راهنمای خرید بهترین رک شبکه با ارزان‌ترین قیمت

راهنمای خرید رک شبکه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چطور یک رک شبکه ارزان ولی باکیفیت انتخاب کنیم. رک مدل‌ها و طرح‌‌های مختلفی دارد و برای انتخاب آن باید دقت کافی را به خرج دهید. شما می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی از ویژگی‌های یک رک و برندهای سازنده آن یک رک مناسب بخرید. خرید […]

راهنمای خرید رک شبکه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چطور یک رک شبکه ارزان ولی باکیفیت انتخاب کنیم. رک مدل‌ها و طرح‌‌های مختلفی دارد و برای انتخاب آن باید دقت کافی را به خرج دهید. شما می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی از ویژگی‌های یک رک و برندهای سازنده آن یک رک مناسب بخرید. خرید رک باید حتما از فروشگاه‌های معتبر باشد تا خیالتان از بابت کیفیت رک راحت شود. در اینجا ما به شما هر آنچه برای خرید رک نیاز دارید را نشان می‌دهیم.

 

رک شبکه چیست؟

 

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید رک شبکه بروید، بهتر است این تجهیزات را به درستی بشناسید. رک‌های شبکه به کابینت‌هایی گفته می‌شود که تمامی تجهیزات اکتیو اعم از سرور، سوئیچ، روتر و… را داخل آن قرار می‌دهند. کار یک رک علاوه بر مرتب‌سازی و مدیریت بهتر این تجهیزات، حفاظت از آن‌ها نیز هست. رک‌ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. سایز یک رک بیانگر ارتفاع آن است و آن را با واحدی به نام یونیت اندازه‌گیری می‌کنند که چیزی حدود 4.5 سانتی‌متر می‌شود. رک‌هایی که در بازار هستند بسته به نوعشان سایزی بین 4 تا 47 یونیت دارند.

 

عوامل مهم در خرید رک شبکه

 

  • موقع خرید رک شبکه شما باید حتما به چند فاکتور دقت کنید. اگر می‌خواهید یک انتخاب درست و هوشمندانه داشته باشید بهتر است تمامی ویژگی‌های گفته شده در پایین را برای رک مناسب خودتان در نظر بگیرید.
  • نوع رک: رک‌ها در سه نوع دیواری، ایستاده و اوتدور طراحی می‌شوند. که هر کدام سایزهای مشخصی دارند و برای فضاهای خاصی به کار می‌روند. معمولا برای فضاهای کوچک با تعداد تجهیزات کم، رک دیواری استفاده می‌شود. برای تجهیزات زیاد و فضاهای وسیع‌تر رک ایستاده مناسب‌تر است. رک‌های اوتدور نیز برای فضاهای بیرونی و محیط‌های تحت تاثیر عوامل فیزیکی استفاده می‌شود.
  • سایز رک: می‌توان گفت سایز رک مهم‌ترین عاملی است که باید موقع خرید به آن توجه شود. رکی که انتخاب می‌کنید، باید کمی از ظرفیت لازم برای تجهیزات بزرگ‌تر باشد تا در آینده بتوانید آن را گسترش دهید.
  • سیستم تهویه: از آنجا که عملکرد تجهیزات شبکه به خنک‌سازی و هوای تمیز داخل رک بستگی دارد؛ شما باید رکی بخرید که کار خنک‌سازی و تهویه‌ی هوا را به درستی انجام دهد.
  • ظرفیت رک: در نظر داشته باشید که موقع خرید رک باید حتما وزن تجهیزات داخل رک تخمین زده شود. چرا که رک باید مقاومت و توانایی لازم برای نگهداری این تجهیزات را داشته باشد.
  • ایمنی: از دیگر فاکتورهای مهم در خرید رک، ایمنی آن است. شما باید یک رک انتخاب کنید که به راحتی قابل دسترسی نباشد و هر کسی نتواند به تجهیزات داخل آن دست پیدا کند. بهتر است رک‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت جلو و عقب مجهز به قفل باشند تا از سرقت و دستکاری تجهیزات جلوگیری شود.
  • قیمت رک: قیمت یک رک بر اساس فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود که در این راهنمای خرید رک به برخی از آن‌ها پرداختیم. مهم‌ترین عواملی که روی قیمت رک تاثیر دارند، جنس بدنه، سایز، برند، متعلقات و تجهیزات جانبی و… هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که نباید کیفیت و کارایی را فدای خرید رک شبکه ارزان کنید.
  • برند رک: رک‌های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند. هر برندی ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این میان برخی برندها از نظر کیفیت و کاربرد معروف‌تر هستند. از مهم‌ترین برندهای رک در بازار ایران می‌توان به HPA، آمادسیستم، HPI، الگونت و… اشاره کرد.

