هاستینگ سایت در سرور مجازی یا سرور اختصاصی، کدام بهتر است ؟

مقاله تبلیغاتی   هاستینگ سایت در سرور مجازی یا سرور اختصاصی، کدام بهتر است ؟ اگر سرانجام آماده شدید که وب سایت خود را راه ­اندازی کنید، احتمالاً به جرأت بتوان گفت که در مرحله­ بعد دنبال خرید هاست (میزبانی وب) خواهید بود. این مرحله برای مبتدیان این حوزه مشابه یک میدان جنگ می­باشد. یک […]

مقاله تبلیغاتی

هاستینگ سایت در سرور مجازی یا سرور اختصاصی ، کدام بهتر است ؟ | تکنا

 

هاستینگ سایت در سرور مجازی یا سرور اختصاصی، کدام بهتر است ؟ اگر سرانجام آماده شدید که وب سایت خود را راه ­اندازی کنید، احتمالاً به جرأت بتوان گفت که در مرحله­ بعد دنبال خرید هاست (میزبانی وب) خواهید بود. این مرحله برای مبتدیان این حوزه مشابه یک میدان جنگ می­باشد. یک واژه نامه متشکل از اصطلاحات جدید – یک هسته یا کِرنل به چه معناست؟! – و سَرنام یا مخفف­ هایی وجود دارد که انگار از آسمان افتاده ­اند. مفهومی که زیاد خواهید شناخت: میزبانی یا هست VPS است. آیا آماده هستید تمام اطلاعات مربوط به محیط میزبانی VPS را یاد بگیرید؟ اجازه دهید بررسی را شروع کنیم!

 

یک سرور مجازی اختصاصی VDS را تعریف کنید.

 

ابتدا، اجازه دهید مشخص کنیم که VPS در اصل مخفف چه عبارتی است – سرور خصوصی مجازی. به زبان ساده بخواهیم صحبت کنیم، یک سرور به کامپیوتری قدرتمند گفته می­شود که کلیه­ داده­ ها و فایل­های تشکیل دهنده­ وب سایت شما را ذخیره می­کند. زمانی که شخصی نام دامنه­ شما را در مرورگر وب خود تایپ می­کند، آن کامپیوتر قدرتمند وب سایت شما را در صفحه­ جستجوگر نشان می­دهد. اکنون نوبت جنبه­ مجازی است: VPS از فناوری مجازی سازی برای تفکیک آن سرور قدرتمندی که راجع بهش بحث کردیم به چندین سرور مجازی استفاده می­کند. به این موضوع اهمیت بدهید: این مورد یک قطعه سخت افزاری فیزیکی است که مانند سرورهای مجزای مختلف عمل می­کند. کلمه­ خصوصی دقیقاً به معنای خصوصی بودن است. سرور مجازی شما برای شما و مختص به شما رزرو شده است، پس نباید حافظه­ی RAM، CPU یا هر اطلاعات و داده­ دیگری را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

 

VPS چگونه کار می­کند؟

 

هاست یا میزبانی VPS تجربه­ یک سرور اختصاصی را شبیه ­سازی می­کند، حتی اگر هنوز هم سرور فیزیکی را با کاربران دیگر به اشتراک داشته باشید. تأمین کننده یا رساننده­ میزبانی وب شما، به کمک فناوری مجازی سازی، لایه ­ای مجازی را بر روی سیستم عامل سرور نصب می­کند. با تفکیک سرور در محفظه های مجزا با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر اجازه­ی نصب نرم افزار و OS خاص خودش را می­دهد. از آنجایی که یک VPS در سطح OS، فایل­های شما را از کاربران دیگر جدا می­کند، دقیقاً یک سرور خصوصی محسوب می­شود. این بدان معناست که وب سایت شما در محفظه­ ای ایمن مجهز به منابع سرور تضمین شده می­باشد – از جمله­ این منابع می­توان به حافظه، فضای دیسک، هسته­های CPU و غیره اشاره کرد. شما نباید هیچ یک از این منابع را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

VPS چگونه با میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی مقایسه می­شود؟

 

برای درک درست نحوه­ عملکرد VPS، لازم است با بعضی از اصول هاست یا میزبانی وب از جمله سایر برنامه ­های متداول آشنا شوید، در اینجا تفاوت­های مابین میزبانی اشتراکی، اختصاصی و VPS به صورت مختصر بیان می­شود.

