مقاله تبلیغاتی

دولت آباد؛ محله ای برای رستوران های عربی تهران

در شهر بزرگ تهران می‌توان شاهد حضور رستورانهای بسیار متنوع بود که منویی به غیر از غذاهای ایرانی را ارائه می‌دهند. این رستوران‌های غذاهای بین المللی به عنوان میزبان فرهنگ غذایی کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند. از جمله معروفترین آنها می‌توان به رستوران‌های ارائه دهندهی غذاهای عربی اشاره کرد. با وجود استقبال زیاد از تنوع خوردنی‌ها […]

در شهر بزرگ تهران می‌توان شاهد حضور رستورانهای بسیار متنوع بود که منویی به غیر از غذاهای ایرانی را ارائه می‌دهند. این رستوران‌های غذاهای بین المللی به عنوان میزبان فرهنگ غذایی کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند. از جمله معروفترین آنها می‌توان به رستوران‌های ارائه دهندهی غذاهای عربی اشاره کرد. با وجود استقبال زیاد از تنوع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های عربی و لبنانی، روز به روز شاهد افزایش مجموعه های سرو آنها هستیم.

اما قطعا تمام رستوران های عربی تهران دارای کیفیت و مطلوبیت طعم نیستند. در ادامه به چندین مورد اشاره خواهیم کرد که توانسته‌اند رضایت مشتریان زیادی را جلب نمایند. اگر شما هم دوست دارید تجربه طعم‌های مختلف، به‌خصوص غذاهای عربی را بچشید، برای شناخت بهترین رستوران عربی تهران در حوالی دولت آباد با ما همراه باشید.

رستوران موسوی

در محله‌ی دولت آباد تهران می‌شود تعداد فراوانی رستوران مشاهده کرد که در منوی آنها، انواع مختلفی از غذاهای عربی و لبنانی موجود است. رستوران موسوی نیز به عنوان یکی از رستوران‌های عربی در این محل فعال است. این رستوران با ظرفیت ۱۵۰ نفر و در ساعات ۱۱ تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۲ پذیرای مشتریانی است که از میل کردن غذاهای اصیل عربی لذت می‌برند. از نظر ظاهری، رستوران طراحی خاصی ندارد و بیشتر شما را یاد رستوران‌های میان راه می‌اندازد. اما طبق نظرسنجی‌های موجود بسیاری از مشتریانش، از طعم و حجم غذا احساس رضایت داشتند.

یکی از ویژگی‌های رستوران موسوی، امکان سفارش غذا به صورت بیرون بر و غیر حضوری است. پیک در محدوده رایگان و برای دیگر نقاط با توجه به مسافت تعیین می‌گردد. اگر بخواهیم برای تست غذاهای هر کشوری به آنجا سفر کنیم قطعا، وعده غذایی گران قیمتی را تجربه خواهیم کرد. یا می‌توان بلیط هواپیما تهران بغداد تهیه کرد و در شهری عربی، غذای عربی میل نمود و یا از میان رستوران‌های مخصوص غذاهای عربی، بهترین را انتخاب کرد. یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها، رفتن به رستورانهای بین المللی است که در کشور خودمان ایجاد شده اند. برای رفتن به رستوران موسوی می توانید از آدرس زیر کمک بگیرید.

آدرس رستوران موسوی: دولت آباد، بین فلکه دوم و سوم، خیابان شهید مرادی، بازارچه هجرت، پلاک ۵۴

تلفن تماس: 02133754470

برکات لیالی لبنان‌، رستوان عربی معروف دولت آباد

این رستوران که بسیاری از غذاهای اصیل عربی از جمله انواع پیتزای بعلبکی، شاورما، فلافل عربی و لبنانی و سمبوسه را در منوی خود ارائه می‌ دهد، نیز در محله دولت آباد واقع شده است. این رستوران می تواند گزینه ای مناسب برای مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما نجف تهران به این شهر سفر کرده‌اند، باشد. از ویژگی‌های این رستوران، پذیرایی در محیط بسیار تمیز با دکوراسیون زیبای داخلی و محیط خارجی البته در فصول گرم سال بوده است. از نظر کیفیت و قیمت، از دیدگاه بسیاری از کاربران بسیار مناسب و قابل قبول ثبت شده است. ساعت کار این رستوران از ساعت ۱۴ تا ۲۳ است.

آدرس برکات لیالی لبنان: فلکه دوم دولت آباد، خیابان مرادی، خیابان اشتری، روبروی پارک هجرت

شاورما و فلافل سادات

شاورما و فلافل سادات

اغلب کسانی که به غذای عربی علاقه مند هستن نام شاورما و فلافل را بارها شنیده و مزه ی آن را تست کرده‌اند. یکی از رستورانهای محله‌ی دولت آباد که می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته این نوع غذاها را سرو کند، رستوران سادات است. محیطی معمولی اما تمیز که امکان ندارد هنگام مراجعه به آن، صفی از چند مشتری را درب آن مشاهده نکنید. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند باغ تالار و بوستان توسکا و بیمارستان حضرت صدیقه زهرا (س) قرار گرفته است.