 

خرید آنلاین رک

 

یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خرید رک شبکه، خرید آنلاین است. با خرید آنلاین شما به طیف وسیعی از انواع رک‌ها با برندهای مختلف دسترسی خواهید داشت. همچنین در این روش خرید این امکان برای شما فراهم می‌شود که محصولات برندهای مختلف را با هم مقایسه کرده و قیمت درستی از کالا به دست آورید. دسترسی تمام وقت به سایت‌های فروشگاهی از دیگر امتیازات این شیوه خرید محسوب می‌شود. اما نکته‌ی مهم انتخاب فروشگاه‌های معتبر برای خرید رک شبکه است تا کالایی اصیل با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

 

بهترین فروشگاه‌های خرید رک شبکه

 

در ادامه این راهنمای خرید رک شبکه با بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید رک شبکه اقتصادی و باکیفیت آشنا می‌شویم.

 

نت ران، فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه

 

نت ران اولین و معتبرترین فروشگاه تخصصی تجهیزات شبکه در ایران است که این محصولات را با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت عرضه می‌کند. در نت ران طیف وسیعی از رک‌های شبکه با قیمت و کیفیت تضمین شده در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید با خیالی راحت یک رک شبکه ارزان ولی باکیفیت و بااصالت را از فروشگاه نت ران تهیه کنید.

 

 

راهکار ما

 

فروشگاه اینترنتی دیگری که در زمینه‌ی فروش تجهیزات شبکه از جمله رک، فعالیت دارد، راهکار ما است. این فروشگاه نیز به شما امکان جستجوی محصول و مقایسه قیمت را می‌دهد و می‌توانید رک‌هایی از برترین‌ برندهای موجود در بازار با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

نود شاپ

 

یکی دیگر از فروشگاه‌های تجهیزات شبکه که در زمینه‌ی تولید انواع تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه فعالیت دارد، نود شاپ است. شعار نود شاپ «آگاهی بیشتر و خرید بهتر» است و با ارائه‌ی ضمانت‌نامه‌های مطمئن کیفیت محصولاتش را تضمین می‌کند.

 

نت یک

 

از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی باتجربه در حوزه فروش رک شبکه، نت یک است که به شما انواع رک شبکه ارزان و باکیفیت را ارائه می‌دهد. در این فروشگاه نیز شما امکان مشاهده محصولات مختلف و انتخاب بهترین گزینه‌ها را خواهید داشت.

 

هزارسو

 

هزارسو نیز از مراکز خرید رک شبکه در بستر اینترنت است که تجربه‌ی یک خرید مطمئن را برای شما به ارمغان می‌آورد. در هزارسو شما می‌توانید با انتخاب محصول و تماس با واحد فروش، قیمت آن را استعلام کرده و از موجودی آن اطلاع پیدا کنید.

 

نت شبکه

 

از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که به صورت تخصصی به فروش تجهیزات شبکه می‌پردازد، نت شبکه است. این فروشگاه با فروش محصولات به صورت قیمت‌های رقابتی و ارسال سریع آن‌ها سعی در جلب رضایت مشتریانش دارد. همچنین فروشگاه یک هفته برای ضمانت ارسال کالای صحیح در نظر گرفته تا در صورت ارسال اشتباه، امکان تعویض برای مشتریان فراهم شود.

 

چطور یک خرید آنلاین مطمئن داشته باشیم؟

 

در بخش‌های قبلی به عنوان راهنمای خرید رک شبکه نکات مهم موقع خرید را اشاره کردیم. اما برای خرید اینترنتی لازم است که شما به نکاتی توجه کنید. اولین و مهم‌ترین چیز نماد ثبت سایت است که باید معتبر باشد. بعد از آن نیز باید در هنگام خرید به ویژگی‌های اصلی کالا دقت کنید تا محصول درستی انتخاب کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مدل و نوع رک
  • سایز رک
  • متعلقات
  • ایمنی
  • ظرفیت داخلی رک
  • وزن رک
  • جنس بدنه
  • برند رک
  • قابلیت‌هایی مثل تهویه، نور داخل رک و قابلیت جابجایی

 

حرف آخر

 

با کمک راهنمای خرید رک شبکه شما می‌توانید یک رک شبکه ارزان قیمت ولی باکیفیت و کاربردی بخرید. انتخاب رک شبکه مناسب کار ساده‌ای نیست و باید با دقت تمام انجام شود. شما باید علاوه بر در نظر گرفتن سایز و جنس رک، به فاکتورهایی مثل ایمنی، ظرفیت و سایر امکانات لازم توجه کنید. همچنین برای خرید رک فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین مطمئنی را انتخاب کنید تا خریدی مطمئن و باضمانت داشته باشید.

 

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.