پیجینگ تحت شبکه چیست | راهنمایی جامع برای خرید پیجینگ

سیستم پیجینگ تحت شبکه؛ جایگزین مناسب شبکه آنالوگ پیجینگ تحت شبکه سامانه‌ای است که در بسیاری از کسب‌وکارها و محیط‌ها از جمله کارخانه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و شهرها استفاده می‌شود. این سیستم مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان تعریف نامحدود زون، پخش اذان، پخش موسیقی، SIP Trunk و اتصال […]

سیستم پیجینگ تحت شبکه؛ جایگزین مناسب شبکه آنالوگ

پیجینگ تحت شبکه سامانه‌ای است که در بسیاری از کسب‌وکارها و محیط‌ها از جمله کارخانه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و شهرها استفاده می‌شود. این سیستم مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان تعریف نامحدود زون، پخش اذان، پخش موسیقی، SIP Trunk و اتصال به زون سلکتور سخت‌افزاری اشاره کرد. اگر قصد راه‌اندازی این سیستم را برای محیط مورد نظر خود دارید، باید حتما به نکاتی توجه داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به امکانات سیستم، کاربردهای آن، قیمت، مدل پیجینگ و موارد دیگر اشاره کرد. برای آشنایی با سیستم پیجینگ تحت شبکه در این مطلب با ما همراه باشید.

سیستم پیجینگ تحت شبکه چیست؟

سیستم پیجینگ همان سیستمی است که از آن برای ارسال پیام‌های صوتی در فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. از جمله این پیام‌ها می‌توان به هشدار، موزیک، رادیو و اذان اشاره کرد. به طور کلی، سیستم‌های پیجینگ را می‌توان به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شوند.

سیستم‌های پینجینگ آنالوگ سیستم‌هایی هستند که تمام اجزا و زیرساخت‌های آن آنالوگی می‌باشند. کابل‌کشی در این نو سیستم‌ها از نوع دو زوج مسی است که بسیار قدیمی می‌باشد. در حال حاضر، از پیجینگ‌های آنالوگ در بلندگوهای سقفی، ستونی و شیپوری استفاده می‌شود. اما اکنون نوع جدیدی از این سیستم معرفی شده است که به آن سیستم پیجینگ تحت شبکه می‌گویند.

سیستم پیجینگ تحت شبکه

هم گفته می‌شود، سیستمی است که در آن از نظر عملکردی تفاوتی با سیستم آنالوگی دیده نمی‌شود. اما در بخش کابل‌کشی، از شبکه به‌جای کابل‌های مسی استفاده شده است. لازم به ذکر است که بلندهای تحت شبکه دارای آمپلی‌فایر داخلی هستند، نیازی به استفاده از آمپلی‌فایر خارجی ندارند. در حال حاضر، سازمان‌های مختلفی وجود دارند که از آمپلی‌فایرهای تحت شبکه استفاده می‌کنند. اولین دلیل برای این موضوع این است که آن‌ها از قبل کابل‌کشی آنالوگ را انجام داده و بلندگوهای آنالوگی را نصب کرده‌اند. اما حالا می‌خواهند سیستم خود را به SIP تغییر دهند که این کار را می‌توان با خرید آمپلی‌فایرهای تحت شبکه انجام داد.

چطور سیستم پیجینگ مناسبی پیدا کنم؟

راهکارهای مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید سیستم پیجینگ تحت شبکه دلخواه خود را پیدا و انتخاب کنید. باید ابتدا نیاز خود را از پیجینگ مشخص کنید. سیستم‌های تحت شبکه با توجه به کاربرد خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. با این حال، اگر می‌خواهید راهنمای خرید پیجینگ را دریافت کنید، می‌توانید وارد سایت‌های معتبری مانند جوان پردازش شوید.

شرکت جوان پردازش

بین برندها چطور مناسب‌ترین خرید پیجینگ را داشته باشم؟

اگر قصد خرید پیجینگ تحت شبکه مناسب را برای خود دارید، توصیه می‌کنیم حتما به برند تولیدکننده توجه داشته باشید. در حاضر برندهای مختلفی وجود دارند که انواع سیستم پیجینگ تحت شبکه را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

از میان برندهای تولیدکننده انواع پیجینگ، برخی خارجی و برخی داخلی هستند. بعضی از برندهای داخلی به قدری باکیفیت هستند که توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند و در عین حال هزینه خرید آن‌ها هم به مراتب کمتر از آن‌ها است.