آدرس فلافلی سادات: دولت آباد، خیابان داوودی، خیابان گل دادور، خیابان هوشمند

رستوران لیالی لبنان

این رستوران نیز از جمله رستوران هایی است که با منوی عربی در حال فعالیت است. از نظر موقعیت به دو مکان مهم یعنی بیمارستان خیریه صدیقه الزهرا (س) و پاساژ مروارید نزدیک است. انواع شاورما، پیتزا و سایر غذاهای عربی در کنار نوشیدنی های مخصوص، همگی در منوی این رستوران گنجانده شده‌اند. در فصول گرم سال، محیط بیرون رستوران هم با صندلی و آفتابگیر، برای پذیرایی از مشتریان فراهم است.

آدرس رستوران لیالی لبنان: دولت آباد، خیابان مرادی، خیابان اشتری

لیالی لبنان

شاورما سان وی

از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا اندکی پس از نیمه شب, در یکی از غذاخوری های خوب منطقه دولت آباد می‌توانید مزه‌ی یک غذای عربی عالی را بچشید. در منوی رستوران سان وی می‌توان انواع شاورما، صحن شاورما، بعلبکی و غیره را دید. امکان پذیرایی حضوری و سفارش غیر حضوری از این رستوران عربی مهیا است. از بابت دسترسی به پارکینگ یا  وسایل حمل و نقل عمومی، این مجموعه در بهترین نقطه قرار دارد.

آدرس رستوران عربی سان وی: تهران، دولت آباد، خیابان ری، خیابان قدس

فلافل ارم

اگر پس از یک بازارگردی حسابی در پاساژ ارم، احساس کردید یک غذای عربی می‌تواند خستگی شما را به در کند، می‌توانید به فست فود ارم در همان نزدیکی مراجعه کنید. طبق نظر کاربران این مجموعه از نظر کیفیت غذا و هزینه در سطح مطلوبی قرار دارد، اما محیط پذیرایی لازم است بزرگتر و با گنجایش بیشتری تعبیه شود.

آدرس فلافل ارم:  بلوار دولت آباد، خیابان قدس، آقابابایی، مجتمع ارم، بلوک ۱شرقی، پلاک ۱۱۴

رستوران بعلبک لبنان

یکی دیگر از رستوران‌های محله دولت آباد که غذاهای عربی ارائه می‌دهد، رستوران بعلبک لبنان است. این رستوران وسعت بزرگی ندارد اما با این وجود توانسته جوابگوی حجم بالای سفارشات خود باشد. انواع بعلبک گوشت و مرغ، شاورما و فلافل عربی در لیست منوی این مجموعه وجود دارد. اگر قصد تردد با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس را دارید، این رستوران در بهترین نقطه دسترسی قرار گرفته است. علاوه بر این، مجموعه بعلبک لبنان از سیستم بیرون بر غذا نیز برخوردار است.

آدرس رستوران بعلبک لبنان: محله دولت آباد، بلوار بروجردی، کنار‌گذر بروجردی خیابان قدس

رستوران ویکولند

شاید وقتی از بازار روز محله ی دولت آباد گذر کردید، نام رستوران ویکولند هم از مقابل دیدگان شما گذشته است. این مجموعه ی معروف در ارائه غذاهای عربی، که به صورت شبانه روز به مشتریان خود سرویس می‌دهد، توانسته نام و آوازه ی خوبی از خود اشاعه نماید. علاوه بر صرف غذا در محل می‌توانید از سیستم سفارش غیر حضوری نیز استفاده نمایید. بسیاری از نظرات مشتریان این مجموعه حاکی از رضایت نسبت به طعم غذا، پاکیزگی فضا و اخلاق پرسنل بوده است.

آدرس: تهران، دولت آباد، خیابان دهخدا، تقاطع خیابان اربابی و قدس

تلفن تماس: 02136913001

 وب‌سایت رسمی: wikoland.com

رستوران بعلبکی

فست فود جوادین

در منطقه ای که بسیاری از رستورانهای آن، انواع غذاهای عربی ارائه می‌دهند، یافتن بهترین مورد، قطعا برای بسیاری از مشتریان چالش برانگیز است. از جمله فست فودهای عربی محدوده دولت آباد فست فود جوادین بوده است. با این که محلی برای نشستن موجود نیست اما مشتریان با صفی طولانی، سعی دارند از این مجموعه غذا تهیه کنند.

