بهترین دوربین مداربسته داهوا برای باغ و ویلا

مراقبت از باغ و ویلا یکی از چالش های صاحبان این نوع املاک است. دوربین داهوا از جمله تجهیزات امنیتی است که افراد برای بالا بردن امنیت و افزایش آرامش خود از آن بهره می برند. با توجه به نوع فضا و کاربری، نوع دوربین مداربسته تعیین می شود. مدل و ویژگی های آن براساس […]

مراقبت از باغ و ویلا یکی از چالش های صاحبان این نوع املاک است. دوربین داهوا از جمله تجهیزات امنیتی است که افراد برای بالا بردن امنیت و افزایش آرامش خود از آن بهره می برند. با توجه به نوع فضا و کاربری، نوع دوربین مداربسته تعیین می شود. مدل و ویژگی های آن براساس نیاز و اولویت ها و استانداردهای این حوزه مشخص می گردد. این که کدام نوع دوربین با چه قابلیتی می تواند اهداف نظارتی شما را پوشش دهد، بسیار مهم است. در این مقاله سعی داریم شما را برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای باغ و ویلا راهنمایی کنیم.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در باغ

دوربین های مداربسته یکی از بهترین ابزار برای پیش گیری از سرقت از باغ است. در بسیاری از باغ ها و فضاهایی مانند آن افراد به طور دائم در محل حضور ندارند و گاهاً در مدت نسبتاً طولانی ممکن است خالی از سکنه باشند. چنین شرایطی افراد سودجو و مجرم را به رفتن در این اماکن جهت سرقت ترقیب می کند. البته در برخی موارد حضور نگهبان و سرایدار می تواند برای عامل مهمی در جلوگیری از سرقت باشد. اما همه مالکان امکان استخدام نگهبان و سرایدار را ندارند. ضمن اینکه سارقین همیشه از غفلت افراد به نفع اهداف شوم خود بهره می برند. کافیست نگهبان خسته بوده و به خواب رود و…

بنابراین نصب دوربین مداربسته در چنین مکان هایی برای نظارت بر آنجا بسیار کمک کننده و مفیدتر است. نصب دزدگیر در مقایسه با دوربین مداربسته ممکن است بنظر بهتر باشد. البته بررسی دقیق این موضوع که دوربین بهتر است یا دزدگیر از حوصله این مطلب خارج است. اما به طور کلی وجود دوربین در کنار دزدگیر نقش مکمل را بازی می کند. دزدگیر هشدار می دهد اما ممکن است این هشدار کاذب بوده و بر اثر حرکت حیوان و یا ورود افراد مجاز به اشتباه به صدا در آمده باشد. وجود دوربین کمک می کند تا تصاویر محل دیده شده و از دقت آلارم دزدگیر اطمینان حاصل کنید. وجود تصویر سارقان و ثبت عملکرد آنها کمک زیادی به شناسایی و دستگیری آنها می کند.

قیمت دوربین مداربسته داهوا مناسب باغ و فضای باز

از اولین موضوعاتی که خریداران دوربین مداربسته باید در نظر بگیرند این است که چقدر بودجه برای این کار قرار داده اند. میزان بودجه ای که شما برای خرید و راه اندازی سیستم مداربسته در نظر می گیرید متاثر از عوامل مختلفی مانند قیمت دوربین داهوا، تعداد دوربین های مورد نیاز، نوع دوربین داهوا و… خواهد بود. به علت وجود مجموعه ای از فضاهای مسقف و باز در باغ، نوع دوربین مداربسته برای هر فضا متفاوت است.

اغلب از دوربین های دام برای محیط های بسته و سرپوشیده استفاده می شود. این نوع دوربین کمتر جلب توجه می کند و محل نصب آنها چندان در دسترس نیست که مورد آسیب قرار بگیرد. در فضاهای باز و بیرون ویلا با دوربین های بولت نظارت می شود. این نوع از دوربین های به خاطر شکل ظاهری راحت تر روی دیوار و بالای آن نصب می شود. پیشنهاد می کنیم برای جانمایی و برآوردی از تعداد دوربین های مورد نیاز از کارشناسان این زمینه مشاوره بگیرید.