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده سیستم پیجینگ تحت شبکه در بازار، برند جوان پردازش است. این برند چند سالی می‌باشد که در ایران آغاز به کار کرده است و انواع سیستم‌های پیجینگ را تولید و به بازار عرضه می‌کند. از جمله مدل‌های محبوب این مجموعه می‌توان به KAZHAL JP SAMP400، KAZHAL JP SAMP600 و اینترکام توکار دیواری تحت شبکه جوان پردازش مدل الوند اشاره کرد.

انواع سیستم پیجینگ تحت شبکه شامل چه مواردی است؟

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه از بخش‌ها و قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند و بدون آن‌ها سیستم با مشکل مواجه می‌شود. از جمله این بخش‌ها و قطعات می‌توان به و بلندگو، اینترکام شبکه، آمپلی‌فایر، سامانه پیجینگ و مرکز تلفن اشاره کرد.

اسپیکر و بلندگو تحت شبکه

در حال حاضر سه نوع بلندگو وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای راه‌اندازی و اجرای سیستم پیجینگ‌ تحت‌ شبکه‌ استفاده کنید. شاید از نظر ظاهری، این بلندگوها با بلندگوهای آنالوگ تفاوت چندانی نداشته باشند، اما در باطن، این بلندگوها دارای یک برد الکترونیکی هستند که می‌تواند صدا را روی بستر شبکه دریافت و ارسال کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این بلندگو‌ها معمولا حداکثر توان 30 وات دارند و می‌توانند از استاندارد PoE هم برای تامین برق پشتیبانی کنند. اما اگر به دنبال بلندگوهای قوی‌تری هستید، می‌توانید به سراغ برخی مدل‌های سیسکو بروید که 90 وات توان خروجی دارند. لازم به ذکر است که رجیستر کردن این بلندگوها درست مانند داخلی در  مرکز تلفن و سیستم مانیتورینگ انجام می‌شود.

بلندگوهای سقفی

یکی از انواع بلندهای پیجینگ تحت شبکه، بلندگوهای سقفی هستند. این بلندگوها در فضاهای با ارتفاع بیشتر از سه متر قرار می‌گیرند و خروجی بین 45 و 10 وات دارند. اما در برخی فضاها مانند سالن‌های عروسی که ارتفاع سقف بیشتر از 4 متر است می‌توان از بلندگوهای 30 واتی نیز استفاده کرد. بهتر است که در سقف، این بلندگوها بین 8 تا 10 متر با هم فاصله داشته باشند.

بلندگوهای ستونی

بلندگوهای ستونی نوع دیگری از بلندهای مخصوص پیجینگ تحت شبکه هستند که در دو نوع داخلی و خارجی یا Indoor و Outdoor می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. این بلندگوها مخصوص سالن‌های غیرصنعتی بزرگ هستند و از آن‌ها می‌ـوان در ادارات، فست‌فودها، رستوران‌ها، سالن‌های فرودگاه، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرد. اگر می‌خواهید از این بلندگوها در فضای شلوغ استفاده کنید، بهتر است به سراغ بلندهای بیشتر اما با توان کمتر بروید. این باعث می‌شود که صدای به خوبی برسد و حجم مناسبی هم داشته باشد. لازم به ذکر است که باید هر بلندگوی ستونی از دیگری بین 10 تا 15 متر فاصله داشته باشد.

بلندگوهای شیپوری

نوع دیگری از بلندگوهای مخصوص سیستم پیجینگ تحت شبکه وجود دارد که به آن بلندگوی شیپوری می‌گویند. این بلندگو باید در فضاهای باز و نویزی استفاده شود. چرا که اسپیکرهای شیپوری می‌توانند با کمک تنظیمات و بردی که دارند، صدای را در درایور خود افزایش دهند. بلندگوهای شیپوری امکان پرتاب صدای بالایی دارند که گاهی این قدرت به سه برابر بلندگوهای معمولی می‌رسد.

