دیزل ژنراتور چیست و بررسی مزایای آن

دیزل ژنراتور زمانی اهمیت بسیار زیادی پیدا ‌می‌کند که قطع برق با جان و مال و سلامت افراد سروکار داشته باشد. در این مطلب، بیشتر در مورد دیزل ژنراتور اطلاعات کسب ‌می‌کنید. دیزل ژنراتور گاهی بسته به شرایط یک ساختمان و یا واحد صنعتی، نیاز است که در صورت قطعی برق از سیستم‌های اضطراری استفاده […]

دیزل ژنراتور زمانی اهمیت بسیار زیادی پیدا ‌می‌کند که قطع برق با جان و مال و سلامت افراد سروکار داشته باشد. در این مطلب، بیشتر در مورد دیزل ژنراتور اطلاعات کسب ‌می‌کنید.

دیزل ژنراتور

گاهی بسته به شرایط یک ساختمان و یا واحد صنعتی، نیاز است که در صورت قطعی برق از سیستم‌های اضطراری استفاده شود. در این زمان، باید از موتوری به نام دیزل استفاده شود که وظیفه تولید جریان الکتریکی را برای فعال کردن سیستم‌های الکتریکی برعهده دارد. دیزل ژنراتور در گروه تجهیزات الکتریکی قرار ‌می‌گیرد که ‌می‌تواند بر اساس نیاز ساختمان‌ها، خریداری شود و مورد استفاده قرار گیرد.

این روزها، شاهد تنوع بالایی از دیزل ژنراتور در بازار کشور ایران هستیم. به همین خاطر، بسیار مهم است که افراد قبل از خرید این محصولات، ابتدا اطلاعات خوبی در مورد آن‌ها کسب کنند و سپس به صورت آگاهانه‌تر اقدام به خرید این موتورها کنند.

دیزل ژنراتور چیست و چرا مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد؟

دیزل ژنراتور، یک سیستم الکتریکی است که با نام موتور دیزل نیز شناخته ‌می‌شود. این محصول در زمانی بسیار مفید خواهد بود که بتواند برق مورد نیاز یک مجموعه را به طور کامل و یا ناقص (فقط بخشی از برق مورد نیاز) تامین کند.

دیزل ژنراتور، دارای یک موتور خاص بوده که وظیفه تولید جریان برق را با کمک یک سوخت به نام دیزل برعهده دارد. این دیزل‌ها ‌می‌توانند در اکثر واحدهای صنعتی و ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند. به خصوص در شرایطی که جریان برق برای یک واحد مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و … حیاتی باشد، استفاده از این سیستم‌ها بسیار ضروری به نظر ‌می‌رسد.

خرید بهترین دیزل ژنراتور

چه زمانی ‌می‌توان از موتور ژنراتور استفاده کرد؟

موتور ژنراتور به واسطه اینکه ‌می‌تواند باعث تولید جریان برق شود، کاربرد بسیار خوبی در ساختمان‌ها دارد. در واقع، خرید این محصول و استفاده از آن در ساختمان‌ها، بی فایده نیست؛ اما ممکن است به دلیل بالا بودن قیمت آن‌ها، نیازی به خرید این محصولات برای همه ساختمان‌ها و واحدهای صنعتی نباشد. به طور کلی، در زمانی که دو شرط زیر در یک ساختمان و یا واحد مسکونی وجود داشته باشد، ‌می‌توان از دیزل ژنراتور استفاده کرد.

  • احتمال قطعی برق و نیاز به برق اضطراری

در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری، احتمال قطعی برق وجود دارد. در روزهای گرم سال که مصرف برق به اوج خودش ‌می‌رسد، قطعی برق ‌می‌تواند ساختمان‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی را دچار مشکلات زیادی کند. حتی در بسیاری از موارد، قطعی برق ‌می‌تواند باعث آسیب به جان و سلامتی مردم شود.

در این زمان و در صورتی که واقعا قطع برق مشکلات زیادی را برای ساختمان‌ها و مراکز اداری و درمانی ایجاد کند، ‌می‌توان از دیزل ژنراتور برای تولید برق اضطراری استفاده کرد. این محصولات ‌می‌توانند در انواع ساختمان‌ها و مراکز ذکر شده نصب شوند و در زمان قطعی برق، برق مورد نیاز را تامین کنند.