قیمت دستگاه ضبط DVR داهوا

با توجه به قیمت دی وی ار داهوا و ان وی ار داهوا کدام دستگاه ضبط برای باغ مناسب تر است؟ سیستم های مداربسته در هر دو تکنولوژی آنالوگ HD و تحت شبکه می توانند برای باغ مناسب باشند. اما کدام بهتر است به چند عامل بستگی دارد. از جمله بودجه ای که برای این منظور کنار گذاشته اید. سیستم های تحت شبکه از قیمت بالاتری برخوردار هستند بنابراین هزینه تمام شده بالاتری دارند. با این حال در برخی مواقع هزینه راه اندازی سیستم آنالوگ اچ دی بیشتر از سیستم IP می شود. به علت کابل کشی بیشتر و یا هزینه تجهیزات اضافی مورد نیاز و آماده سازی بستر نصب و… ممکن است چندان مقرون به صرف نباشد. به همین دلیل با نظر کارشناسان سیستم مناسب تر برای شما انتخاب می شود.

ویژگی های دوربین مناسب ویلا و فضای باغ

·      فضای تحت نظارت

با توجه به اینکه چه فضایی قرار است توسط دوربین تحت نظارت قرار بگیرد میدان دید یا زاویه دوربین مشخص می شود. به عنوان مثال می خواهید فضای مربعی شکلی را نظارت کنید در صورتی این محوطه چندان وسیع نباشد یک دوربین با لنز ثابت و زاویه دید 90 تا 100 درجه گزینه مناسبی است. اما اگر فضای مورد نظر شما باریک است مانند راهرو یا سالن های باریک دوربین با زاویه دید 60 تا 70 درجه مناسب ترند. در صورتی که فضا وسیع باشد از چند دوربین برای پوشش کلی محوطه در نقاط مختلف استفاده می شود. همچنین با استفاده از دوربین های وریفوکال می توانید روی سوژه های مورد نظر زوم کنید و تصویر را از نزدیک تر مشاهده نمایید.

·      وضوح تصویر دوربین

وضوح تصویر برای شما چقدر کافیست؟ اگر جزئیات تصویر چندان اهمیتی ندارد دوربین های 1 و 2 مگاپیکسل کیفیت خوبی ارائه می دهند. در صورتی که جزئیات برای شما مهم هستند به عنوان مثال پلاک خودرو در فاصله دور و یا چهره فردی که از دوربین فاصله بیش از 10 متر دارد، دوربین با وضوح بیشتر را انتخاب کنید. دوربین های مداربسته داهوا از کیفیت 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل تولید و به بازار عرضه می شوند. بنابراین به راحتی می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

·      دید در شب

قابلیت دید در شب در دوربین های مداربسته داهوا با فناوری های مختلفی تعبیه شده است. تصویربرداری در شب به ویژه در باغ و ویلا از کاربردهای مهم دوربین مداربسته است. فناوری های مختلف دید در شب کیفیت تصویر متفاوتی ارائه می دهند. بنابراین با توجه به اهداف خود می توانید این فناوری ها را انتخاب کنید. برخی از آنها تصویربرداری به صورت رنگی در شب و شرایط کم نور را نیز فراهم می کنند.

·      شرایط آب و هوایی

اغلب باغ ها و ویلاها در شرایط اقلیمی ویژه ای ساخته می شوند. برای رشد گیاهان و درختان، نور خورشید و رطوبت از ارکان اصلی هستند. دوربین مداربسته ای که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرد و یا در شرایط آب و هوایی شرجی نصب شده است باید مقاومت خوبی داشته باشد. استانداردهایی برای دوربین مداربسته تعریف شده است این میزان مقاومت را مشخص می کند. با مراجعه به مشخصات فنی دوربین می توانید از مقاوم بودن دوربین در این شرایط آگاه شوید.

·      تشخیص حرکت

یکی از قابلیت های کاربردی در باغ می تواند تشخیص حرکت باشد. به این ترتیب در زمان های خاص شما می توانید در صورت حرکت، ورود افراد غیر مجاز از آن مطلع شوید و تصاویر آن را ثبت کنید.

·      سایر ویژگی ها

با توجه به تعداد دوربین تا حدودی میزان فضای ذخیره سازی مشخص می شود. با این وجود در صورتی که نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارید از میان مدل های مشخص شده گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. قابلیت های بهبود تصویر در شرایط نوری خاص از ویژگی های دوربین مداربسته است که موجب ارائه تصویر بهتر می شود. به مثال در زمانی که نور شدید خودرو به لنز دوربین می تابد و یا محیط دارای دو سطح نور کم و بسیار زیاد است. در این شرایط تصویر به جای تاریک شدن و یا سفید شدن بیش از اندازه تعدیل می شود.البته برای خرید دوربین مداربسته موارد دیگری را نیز باید مدنظر قرار دهید که پیشنهاد می کنیم در این ارتباط با کارشناسان و متخصصین مشورت کنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.