برترین دانشگاه های کشور ترکیه

تحصیل یکی از بهترین مرحله اکثریت انسان ها محسوب می شود. یکی از کشور هایی که شما می توانید در آن تحصیلات عالی داشته باشید ترکیه است. از آنجایی که کشور ترکیه از لحاظ مکانی و فرهنگی به کشور ما نزدیک است، می توانید بهترین انتخاب برای تحصیل و زندگی باشد. در این کشور دانشگاه […]

تحصیل یکی از بهترین مرحله اکثریت انسان ها محسوب می شود. یکی از کشور هایی که شما می توانید در آن تحصیلات عالی داشته باشید ترکیه است. از آنجایی که کشور ترکیه از لحاظ مکانی و فرهنگی به کشور ما نزدیک است، می توانید بهترین انتخاب برای تحصیل و زندگی باشد. در این کشور دانشگاه های زیادی وجود دارد و در این مقله ما می خواهیم سه دانشگاه آجی بادام، یدی تپیه و مدیل را برای شما بررسی کنیم. پس در مقاله برترین دانشگاه های کشور ترکیه توران آکادمی ما همراه باشید.

برترین دانشگاه های کشور ترکیه

در این بخش می خواهیم سه دانشگاه های برتر ترکیه را برای شما بررسی کنیم.

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام یکی از دانشگه های برتر ترکیه محسوب می شود که تنوع رشته در آن بسیار است. اکثر رشته های این دانشگاه پزشکی و فنی هستند. ویژگی های خاص دانشگاه آجی بادام شامل امکانات رفاهی بالا، کیفیت آموزش و شهریه های مناسب می باشند. دانشگاه های آجی بادام در سال 2007 بنیان گذاری شده است.

دانشگاه آجی بادام

https://touran.academy/acibadem-university/

رنکینگ دانشگاه آجی بادام

در دانشگاه آجی بادام پیشرفت های زیادی وجود داشته و از رتبه +1001 تی اچ ای و از رتبه 118 دانشگاه های داخل کشور برخوردار است. همچنین رتبه دانشگاه آجی بادام بیم دانشگاه های خصوصی 9 بوده و در رشته پزشکی 36 است. رتبه دانشگاه آجی بادام در آسیا 401 می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادام

برای پذیرش در این دانشگاه بی نظیر شما باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید. راه های ورود به این دانشگاه آزمون یوس، اس ای تی و پذیرش بدون کنکور محسوب می شود.

-در آزمون اس ای تی شما باید حداقل نمره 1200 را کسب کنید. در قسمت ریاضی کسب حداثل نمره 600 برای پزشکی و نمره 1000 برای رشته های دیگر الزامی می باشد.

-برای آزمون یوس: نمرات آزمون های آنکارا، استانبول، اولوداغ برای پزشکی حداقل 75 و برای رشته های دیگر حداقل 50 است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان جدید:

  • -فرم ثبت نام و درخواست
  • -ریز نمرات
  • -اسکن از پاسپورت معتبر
  • -توافقنامه یادگیری برای تحصیل
  • -توافقنامه یادگیری برای گذراندن دوره
  • -گواهی زبان انگلیسی
  • معرفی نامه
  • فاصله دانشگاه تا مرکز استانبول با خودرو: 25 دقیقه
  • فاصله دانشگاه تا آنکارا با خودرو: 4 ساعت و 20 دقیقه

دانشگاه مدپیل

دانشگاه مدپیل یکی از بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های تمام ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه درس ها را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود. مدپیل دارای امکانات زیادی هستند و برنامه های متعدد علمی و تبادل دانشجو را با دانشگاه های معتبر انجام می دهد.

دانشگاه مدپیل استانبول

این دانشگاه در کشور استانبول یک دانشگاه خصوصی است که همپای دانشگاه های دولتی در حالی پیشرفت و پژوهش می باشد. لازم به ذکر است که دانشگاه مدپیل زیر نظر سازمان وقفی آموزش، بهداشت و تحقیقات ترکیه است. در آن زمان وزیر بهداشت دولت ترکیه شخصی به نام پرفسور فخرالدین کوچا یکی از موسسین آن بود. دو پردیس از این دانشگاه در قسمت های مختلف استانبول واقع شده است. یکی از این دو بهش در بخش آسیایی و منطقه کاواجیک و دیگری در بخش اروپایی استاتبول و در منطقه هالیچ قرار دارد.