  • نیاز به برق در واحدهایی بدون انشعاب برق

در برخی از واحدهای صنعتی و کارخانه‌ای، ممکن است انشعاب برق وجود نداشته باشد. از طرفی تما‌می‌فعالیت‌های آن واحد صنعتی وابسته به برق‌اند. در این زمان ‌می‌توان تا زمان دریافت انشعاب برق، از دیزل ژنراتور برای تولید برق استفاده کرد.

دو نمونه از بهترین انواع دیزل ژنراتورهای موجود در بازار

برای خرید دیزل ژنراتور در بازار کشور ایران، لازم است که در ابتدا انواع دیزل ژنراتورها و برندهای تولید کننده آن‌ها را بشناسید. به طور کلی، این محصولات در برندهای مختلف و متنوعی به فروش ‌می‌روند و این موضوع انتخاب را برای افراد غیر متخصص و حتی متخصص سخت ‌می‌کند.

ژنراتور استمفورد و ژنراتور، از جمله انواع دیزل های موجود در بازارند که با کیفیت بالا و اعتبار بسیار زیاد به فروش ‌می‌روند.

ژنراتور

ژنراتور یکی از انواع برندهای دیزل ژنراتور است که امکان خرید آن برای مصارف صنعتی، خانگی و … وجود دارد. برند پرکینز که تولید کننده ژنراتور است، اقدام به تولید موتورهای دیزل باکیفیت و با آخرین استانداردهای جهانی کرده است. دیزل پرکینز در کشور انگلیس طراحی و تولید شده است و در گروه باکیفیت‌ترین موتورهای دیزلی قرار ‌می‌گیرد.

دیزل پرکینز در توان‌های مختلف و با‌اندازه‌ها و ظرفیت‌های متنوعی طراحی شده است. بنابراین، افرادی که نیاز به خرید دیزل ژنراتور این برند را دارند، باید نمونه‌های مختلف ژنراتور را بررسی کنند و بر اساس نیاز و کاربرد خودشان، یکی از انواع این دیزل‌ها را خریداری نمایند.

قیمت انواع ژنراتور موجود در بازار

یکی از دغدغه‌های مدیران ساختمان‌ها و مراکز اداری و دولتی، قیمت خرید دیزل ژنراتور است. به‌هرحال، برای خرید موتورهای ژنراتور، نیاز است که یک بودجه مشخص داشته باشید؛ چرا که هر یک از انواع دیزل ژنراتورهای موجود در بازار با قیمت متنوعی به فروش ‌می‌روند و این شما هستید که ‌می‌توانید با تعیین قیمت و بودجه‌ای که دارید، بهترین موتور دیزل ژنراتور را خریداری کنید.

قیمت ژنراتور استمفورد و ژنراتور و دیگر برندهای معروف موجود در بازار، بستگی به عوامل مختلفی از جمله قدرت ژنراتور، میزان توان آن برای تولید برق و نوع کاربرد آن دارد. به همین خاطر، توصیه ‌می‌کنیم که قبل از خرید ژنراتور، ژنراتور استمفورد و یا هر نوع دیزل دیگر، سعی کنید که در مورد نیاز خودتان اطلاعات کافی کسب کنید و بر اساس نیاز خود، اقدام به خرید دیزل ژنراتور کنید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد انواع دیزل ژنراتور معروف و باکیفیت ژنراتور استمفورد و ژنراتور صحبت کنیم. در بازار کشور ایران، مدل‌های دیگری از دیزل ژنراتورها نیز وجود دارند که هر کدام با قیمت و مشخصات فنی مختلفی به فروش ‌می‌روند. به غیر از اینکه باید به نیاز خود و کیفیت دیزل توجه کنید، توصیه ‌می‌کنیم که در هنگام خرید، حتما به یک فروشگاه معتبر برای خرید دیزل ژنراتور مراجعه نمایید؛ چرا که قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات، بسیار وابسته به اعتبار یک فروشگاه‌اند.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.