 

۱- میزبانی اشتراکی

 

میزبانی اشتراکی رایج­ترین نوع میزبانی وب است و برای بسیاری از صاحبان وب سایت جدید، به خوبی عمل می­کند. زمانی که یک طرح میزبانی اشتراکی را می­خرید، منابع مهمی مانند CPU، RAM و فضای هارد دیسک را با استفاده از همان سرور با صاحبان وب سایت­های دیگر به اشتراک می­گذارید. اجازه دهید برای اینکه این مفهوم را کمی ساده­تر کنیم از یک مقایسه استفاده کنیم. یک سرور اشتراکی را مانند یک مجتمع گردشگری آپارتمانی فرض کنید و تمامی آپارتمان­ های دیگر به وسیله­ی مالکان وب سایت­های دیگر اجاره داده می­شوند. همه­ی شما به جایی برای زندگی نیاز دارید – درست مثل فایل­های وب سایتتان – اما بیرون رفتن به قصد خرید خانه­ای بزرگ خانوادگی برای نیازهایتان بسیار گران خواهد شد. به اشتراک گذاشتن تسهیلات و نواحی مشترک در یک بلوک آپارتمانی به کم کردن هزینه­ها کمک می­کند. همین قضیه در میزبانی اشتراکی نیز صدق می­کند. میزبانی اشتراکی تعداد کمی نقطه ضعف دارد، گرچه بیشتر به این خاطر است که در حال اشتراک گذاری منابع هستید. برای نمونه، اگر شخص دیگری در سرور اشتراکی شما سهم زیادی در ترافیک داشته باشد، می­تواند بر عملکرد وب سایت شما تأثیرگذار باشد. با این حال، اگر جدیداً وب سایت خود را راه­اندازی کرده­اید و حجم ترافیک زیادی ندارید، میزبانی اشتراکی بهترین روش برای آنلاین شدن است! دنبال یک طرح مقدماتی هستید؟ پکیج­های میزبانی اشتراکی مقرون به صرفه­ی ما را چک کنید.

 

۲- میزبانی اختصاصی

 

میزبانی اختصاصی نقطه مقابل میزبانی اشتراکی است. به جای ادغام منابع (و به اشتراک گذاشتن هزینه­ها) با سایر صاحبان وب سایت، یک سرور اختصاصی در اختیار دارید که تنها برای وب سایت شما رزرو شده است.

ظاهراً عالی است، موافقید؟ اشکال اینجاست که قیمت آن گرانتر است، اما شما کنترل 100 درصدی را بر روی منابع خود دارید و برای برآورده کردن نیازهای فردی خود می­توانید نرم افزار را سفارشی کنید. این نوع پکیج میزبانی برای وب سایتی که نیازهای فنی قوی دارد، بهترین گزینه است. برای مثال، میزبانی اختصاصی در صورتی می­تواند به درد شما بخورد که:

  • شما هر روزه مقادیر زیادی ترافیک دریافت می­کنید.
  • بایستی سیستم عامل خودتان را نصب کنید.
  • هزاران تراکنش مالی را مدیریت می­کنید.
  • وب سایت شما مستلزم نرم افزار سفارشی می­باشد.

آیا به راه­ حلی قدرتمند نیاز دارید؟ طرح­های میزبانی اختصاصی ما را بررسی کنید.

 

۳- میزبانی VPS

 

میزبانی VPS دقیقاً مابین اشتراکی و اختصاصی قرار می­گیرد. زمانی که شما VPS را انتخاب می­کنید، وب­سایت­های دیگری وجود خواهند داشت که روی همان سخت افزار شما میزبانی می­شود (سرور قدرتمندی که قبلاً در موردش بحث کردیم را به خاطر دارید؟) اما – و این دامنه­ای بزرگ است – وب سایت شما تنها دامنه­ای است که به بخش مجازی ویژه­ی شما اختصاص داده می­شود. و این بدین معناست که شما سیستم عامل، فضای ذخیره سازی اختصاصی، CPU قدرتمند، RAM قابل مقیاس و قابل ارتقاء و پهنای باند نامحدود خودتان را در اختیار دارید. با وجود یک VPS، تعداد زیادی از مزایای یک سرور اختصاصی را با قیمتی مقرون به صرفه به دست می­آورید. خلاصه اینکه، میزبانی VPS می­تواند ارزش تلاش و هزینه را تلاش داشته باشد.