دانشگاه مدپیل آنکارا

این دانشگاه در سال 2019 تاسیس شده است. امکانات و تجهیزات دانشگاه مدپیل با استانبول برابری می کند. اما رشته های آن در مقایسه با دانشگاه استانبول کمتر است. در نتیجه برخی از رشته ها مانند مهندسی در آن یافت نمی شود. هزینه رشته ها هم یکسان هستند. نکته قابل توجه این است که دانشگاه مدپیل زیر نظر دانشگاه استانبول می باشد. شرایط قبولی آن هم با شعبه استانبول تفاوتی ندارد.

شهریه دانشگاه مدپیل استانبول و آنکارا

همانطور که گفتیم شهریه های این دو دانشگاه به یک اندازه هستند. در این بخش می خواهیم لیست تعدادی از شهریه های دانشگاه مدپیل را برای شما بررسی کنیم:

-پرستاری: 6510 دلار، ترکی و انگلیسی

-فیزیوتراپی توان بخشی: 6510 دلار، ترکی و انگلیسی

-مدیریت سلامت: 6510 دلار، ترکی و انگلیسی

-تغذیع و رژیم غذایی، 6510 دلار، ترکی

-پروتز و ارتوتیک، 6510 دلار، ترکی

-کودکیاری، 6510 دلار، ترکی

-مامایی، 6510 دلار، ترکی

-کاردرمانی، 6510 دلار، ترکی

-خدمات اجتماعی، 6519 دلار، ترکی

-گفتار و زبان درمانی، 6510 دلار، انگلیسی و ترکی

-مهندسی الکترونیک، 7380 دلار، انگلیسی

-مهندسی پزشکی، 7380 دلار، انگلیسی

-مدیریت کسب و کار: 6075 دلار، انگلیسی

-کوسیقی ترکی، 6075، ترکی

دانشگاه یدی تپه

این دانشگاه، دانشجویان خود را افراد واجد صلاحیت علمی و فنی تربیت می کند. دانشگاه یدی تپه در سال 1996 میلادی تاسیس شده و تا به امروز یکی از دانشجویان مورد علاقه دانشجویان بین المللی خصوصا ایرانی بوده است. یدی تپه در سال 2018 رتبه اول رضایتمندی دانشجو ها در ترکیه از آن خود کند. در صورتی که به دنبال تحصیل در رشته های تاپ از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، رشته های مهندسی و هنری هستید، فراموش نکنید که دانشگاه یدی تپه می تواند بهترین گزینه شما باشد. این دانشگاه در استانبول قرار دارد.

رتبه دانشگاه یدی تپه استانبول

نام دانشگاه یدی تپه در زمان تاسیس بهترین دانشگاه در بین دانشگاه های هم تراز خود بوده است. رتبه جهانی این دانشگاه در نشریه رسمی THE یا همان تایمز 1001 و رتبه ملی 19 را کسب کرده است. این رتبه ها برای دانشگاه خصوصی عالی محسوب می شوند. علاوه بر این رتبه عملکردی دانشگاه یدی تپه استانبول 1856 می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه یدی تپه

برای پذیرش در این دانشگاه شرایط متفاوتی در مقایسه با دانشگاه های دیگر وجود دارد که این شرایط شامل موارد زیر است:

1-پذیرش بدون آزمون: دانشگاه یدی تپه اکثر دانشجویان خود را بدون آزمون می پذیرد. برای پذیرش بدون آزمون شما باید مدارکی همچون ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم همراه با ترجمه پاسپورت را داشته باشید.

2-ثبت نام نهایی: متقاضیانی که واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه هستند، باید در سریع ترین زمان ممکن جهت ارسال و تکمیل مدارک خود در مرکز گزینش دانشجویان اقدام کنند. زمان برگزاری آزمون های عملی رشته های هنری، مدارک مورد نیاز و ددلاین های تحویل مدارک د تقویم دانشگاه اعلام می شود. علاوه بر این باید برای قطهی کردن ثبت نام بخشی از شهریه خود را نیز پرداخت کنید.