قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم؟

امروزه ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه افراد مختلف از سراسر دنیا قرار گرفته اند. نکته مهمی که در مورد خرید و فروش این نوع از دارایی های دیجیتالی وجود دارد قیمت آنهاست. ما باید بدانیم قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم تا بتوانیم از قیمت لحظه ای هر ارز مطلع شده و درباره […]

امروزه ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه افراد مختلف از سراسر دنیا قرار گرفته اند. نکته مهمی که در مورد خرید و فروش این نوع از دارایی های دیجیتالی وجود دارد قیمت آنهاست. ما باید بدانیم قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم تا بتوانیم از قیمت لحظه ای هر ارز مطلع شده و درباره خرید یا فروش آن تصمیم بگیریم. البته تنها این قیمت نیست که نتیجه تصمیم ما را مشخص می کند؛ بلکه باید بررسی های بیشتری انجام دهیم تا به جای ضرر کردن به سود برسیم. با میهن سیگنال همراه باشید تا در کمی در خصوص قیمت ارز های دیجیتال بیشتر بدانید.

بهترین مرجع داخلی برای قیمت ارز دیجیتال

اگر وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اید و اطلاعات اولیه ای در مورد این بازار دارید احتمالاً نام سایت معتبر کوین مارکت کپ را شنیده اید. این وب سایت معتبرترین سایت برای کسب اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال است. در واقع هر ارز دیجیتالی که به وجود می آید بعد از مدتی در این وب سایت لیست شده و اطلاعاتی در مورد آن در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما بیش از ۸ هزار توکن و کوین در این سایت مرجع وجود دارد که بررسی همه آنها برای کاربران غیرممکن است.

خبر خوب اینکه لازم نیست تمام ارزهای دیجیتال را که در کوین مارکت کپ لیست شده مورد بررسی قرار دهید و از بین آنها به دنبال انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای خرید یا فروش باشید زیرا میهن سیگنال مهم ترین ارزهای دیجیتال را همراه با توضیحات مختصری در مورد هر یک مورد ارائه می دهد. علاوه بر این بخش های دیگری شامل اخبار و تحلیل  در میهن سیگنال وجود دارد که می تواند به کاربران برای شناخت و انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب کمک شایانی کند. پس برای اطلاع از قیمت ارزهای دیجیتال می توانید به میهن سیگنال مراجعه کنید و با خیال راحت در مورد خرید یا فروش آنها تصمیم بگیرید.

تحلیل ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بدانیم قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم لازم است با تحلیل ارز دیجیتال و انواع آن آشنا شویم. منظور از تحلیل ارز دیجیتال بررسی کامل یک رمزارز از نقطه نظر های مختلف است. امروزه افراد زیادی به عنوان تحلیلگر شناخته می شوند اما همه آنها تجربه و تخصص کافی ندارند و فقط نام تحلیلگر را به یدک می کشند. تحلیل ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که در زیر لیست شده است:

  • تحلیل تکنیکال
  • تحلیل فاندامنتال (بنیادی)
  • تحلیل سنتیمنتال (احساسات)
  • تحلیل آن چین

منظور از تحلیل تکنیکال بررسی نمودار قیمت ارز دیجیتال است. در اینجا به داده های گذشته توجه می شود و از آنها برای پیش بینی آینده قیمت استفاده می شود. تحلیل تکنیکال یکی از معروف ترین انواع تحلیل است که در بازه های زمانی مختلفی از جمله کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام می شود.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به عوامل و اخبار اقتصادی و اجتماعی که بر وضعیت بازار یک ارز دیجیتال تأثیر می گذارد، توجه می کند و با توجه به این عوامل، ارزش واقعی ارز دیجیتال موردنظر را تعیین می نماید. در اینجا تحلیلگر به جای اینکه بر نمودار قیمت متمرکز شود عوامل تأثیرگذار بر آن را در نظر می گیرد.

