاب ابعاد و تعداد مبلمان را براساس متراژ فضای خود انتخاب کنید. اگر فضای کوچکی دارید استفاده از مبلمان L شکل برای شما یک انتخاب مناسب است.

فراموش نکنید که انتخاب میز جلو مبلی نیز به اندازه انتخاب مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه میز جلومبلی و میز عسلی های چوبی روستیک از طرفداران زیادی برخوردارند. طراحی این مدل میزها به شکلی است که علاوه بر ایجاد یک دکوراسیون شیک، حس و آرامش طبیعت را نیز در محیط ایجاد میکنند. اگر فضای کوچکی دارید از میزهای کم جا استفاده کنید. در غیر این صورت میتوانید از انواع میزهای مدرن بهره ببرید. به شما توصیه میکنیم برای داشتن یک دکوراسیون مدرن که چندین سال بتوانید از آن استفاده کرده و خسته نشوید، مبلمان و میزهای ساده را انتخاب کنید زیرا دنیای مد همه روزه در حال تغییر است. استفاده از مبلمان ترند که طراحی های شلوغ یا رنگ های خاصی دارند بعد از گذشت چند ماه برای شما تکراری و خسته کننده خواهند شد.

میز ناهار خوری مناسب برای دکوراسیون مدرن

 

یکی از پرکاربردترین وسایل در هر خانه که محلی برای قرار گرفتن اعضای خانواده در کنار هم طراحی شده است، میز ناهار خوری می باشد. فراموش نکنید که اساسی ترین اصل در دکوراسیون داخلی مدرن حفظ ظرافت در عین سادگی است. بنابراین استفاده از میزناهار خوری های چوبی منبت کاری شده به همراه صندلی های سلطنتی، میز ناهار خوری های شیشه ای با طرح های قدیمی و … نمیتوانند شما را به سمت دکوراسیون مدرن حرکت دهند. میز ناهار خوری چوبی روستیک از زیباترین و پرطرفدارترین انواع میز ناهار خوری مدرن است که به خوبی میتواند فضایی صمیمی و شیک برای شما ایجاد کند. میزهای روستیک با استفاده از اسلب های چوب با حفظ حالت طبیعی آنها ساخته میشوند. اسلب چوب اصطلاحی است که توسط هنرمندان به صفحه های طولی یا عرضی بریده شده از تنه درخت اطلاق میشود.

میز ناهار خوری های چوبی روستیک نسبت به میز ناهار خوری های چوبی ساده ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند که همین عامل جذابیت و زیبایی آنها می باشد. در مراحل طراحی و تولید میزهای روستیک هنرمندان تمام تلاش خود را به کار میگیرند که حالت طبیعی میز مانند لبه های ناهموار، طرح های لایه لایه و رنگ طبیعی چوب حفظ شود. بنابراین به جرئت میتوان گفت که این سبک از میزها متنوع ترین مدل ها را دارا بوده و هر محصول دارای طراحی یونیک و منحصر به فردی است. برای تولید میز ناهار خوری روستیک از انواع چوب های باکیفیت و زیبا مانند چوب درخت گردو، چوب افرا، چوب چنار، چوب سنجد و … استفاده میشود. امروزه هنرمندان زیادی مشغول فعالیت در این زمینه بوده و محصولات متنوعی تولید میکنند.

در کنار معرفی میزهای روستیک چوبی لازم است به میزهای چوبی رزینی نیز اشاره کرد. رزین اپوکسی یک ماده مصنوعی است که در ابتدا حالت آبکی و چسبنده دارد و پس از قرار گیری در شرایط دمایی محیطی خاص سفت، ضد آب و نفوذ ناپذیر میشود. تنوع رنگی رزین بسیار زیاد است و شما میتوانید میزهای چوبی با ترکیب رزین بی رنگ، آبی، مشکی، لاجوردی، طلایی و … را انتخاب کنید. برندها و سایت های مختلفی در زمینه تولید این سبک میزها مشغول فعالیت می باشند که از برترین آنها میتوان به سایت مبلمان زیست (زیست استودیو)، زد دیزاین و روستیک ایران اشاره کرد. این مجموعه ها به طور تخصصی در زمینه تولید انواع میزهای روستیک فعالیت داشته و محصولات بسیار زیبا و باکیفیتی را تولید میکنند.

 

 

پالت رنگی در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

 

انتخاب درست پالت رنگی از مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون مدرن می باشد. به طور کلی میتوان گفت برای داشتن یک دکوراسیون مدرن باید به دنبال رنگ های ساده و خنثی مانند سفید، طوسی و … باشید. استفاده از رنگ ها و طرح های پر زرق و برق شما را از هدفتان دور میکند. به همین دلیل است که در خانه های مدرن خبری از کاغذ دیواری های طرح دار و شلوغ نیست و دیوار سفید رنگ و ساده ترجیح داده میشود. ایتفاده از چندین قاب کوچک و بزرگ با طرح های مینیمال یا استفاده از یک تابلو بزرگ با طرح مدرن میتواند ترکیبی بینظیر و جذاب را در منزل شما ایجاد کند.

 

نکات تکمیلی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

 

استفاده از نور پردازی های مستقیم و غیر مستقیم را در دکوراسیون مدرن فراموش نکنید. نورپردازی های اصولی که روی قسمت هایی از دیوار، نقطه ای خاص از خانه و یا وسایل مشخصی ایجاد میشوند به شدت میتوانند در نتیجه نهایی تاثیر مثبتی داشته باشند. به طور کلی به شما توصیه میکنیم برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مدرن به دنبال وسایل ساده ای باشید که در عین ساده بودن دارای طراحی های خاصی هستند. به طور مثال استفاده از کتابخانه های چوبی فلزی روستیک در گوشه ای از خانه و قرار گرفتن المان هایی همچون شمع های ساده، گلدان های کوچیک و … در کنار کتاب ها میتواند ایده ی زیبایی برا منزل شما باشد. به یاد داشته باشید که در دکوراسیون مدرن وسایل غیر کاربردی جایی نخواهند داشت. به همین دلیل است که شما باید برای خرید المان های اصلی و پرکاربرد منزل مانند مبلمان و میزها دقت کافی به همراه انتخابی اصولی و هدفمند داشته باشید.

 

کلام پایانی

 

شما میتوانید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان از متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند درخواست کمک داشته باشید. که البته این کار مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد. در مقابل نیز میتوانید از مدل های موجود در اینترنت و بررسی محصولات مدرنی مانند میز ناهار خوری چوبی جدید مبلمان زیست، میزهای جلو مبلی، مبلمان مدرن و انواع میز جلو مبلی، قاب ها و مجسمه های دکوراتیو مدرن و … ایده گرفته و براساس سلیقه شخصی خود یک طراحی منحصر به فرد برای منزلتان داشته باشید.