 

 

چه زمانی باید به VPS سوئیچ کنید؟

 

بهترین روش برای ارزیابی اینکه آیا لازم است VPS را ارتقا دهید یا خیر، این است که وب سایت خود را سبک سنگین کنید. در ادامه هشت نشانه­ی مبرهن و واضح را می­بینیم که زمان مجازی شدن را برملا می­کند.

 

۱- نگران امنیت هستید

 

اگر به ویژگی­های امنیتی پیشرفته، قابلیت­های نظارتی ارتقا یافته، فضای پشتیبان گیری بیشتر، قابلیت اطمینان بهینه­ی وب سایت یا برنامه­ای جهت هرگونه پرداخت آنلاین نیاز دارید، شاید بخواهید از VPS استفاده کنید. با وجود VPS، منابع قابل اطمینانی به دست می­آورید و می­توانید روی ویژگی­های امنیتی درجه یک حساب باز کنید.

 

۲- تجربه­ ترافیک­های پرحجم را شروع کرده ­اید

 

اگر جدیداً وب سایت خودتان را راه­اندازی کرده­اید و ترافیکتان بسیار زیاد است، میزبانی اشتراکی راه­حلی ایده­آل می­باشد. با این حال، اگر مخاطبین وب سایت ما رفته رفته بیشتر می­شود، پیشنهاد می­شود که به فکر ارتقا باشید. شما نمی­خواهید ریسک کنید که وب سایتتان به کُندی اجرا شود یا اینکه بدتر از این، سرورتان از کار بیفتد، چرا که توانایی کنترل ترافیک را از دست می­دهد. اگر شما افزایش بازدیدکنندگان را پیش­بینی می­کنید، به خودتان کمک کنید و استراتژی میزبانی خود را به VPS تغییر دهید.

 

۳- وب سایت شما همیشه کُند کار می­کند

 

میزبانی اشتراکی برای وب سایت­هایی طراحی نشده که از حجم زیادی RAM استفاده می­کنند. با رشد وب سایتتان، و اضافه شدن مطالب بیشتری به سایت، می­بینید که زمان بارگیری وب سایتتان کاهش پیدا می­کند. به محض اینکه چنین چیزی رخ می­دهد، باید متوجه شوید که دارید به حداکثر محدودیت­های خود می­رسید. ارتقا به یک VPS به شما امکان مقیاس گذاری و ارتقای وب سایتتان را می­دهد بدون اینکه لازم باشد دغدغه­ی زمان کُند بارگیری داشته باشید.

 

۴- شما یک فروشگاه آنلاین دارید

 

زمانی که تصمیم می­گیرید یک فروشگاه آنلاین را برای خود اجرا کنید، همان لحظه­ای است که باید برنامه­ی میزبانی تان را ارتقا دهید. علت چیست؟ چرا که با وجود VPS، یک سرور مجازی ایمن و اختصاصی دارید که به احتمال بیشتری از تست انطباق PCI با موفقیت عبور کند. استاندارد امنیت داه­ی صنعت کارت پرداخت، به وسیله­ی مهم­ترین برندهای کارت اعتباری ایجاد شده تا محافظی در برابر سرقت اطلاعات و داده­های صاحبان کارت باشد. اگر از طریق یک درگاه پرداخت، کارت­های اعتباری را در وب سایت خود بپذیرید، بهتر است هرچیزی را که ایمنی اطلاعات مالی مشتریانتان را تضمین کند انجام دهید. از آنجایی که VPS نسبت به میزبانی اشتراکی ایمن­تر است، پس برای وب­سایت­های تجارت الکترونیک انتخاب بهتری محسوب می­شود.

 

۵- لازم است نرم افزار سفارشی خود را نصب کنید

 

میزبانی اشتراکی برای صاحبان وب سایتی مناسب است که سایت خود را با وردپرس یا سایر سیستم­های مدیریت محتوای رایج ایجاد می­کنند. با این حال، اگر به مرحله­ای برسید که در آن لازم باشد نرم افزار سفارشی را نصب کنید، از تنظیمات سرور سفارشی استفاده کنید، یا اینکه در هر برنامه­ی پیشرفته­ی دیگری شرکت کنید، آنگاه یک گزینه­ی میزبانی به شما توصیه خواهد شد که کنترل بیشتری در اختیارتان قرار دهد. به همین ترتیب، چندین برنامه­ی مالیاتی استاندارد، صدور صورتحساب، ساماندهی و دفترداری و سایر برنامه­های یکپارچه نیازمند دسترس پذیری بیست و چهار ساعته­ی سرور و همچنین اینترنت پرسرعت هستند. برای اجرای موفقیت آمیز این اپلیکیشن و برنامه­ها، به یک حساب میزبانی اختصاصی یا VPS توصیه نیاز خواهید داشت. اگر روی یک سرور اشتراکی وب سایت خود را اجرا می­کنید، تنها زمانی باعث ناامیدی تان می­شود که بدانید اقدامات پیشرفته ممنوع هستند یا اینکه اپلیکیشن­ها پشتیبانی لازم جهت درست کارکردن را ندارند. به جای اینکه با این مسئله­ی احتمالی سروکله بزنید، میزبانی تان را به روش VPS ارتقا داده، در نتیجه سریعاً کنترل بیشتری بر روی اقدامات برنامه­نویسی خود به دست می­آورید.

