نمره آیلتس چگونه محاسبه می‌شود؟

یکی از راه‌های نشان دادن تسلط به هر مهارتی این است که مدرکی دریافت کنید که در آن میزان تسلط شما در آن مهارت نشان داده شده باشد. این امر برای زبان انگلیسی نیز صادق است. اگر هدف شما تحصیل، کار یا زندگی در کشورهای انگلیسی‌زبان است، به یک گواهی برای تایید مهارت‌های زبان انگلیسی […]

یکی از راه‌های نشان دادن تسلط به هر مهارتی این است که مدرکی دریافت کنید که در آن میزان تسلط شما در آن مهارت نشان داده شده باشد. این امر برای زبان انگلیسی نیز صادق است. اگر هدف شما تحصیل، کار یا زندگی در کشورهای انگلیسی‌زبان است، به یک گواهی برای تایید مهارت‌های زبان انگلیسی خود نیاز دارید.

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان است که مورد تایید سازمان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان مانند کانادا، انگلستان، استرالیا و … است. در این آزمون هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه در زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. معمولا زمان این آزمون حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است. اما نمره‌دهی این آزمون چگونه است؟ نمراتی که داوطلبان در این آزمون کسب می‌کنند، نشان‌دهنده چه چیزی است؟ چه نمره‌ای در این آزمون مناسب محسوب می‌شود؟

اگر در تعیین سطح آیلتس یا ماک آیلتس شرکت کنیم، در صورت کسب چه نمره‌ای، می‌توانیم به نتیجه آزمون آیلتس خود امیدوار باشیم؟ اگر شما هم درباره شیوه نمره‌دهی آزمون آیلتس کنجکاوید و به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، این مقاله برای شما است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سیستم نمره‌دهی آیلتس چگونه است؟

آیلتس آکادمیک و جنرال دارای چهار بخش است و شما برای هر بخش یک امتیاز جداگانه به همراه یک نمره کلی دریافت خواهید کرد. نمره نهایی شما نیز میانگینی از مجموع نمره هر چهار بخش خواهد بود. نمره نهایی شما نمره‌ای در مقیاس ۱ تا 9 است. در این دو آزمون آیلتس، نمره قبولی یا رد وجود ندارد و نمره مناسب با توجه به معیارهای موسسه یا دانشگاه مقصد شما تعیین می‌شود.

هم‌چنین در آزمون آیلتس فقط نمرات کامل یا نیمه وجود دارند، برای مثال نمره ۷.۲۵ یا ۶.۷۵ در آزمون آیلتس وجود ندارد. اگر میانگین هر چهار قسمت به 0.25 ختم شود، نمره کلی به نیم باند بعدی گرد می‌شود و اگر امتیاز به 0.75 ختم شود، امتیاز به عدد کامل بعدی گرد می‌شود. اما اگر امتیاز کمتر از 0.25 یا 0.75 باشد، نمره کلی به پایین گرد می‌شود. البته در آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی به داوطلب نمره‌ای داده نمی‌شود و تنها نتیجه به صورت قبولی یا ردی به او اعلام می‌شود. البته کاربردهای آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی نیز محدود است. این آزمون معمولا برای انگلستان و انواع محدودی از ویزا مانند ویزای اقامتی کاربرد دارد. بنابراین اگر هدف شما ادامه تحصیل یا فعالیت در مشاغل مهم مانند پزشکی، پرستاری و … است، به گواهی آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال نیاز دارید.

هر نمره آزمون آیلتس نشان‌گر چه سطح مهارتی است؟

در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، بیشترین میزان نمره ۹ و کمترین میزان نمره ۱ است. فردی نمره صفر دریافت می‌کند که در جلسه آزمون آیلتس غایب باشد. در ادامه به توضیح هر باند آزمون آیلتس می‌پردازیم.

نمره ۹ در آزمون آیلتس

فردی که در آزمون آیلتس نمره ۹ کسب می‌کند، بدین معنی است که کارشناس و خبره زبان انگلیسی است. چنین فردی زبان انگلیسی را به صورت مناسب، کامل و دقیق صحبت می‌کند و این زبان را کامل درک می‌کند.

نمره ۸ در آزمون آیلتس

نمره ۸ نشان‌دهنده این است که زبان‌آموز تسلط کاملی به زبان را دارد و فقط گاهی اوقات اشتباهات ساده‌ای در زبان انگلیسی انجام می‌دهد. آن‌ها ممکن است که در موقعیت‌های ناآشنا برخی چیزها را اشتباه متوجه شوند. در کل نمره ۸ در آزمون آیلتس نمره بسیار مناسبی است.