اینترکام تحت شبکه

اینترکام را می‌توان در دسته‌بندی مهم‌ترین دستگاه‌ها و بخش‌های سیستم پیجینگ تحت شبکه قرار داد. این دستگاه می‌تواند برای ارتباط سریع با بخش‌های دیگر شبکه استفاده شود. اینترکام‌ها معمولا علاوه بر میکروفن، دارای اسپیکر هم هستند که یکی از اسپیکرها از نوع سه وات و دیگری از نوع 15 وات می‌باشد. بلندگوی سه وات مانند یک توییتر برای صداهای زیر و بلندگوی 15 وات برای صداهای ملایم استفاده می‌شود.

اینترکام‌ها معمولا دارای یک میکروفن از نوع پایه‌ای هستند که قابل تنظیم در جهت‌های مختلف را دارد. البته برخی اینترکام‌ها میکروفن داخلی دارند و دیگر در آن‌ها خبری از پایه نیست که شما می‌توانید متناسب با نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید.

تقویت کننده صوتی تحت شبکه

یکی دیگر از دستگاه‌های مورد استفاده در سیستم پیجینگ تحت شبکه، آمپلی‌فایر یا همان تقویت‌کننده صوتی است که از آن برای اتصال بلندگوهای ولتی استفاده می‌شود. آمپلی‌فایرهای تحت شبکه بیشتر برای مواقعی استفاده می‌شوند که محیط کابل‌کشی شبکه را ندرد و در آن از بلندهای آنالوگ زیادی استفاده شده است. با کمک این تقویت کننده صدا می‌توانید سیستم پیجینگ تحت شبکه را راه‌اندازی کنید که به مراتب هزینه کمتری از خود سیستم پیجینگ تحت شبکه و بلندگوهای آن دارد. اما محدودیت‌هایی هم در این میان وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به محدودیت زون‌بندی و نیاز به کابل‌کشی بیشتر اشاره کرد.

سامانه پیجینگ تحت شبکه

سامانه و سیستم پیجینگ تحت شبکه همان سیم‌کشی است که با کمک آن مرکز تلفن، بلندگوها و تقویت کننده صوتی را به‌هم متصل می‌کنید. این آیتم‌ها در کنار هم باعث راه‌اندازی سامانه پیجینگ می‌شوند. باید به این نکته اشاره کنیم که سامانه پیجینگ باید حتما توسط یک کارشناس فنی و خبره راه‌اندازی شود تا سیستم پیجینگ تحت شبکه بتواند به بهترین شکل ممکن کار کند.

مرکز تلفن تحت شبکه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم پیجینگ تحت شبکه، سیستم مرکز تلفن تحت شبکه است که برای ارتباط با کاربران تهیه شده است. این مرکز تلفن بسته به مجموعه‌ و سیستم می‌تواند خدمات مختلفی را ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری تماس‌های داخلی و خارجی، ارتباط دادن کاربران با یکدیگر، مطمئن شدن از وصل بودن تماس تا زمان انتقال، آزاد کردن فضای حافظه در زمان قطع شدن تلفن، ضبط تماس‌های ارسالی و دریافت و دسترسی به پیام‌های ضبط شده و امکان پیگیری آن‌ها اشاره کرد.

شرکت جوان پردازش عرضه کننده انواع سیستم‌های پیجینگ و اینترکام

سیستم پیجینگ تحت شبکه برتری‌های بسیار زیادی نسبت به نمونه آنالوگ دارد و می‌توان از آن در فضاهای مختلفی از جمله شهر، مدرسه، دانشگاه، فرودگاه، بیمارستان و درمانگاه استفاده کرد. اگر قصد خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه را دارید، می‌توانید به سراغ یکی از بهترین برندهای ایرانی در این زمینه بروید. جوان پردازش یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید و عرضه انواع سیستم پیجینگ تحت شبکه است و می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه، سیستم مناسب و دلخواه خود را خریداری کنید.

لازم بذکر است شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری “جوان پردازش” و با شماره ثبت 531340 مشغول به فعالیت است.

تمامی حقوق علامت تجاری “JAVANPARDAZESH” متعلق به “شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده” بوده و هرگونه فعالیت با نام “شرکت جوان پردازش” و یا “جوان پردازش پارس سیستم آینده ” غیرقانونی بوده و پیگرد قضایی دارد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.