احراز هویت سجام برای دریافت سود سهام عدالت ضروری است + ساده‌ترین روش احراز هویت

سامانه سجام به معنی سامانه جامع اطلاعات مشتریان است؛ بنابراین هر جا که نامی از فرایند بورس و بازار سرمایه شنیدید، باید به سامانه سجام مراجعه کنید. در واقع این سامانه برای ثبت کردن اطلاعات مشتریان در بازار سرمایه یک بستر مناسب و یکپارچه را فراهم کرده تا تمامی افراد بتوانند به صورت آنلاین اطلاعات […]

سامانه سجام به معنی سامانه جامع اطلاعات مشتریان است؛ بنابراین هر جا که نامی از فرایند بورس و بازار سرمایه شنیدید، باید به سامانه سجام مراجعه کنید. در واقع این سامانه برای ثبت کردن اطلاعات مشتریان در بازار سرمایه یک بستر مناسب و یکپارچه را فراهم کرده تا تمامی افراد بتوانند به صورت آنلاین اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند. اما سوالی که برای بیشتر افراد به وجود می‌آید این است که چرا باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرد؟  در ادامه برای اینکه بیشتر با سامانه سجام و طریقه ثبت نام و احراز هویت آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

ثبت نام در سامانه سجام

تمامی کسانی که قصد دارند به صورت سالانه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند و یا وارد بازار سرمایه شوند، موظف هستند تا یک بار در سامانه سجام مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. برای طی کردن مراحل ثبت نام افراد باید به این سایت وارد شده، مدارک شناسایی مانند شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس محل سکونت و شماره شبای بانکی خود را در این سامانه ثبت کنند. از طرفی دیگر برای احراز هویت به صورت حضوری در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی و همچنین کد پیگیری ۱۰ رقمی ثبت نام در این سامانه ضروری است.

ضرورت ثبت نام در سجام

هنگامی که درباره ضرورت ثبت نام در سامانه سجام صحبت می‌کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که این سامانه در واقع بزرگترین سیستم جمع آوری اطلاعات کاربران برای بازار سرمایه محسوب می‌شوند.

در نتیجه تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید حتماً اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا بتوانند از خدمات مختلف این سامانه بهره‌مند شوند. برای ثبت نام در این سامانه بهتر است نکات مهم زیر را مرور کنید:

  • هیچ فردی قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در این سامانه کند نمی‌تواند اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و سرمایه گذاری کند.
  • در صورت عدم ثبت نام در سامانه سجام، افراد نمی‌توانند کد بورسی و یا فعالیت در بازار بورس و سرمایه گذاری را آغاز کنند‌.
  • تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بازار سرمایه حتماً باید قبل از ارائه خدمات خود مانند صدور کد سبدگردانی، حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند. در غیر این صورت ارائه این خدمات برای آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود. اینجاست که اهمیت هر چه بیشتر ثبت نام در این سامانه خودنمایی می‌کند. زیرا طی کردن مراحل احراز هویت و ثبت نام به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت خود را در بازار سرمایه و بورس بدون مشکل آغاز کنید.

مزیت ثبت نام در سجام چیست؟

حالا که با ضرورت ثبت نام در سامانه سجام آشنا شدید، در این قسمت باید به مزایای ثبت نام در این سامانه نیز اشاره کنیم. از جمله مزیت‌هایی که با ثبت نام در سامانه سجام پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود عبارت‌اند از:

  • با ثبت نام در این سامانه برای مراجعات بعدی خود به دفاتر مالی، شرکت‌های تامین سرمایه و… دیگر احتیاج به احراز هویت نخواهید داشت و همان بار اول کافی است.
  • شما به عنوان یک فرد متقاضی می‌توانید در هنگام ضرورت اطلاعات خود مانند محل سکونتتان را تغییر دهید.
  • پرداخت تمامی مطالبات در بازار سرمایه و همچنین سود سهام عدالت به شماره حسابی که قبلاً آن را اعلام کرده‌اید، وارد خواهد شد. اما برای واریز این مبالغ در صورت نیاز می‌توانید شماره حساب بانک خود را در این سامانه تغییر دهید.
  • پس از اینکه مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کردید، می‌توانید از تمامی خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صدور کد معاملاتی، صدور کد سبدگردانی و… استفاده کنید.

با تمامی مزایای گفته شده، شاید شما علاقه داشته باشید تا هرچه سریع‌تر در این سامانه مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. برای انجام این کار می‌توانید با استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ در سامانه سجام ثبت نام کنید.

احراز هویت غیرحضوری سجام با تاپ

تنها با دانلود و نصب اپلیکیشن تاپ می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به صورت غیر حضوری در سامانه سجام مراحل ثبت نام خود را طی کنید. از آنجایی که روزانه مراجعه‌کنندگان زیادی برای طی کردن مراحل ثبت نام و احراز هویت خود به دفترهای پیشخوان مراجعه می‌کنند؛ برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، اپلیکیشن تاپ این خدمت را در اختیار کاربران خود قرار داده که می‌توان از طریق این پلتفرم به آسانی مراحل احراز هویت و ثبت نام را به صورت الکترونیکی انجام داد.

جالب است بدانید خدمات این اپلیکیشن به همین جا محدود نمی‌شود، بلکه نرم افزار تاپ ۷۳ سرویس دیگر مانند پرداخت عوارضی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه تک سفر آزادراهی، جریمه و خلافی خودرو، عوارضی (B2B)، طرح ترافیک و کاهش آلودگی، گردشگری و تفریحاتی، بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، عوارض خروج از کشور، استعلام ممنوع الخروجی، تسهیلات سفر، تور مسافرتی، بازارچه صنایع دستی، بلیط سینما، کارت به کارت، شارژ و بسته همراه اول، ایرانسل و رایتل، نیکوکاری و خیریه، بیمه، همراه بانک پارسیان، اعتبار سنجی اشخاص، افتتاح حساب غیرحضوری، خدمات پذیرندگان، کارت هدیه مجازی، کارت کادونا، بازارسرمایه، پرداخت قبوض، حق تقدم سهام، توکن ققنوس و… به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

با خواندن تمامی نکات این مقاله می‌توان نتیجه گرفت افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار بورس و سوددهی را دارند، باید یکبار برای همیشه با پرداخت هزینه بسیار اندکی به سامانه سجام مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل لازم اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کنند.

بنابراین اگر تا به حال در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید و می‌خواهید وارد بازار بورس شوید، باید در مرحله اول قبل از انجام هر کار دیگری اقدامات لازم را برای ثبت نام خود انجام دهید. همان طور که گفته شد، با استفاده از اپلیکیشن تاپ می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی مراحل ثبت نام و احراز هویت خود در این سامانه را انجام دهید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.