نمره ۷ در آزمون آیلتس

نمره ۷ نمره‌ای خوب در آزمون آیلتس محسوب می‌شود. داوطلب تسلط خوبی بر زبان دارد. البته گاهی اوقات نیز در هنگام استفاده از انگلیسی اشتباه می‌کند. این افراد معمولا موقعیت‌های پیچیده زبانی را به خوبی درک می‌کنند و به راحتی با افراد دیگر به مکالمه می‌پردازند.

نمره ۶ در آزمون آیلتس

فردی که در آزمون آیلتس نمره ۶ کسب می‌کند، با وجود اشتباهات و چالش‌هایش در استفاده از زبان، نسبتا به زبان انگلیسی مسلط است. در این حالت، داوطلب در موقعیت‌های مختلف مخصوصا موقعیت‌های آشنا، زبان را درک و از آن استفاده می‌کند. البته معمولا نمره بالای ۶.۵ در آزمون آیلتس نمره مناسبی محسوب می‌شود.

نمره ۵ تا ۱ در آزمون آیلتس

اگر نمره شما کمتر از باند ۶ باشد، نمره‌‌ای مناسب در آزمون آیلتس محسوب نمی‌شود. برای اخذ پذیرش در بیشتر موسسات و دانشگاه‌ها به نمره بالای ۶.۵- ۷ نیاز دارید. بنابراین بهتر است که مهارت‌های زبان انگلیسی خود را افزایش دهید.

گواهی آزمون آیلتس

گواهی آزمون آیلتس  (TRF)

پس از شرکت در آزمون آیلتس، شما یک گواهی دریافت خواهید کرد که در هر یک از چهار بخش، یعنی گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و همچنین نمره نهایی را گزارش می‌کند. اگر از نتایج راضی نیستید، در همان مرکزی که در آن آزمون شرکت کرده‌اید، برای بازبینی نتایج درخواست دهید. البته فقط تا شش هفته پس از آزمون برای اعتراض به نمره آیلتس خود فرصت دارید. معمولا هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس حدود نیمی از هزینه آیلتس است و نتایج تغییر خاصی نخواهند داشت.  هزینه آزمون آیلتس در سال ۱۴۰۱، حدود ۶ میلیون تومان است.

بنابراین بهتر است که از قبل به خوبی برای آزمون آیلتس آماده شوید تا نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای این آزمون نداشته باشید. یکی از راه‌های افزایش آمادگی برای آزمون آیلتس، شرکت در کلاس آیلتس آنلاین است. یکی از موسساتی که دوره‌های آیلتس را با بالاترین کیفیت آموزشی برگزار می‌کند، ترجمیک است.

کلاس آیلتس آنلاین در ترجمیک

ترجمیک یک موسسه خدمات زبانی است که به ارائه خدمات زبانی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا و برگزاری دوره‌های آنلاین آیلتس و زبان‌های خارجی می‌پردازد. با توجه به شناخته‌‌ بودن ترجمیک در زمینه زبان، گواهی این موسسه نیز از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردار است.

دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک در سطح‌های مختلفی مانند Pre ielts، Fundamental و IELTS برگزار می‌شود. بنابراین در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، دوره مناسبی برای شما در ترجمیک وجود دارد. اگر هم درباره سطح خود مطمئن نیستید، نگران نباشید. کافی است که از تعیین سطح آیلتس ترجمیک استفاده کنید. تعیین سطح آیلتس در ترجمیک به سه شیوه آنلاین، تلفنی و حضوری انجام می‌شود. برای مثال در تعیین سطح تلفنی، یک استاد مجرب آیلتس با شما تماس می‌گیرد و با پرسش و پاسخ از شما، سطح شما را تعیین می‌کند. فراموش نکنید که تعیین سطح آیلتس تلفنی و آنلاین در ترجمیک رایگان است.

فیلم تمامی دوره‌ها ضبط می‌شوند و در پنل شما قرار می‌گیرند. هم‌چنین در ترجمیک، نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف و بالا نیست. تمامی دوره‌های ترجمیک چه خصوصی و چه گروهی از هزینه مناسبی برخوردارند. همکاری با استادان مجرب و حرفه‌ای در زمینه تدریس آیلتس، کیفیت آموزش آیلتس را در ترجمیک تضمین می‌کنند. اگر هدف شما موفقیت در آزمون آیلتس است، کلاس آیلتس آنلاین ترجمیک را از دست ندهید! کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس به تلاش و مطالعه زیادی نیاز دارد پس از همین الان برای آزمون آیلتس آماده شوید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.