 

۶- شما به خطاهای سرور برخورد می­کنید

 

آیا اغلب با خطاهای «غیرقابل بودن سرویس»، هر خطای 50X یا «خطای سرور داخلی» مواجه می­شوید؟ زمانی که خطاها را می­بینید، احتمالاً مشتریان بالقوه­ی تان نیز این خطاها را مشاهده می­کنند. درحالی که می­توانید مسائل مدت از کار افتادگی را عیب یابی کنید، در صورتی که یک کسب­وکار آنلاین دارید، دیگر جایی برای خطاهای سرور وجود ندارد. از طریق ارتقا به VPS، از این مشکل جلوگیری کنید.

 

۷- بودجه ­تان محدود است

 

درحالی­که درست است که یک پکیج میزبانی اختصاصی می­تواند بسیاری از این مسائل موجود را حل کند، اما مهم است که در ذهن داشته باشید که یک طرح اختصاصی گزینه­ای بسیار گران­تر است. اگر لازم باشد پهنای باند خود را بهبود دهید، امنیت خود را افزایش دهید و حافظه­ی RAM بیشتری دریافت کنید، پس مقرون به صرفه­ترین گزینه انتخاب میزبانی VPS است.

 

۸- برای مشتریان خود وب­سایت­ هایی بسازید

 

آیا ساختن وب سایت برای مشتریان تان، بخشی از کار شماست؟ با وجود یک VPS، می­توانید تعداد نامحدودی دامنه را میزبانی کندی، درحالی­که تضمین کنید که حافظه­ی RAM کافی برای هر سایت وجود دارد که بتواند درست عمل کند.

 

چگونه بهترین طرح میزبانی VPS را برای وب سایت خود انتخاب می­کنید؟

 

حال که تعریف VPS و زمان ارتقای آن را یاد گرفتید، اجازه دهید در مورد این دو مسئله بحث کنیم: چه چیزی یک طرح VPS عالی ایجاد می­کند و چگونه بهترین رساننده­ی میزبانی وب پیدا می­شود. با تمام این اوصاف، به هیچ عنوان به وب سایت خود اعتماد نخواهید کرد، موافقید؟

 

سرویس­های VPS خودگردان در مقابل مدیریت شده

 

حین انتخاب میزبانی VPS، معمولاً دو نوع انتخاب دارید:

– سرویس VPS خودگردان (گاهی اوقات VPS مدیریت نشده نامیده می­شود)
– سرویس VPS مدیریت شده

 

در صورت انتخاب یک سرویس خودگردان، لازم است با مدیریت سرور، عیب یابی و مدیریت اپلیکیشن­ها، نرم افزار و سرویس­هایی که روی VPS تان نصب می­شود آشنا باشید. اگر با این مهارت­های ادمین آشنایی ندارید یا تنها می­خواهید شرکت میزبان تان به آن توجه کند، آنگاه انتخاب یک طرح VPS مدیریت شده عالی است. تمامی طرح­های VPS DreamHost کاملاً مدیریت شده هستند، به این معناست که لازم نیست نگران جزئیات فنی زیرساخت باشید و تنها روی چیزهایی تمرکز می­کنید که واقعاً اهمیت دارند: ایجاد محتوایی عالی برای وب سایتتان. اگر شما می­خواهید دسترسی روت (ریشه) را پیدا کنید، می­توانید میزبانی ابر DreamHost را انتخاب کنید.

سرور مجازی ایران

سرور مجازی اروپا

اگر به دنبال سرور مجازی یا سرور اختصاصی مناسب برای هاستینگ وب سایت خود هستید حتما توشن را امتحان کنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.