تحلیل سنتیمنتال که نوع جدیدی از تحلیل است بر جنبه های روانشناسی و رفتارشناسی تمرکز دارد. در واقع با این تحلیل می توان گفت اکنون دید بازار در مورد یک ارز دیجیتال مثبت یا منفی است. اتفاقاتی که در بازارهای مالی می افتد می تواند بر نتیجه این تحلیل تاثیر بگذارد. در نهایت آنچه اهمیت دارد رفتار و طرز فکر فعالان بازار ارزهای دیجیتال است که سرنوشت یا شرایط فعلی یک ارز دیجیتال خاص را مشخص می کند.

بهترین منبع برای تحلیل ارز های دیجیتال

حال اگر در هیچ یک از انواع تحلیل ها تخصص و تجربه ندارید نگران نباشید. میهن سیگنال به جای شما وارد میدان شده و همواره تحلیل مهم ترین ارزهای دیجیتال را برایتان انجام می دهد. از جمله مواردی که توسط این وب سایت مورد بررسی قرار می گیرد تحلیل بیت کوین است که در رأس ارزهای دیجیتال قرار دارد.

ارزهای دیجیتال را از کجا بخریم؟

اکنون که می دانیم قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم باید بدانیم ارزهای موردنظر خود را از کجا خریداری کنیم. حتماً نام صرافی های ارز دیجیتال را شنیده اید. صرافی، وب سایتی است که امکان خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال را برای ما فراهم می کند. در هر صرافی تعدادی ارز دیجیتال لیست شده  است. معمولاً ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم و کاردانو و شیبا اینو و… در تمام صرافی ها موجود هستند.

امروزه امکان استفاده از صرافی های خارجی و ایرانی فراهم است. مزیتی که صرافی های ایرانی دارند خرید ارزهای دیجیتال با ریال برای کاربران ایرانی است. در این صورت کاربر با خیال آسوده ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری می کند و اگر به مشکلی برخورد کند میتواند به سادگی از پشتیبانی کمک بخواهد. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کافیست مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال را بخوانید.

سخن نهایی

ارزهای دیجیتال دارایی هایی هستند که تحت تاثیر عوامل مختلف مدام دچار تغییر قیمت می شوند. اگر در مورد قیمت لحظه ای یک ارز دیجیتال اطلاعات کافی نداشته باشیم و در عین حال اقدام به خرید یا فروش آن کنیم به احتمال زیاد دچار ضرر و زیان می شویم. با توجه به سایت های خارجی مانند کوین مارکت کپ و سایت های معتبر داخلی مانند میهن سیگنال، بی اطلاعی از قیمت معنایی ندارد زیرا به راحتی می توان به قیمت لحظه ای هر ارز دیجیتالی دسترسی داشت. تا اینجا متوجه شدیم که قیمت ارز دیجیتال را از کجا چک کنیم.

البته آنچه جلوی ضرر و زیان ما در بازار ارزهای دیجیتال را می گیرد فقط اطلاع از قیمت نیست. در واقع موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند به ما در رسیدن به سود کمک کند. یکی از این موارد انجام تحلیل است. اما همه ما توانایی انجام تحلیل را نداریم؛ یا حداقل احتمال اینکه اشتباه کنیم بسیار زیاد است. به همین خاطر بهتر است از تحلیل هایی که توسط افراد خبره انجام می شود استفاده کنیم. میهن سیگنال با وجود تحلیلگرهای باتجربه و حرفه ای می تواند راهنمای ما باشد.

عامل مهم بعدی برای موفقیت در رسیدن به سود اطلاع از اخبار مهمی است که در مورد رمزارزها منتشر می شود. گاهی اوقات یک خبر فارغ از اینکه راست است یا دروغ می تواند تاثیر زیادی بر قیمت ها بگذارد. در چنین شرایطی بی خبری می تواند منجر به ضرر شود. برای اطلاع از آخرین اخبار روز رمز ارزها نیز به میهن سیگنال مراجعه کنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.