آدرس:  قدس، بین پنجاه و هفتم و پنجاه و ششم

 تلفن تماس: 09194408561

 وب‌سایت رسمی: javadein.ir

آشنایی با غذاهای معروف عربی

در زمان مراجعه به مجموعه های ارائه دهندگان انواع غذاهای عربی، قطعا با یک منو مواجه خواهید شد که به زبان عربی نوشته شده می‌باشد. در چنین شرایطی قطعا گیج خواهید شد که کدام یک می تواند با ذائقه ی شما همخوانی بیشتری داشته باشد. برای شما قطعا لازم است که قبل از مراجعه به رستوران‌ها و فست فودهای عربی، درباره‌ی بهترین غذای عربی تهران اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه چند نمونه غذای مخصوص عربی را معرفی خواهیم کرد:

شاورما

شاورما، دجاج یا شاورمای لبنانی از جمله غذاهایی است که در ایران بسیار مورد توجه قرار دارد. ماده اصلی این غذای خوشمزه گوشت بره، گوسفند، بز، مرغ، بوقلمون، گاو، گوساله یا ترکیبی از آن‌هاست. نحوه ی پخت آن بی شباهت به کباب ترکی نیست. یعنی گوشت در تمام طول مدت مد نظر بر روی سیخ در حال پختن است. در هر مرحله‌ای از سرو، قطعاتی به صورت تراشه ای از آن جدا می گردد.در نهایت قسمت های زیرین نیز به تدریج مورد پخت قرار میگیرد. بی شک چنین نحوه‌ی  پختی نتیجه‌ای لذیذ به همراه دارد. این فست فود عربی در داخل نانی به عنوان پیتا قرار گرفته و تنهایی یا به همراه سس یا سالاد سرو می‌شود. در بسیاری از رستوران عربی در تهران میتوانید شاورما میل نمایید.

کرسپی

از جمله فست فود های معروف عربی، کرسپی بوده که ماده اصلی آن گوشت مرغ است. فیله های مرغ که پس از آبپز شدن در خمیری مایع مانند، غلتانده شده و با کورن فلکس یا آرد پانکو آغشته میگردد و در نهایت در روغنی داغ سرخ می‌گردد. طعم این مرغ سوخاری به سبک عربی به قدری بی نظیر است که قطعا از شما یک مشتری ثابت خواهد ساخت.

فلافل

یکی دیگر از غذاهای مخصوص عربی که بسیاری با آن آشنایی دارید فلافل است که در عربی به آن باجیه نیز می‌گویند. این غذا از ترکیب نخود پوره شده، ادویه و مقداری آرد تهیه می گردد. به دلیل ارزش غذایی بالایی که نخود دارد بسیار برای آن خواص گوناگون ذکر شده است. در کشورهای عربی معمولا فلافل رنگی سبز دارد که به دلیل استفاده از باقلا یا شوید است. در رستوران های عربی فلافل را به صورت ساندویچ با نان پیتا یا باگت یا تک به همراه انواع سس تند سرو می‌کنند.

فطایر

این غذا نیز از جمله مواردی است که علاوه بر اعراب، سایر ملت‌ها نیز از میل کردن آن لذت می‌برند. اساس آن بر پایه گوشت بوده و همراه با اسفناج یا پنیر فتا و عکاوی آماده می شود. حالتی شبیه به پیراشکی بزرگی دارد که به همراه چاشنی و سس مخصوص سرو می‌شود.

حمص

در ایران به این غذا که خواستگاهی عربی دارد، نخود و ارده هم می‌گویند. این خوراک خوشمزه از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له‌ شده تهیه می‌شود و غالبا به عنوان پیش غذا میل می شود. اگر گیاه خوار بوده و در یک رستوران عربی خواهان یک غذای مناسب روحیات خود هستید، حمص مناسب ترین گزینه خواهد بود. مقدار فراوانی آهن، ویتامین C، ویتامین ب۶، فیبر و پروتئین حاکی از ارزش غذایی بالای حمص است.

رستوران بعلبکی

بعلبکی

امروزه طرفداران پیتزا در میان غذاهای فست فودی بیش از پیش شده است. اگر به دنبال یک پیتزا به سبک عربی هستید اما با ظاهری متفاوت‌، نام بعلبکی را به خاطر بسپارید. ترکیبات این غذا گوشت چرخ کرده، ژامبون، تکه‌های مرغ گریل شده، فلفل دلمه، پنیر پیتزا و چاشنی مخصوص است که در لایه از خمیر پوشانده می‌شود. قرار گیری بعلبکی در میان منوی فست فودهای عربی از استقبال بی نظیر و بیشتری در میان سایر غذاهای عربی برخوردار شده است.

کبه

این غذای خوشمزه عربی که همانند یک توپک گرد یا بیضی شکل سرو می شود بسیار در میان ایران محبوب می‌باشد. پایه خمیر کبه، برنج کته شده و مواد میانی آن انواع گوشت است که به صورت چرخ شده، درآمده باشد. همانند فلافل، کبه نیز در روغن سرخ میشود و به تنهایی یا همراه نان میل میشود.

سالاد فتوش

اگر در رستوران یا فست فودهای  عربی، ترجیح میدهید به همراه غذا یا به عنوان یک وعده غذایی، سالاد عربی میل نمایید، می توانید سالاد فتوش سفارش دهید. ترکیبات این سالاد بر پایه کاهو، گوجه، خیار، پیاز، تربچه، نان تست و سس است که طعمی فوق‌العاده دارد.

کوفته

در ایران شهرهایی وجود دارند که کوفته های مختلفی را به عنوان یک غذای مخصوص خود تهیه میکنند. در کشورهای عربی نیز شاهد نوعی کوفته هستیم که به کوفته عربی شهرت دارد. این غذای خوشمزه با ظاهر جذاب، دارای ترکیباتی شامل گوشت چرخ‌کرده، انواع ادویه، سیر، سبزیجات ، رب انار و برنج یا بلغور گندم بوده است. همانند کوفته های ایرانی به صورت دایره یا بیضی با سس غلیظ شده سرو میشود و طعم فراموش ناشدنی دارد.

مناقیش

شاید مناقیش در دید اول با پیتزا اشتباه گرفته شود و این به دلیل شباهت ظاهری دو غذا است. ترکیبات تشکیل دهنده ی مناقیش خمیر با ادویه زعتره، پنیر، کشک، اسفناج و گوشت چرخ‌کرده بوده و برای وعده صبحانه یا نهار انتخاب می‌شود.

فاروج مشوی

تکه های ران مرغ یا کتف است که با پوست در سماق و لیمو طعم‌دار شده و به صورت گریل یا کبابی سرو می‌گردد. از طعم بی نظیر آن در بسیاری از کافه رستوران های عربی در تهران لذت ببرید.

سالاد تبوله

این سالاد بسیار معروف عربی که محبوبیت زیادی دارد را می‌توانید در بهترین رستوران لبنانی تهران سفارش دهید. ترکیبات اصلی این سالاد، بلغور گندم ، پیازچه، خیار، نعناع و جعفری خرد شده، گوجه، روغن زیتون و آبلیمو است. حتما در کنار سایر غذاهایی که میل میک‌نید از طعم بی نظیر این سالاد غافل نشوید.

رابطه ی محله دولت آباد با غذاهای عربی

حال که اطلاعات کاملی از معروفترین غذاهای عربی و چند رستوران عربی در اختیار شما قرار گرفت، ممکن است این سوال مطرح شود که چرا محله دولت آباد، برای چشیدن انواع غذاهای لبنانی و عربی مشهورتر از سایر نقاط شهر تهران است؟ در جواب باید گفت که: در زمان حکومت صدام حسین در کشور عراق، به دلیل فشارهای فراوانی که بر شهروندان این کشور حاکم بود، تعدادی از آنها به سایر کشورها از جمله ایران مهاجرت کردند.

تعدادی از این اعراب مهاجر در منطقه ی دولت آباد شهر تهران ساکن شدند. برای آنها سخت بود که از دیار خود دور باشند و به همین جهت تصمیم گرفتند محله را به همان سبک دربیاورند. هنوز با گذشت چندین سال از ماجرای مهاجرت، وارد محله دولت آباد که می‌شوید پوشش و زبان ساکنان، در کنار دیوار نوشته‌ها و تابلوی مغازه‌ها به زبان عربی و حضور رستورانهای عربی، قطعا این گونه تداعی می‌کند که وارد یکی از شهرهای عربی شده اید. به دلیل این که غالب رستوران داران این منطقه، اعراب اصیل هستند، غذاهایی که ارائه می‌دهند نیز به دستور ساخت اصلی بسیار نزدیک است. این گونه شد که امروزه تهرانی‌ها و مسافران به این شهر، برای چشیدن طعم بی نظیر انواع غذای عربی تهران به این محله گذر می‌کنند.

سخن آخر

قطعا فرهنگ غذایی کشور ایران دارای تنوعی بی نظیر و مثال زدنی است. اما ذائقه بسیاری این گونه می‌پسندد که طعم غذاهای سایر کشورها را نیز امتحان کنند. یکی از پرطرفدارترین غذاهای بین المللی، غذاهای عربی هستند که با انواع مواد غذایی سالم تهیه می‌شوند. اگر در تهران ساکن هستید که پیش‌تر راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه دادیم. اگر هم تصمیم سفر به این شهر را دارید، یوتراوز برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل همراه با تخفیف، همراه شماست.